nombrado schreef:moeahhh, da val wel mee....
heeft niets met dragen te maken van ijzers te maken?, maar waarom zie je dan niemand (tenminste , daarom vroeg ik het) die de GP rijd, zonder ijzers? weet jij het?
Durft niemand het? of, is het risico te groot, dat het paard sneller gevoeliger kan gaan lopen?
Ik weet het niet , daarom de vraag.
Vreemd genoeg, merk ik nl wel bij mijn paarden verschil met deze oefeningen. Ze doen het wel, maar met een iets meer voorzichtigheid en toch iets minder los in het lijf. Terwijl dit zonder ijzers toch makkelijker ging. En niet op het harde, gewoon ook in de bak, waarmee ik het anders ook deed.
Kheb vandaag besloten 1 van mijn paarden weer op de ijzers te zetten.
Ik vind hem (na 3 jaar en laatst weer een video terugkijkend van zijn bewegingen met ijzer) te gevoelig blijven lopen, ook blijvend op het harde. Ik merk dat hij zijn schouders en lendenen meer vasthoud dan dat hij deed. Vanavond nog even buitenritje na het rijden...hij blijft, helemaal op het harde, super gevoelig lopen. (ik zou nog hoefschoenen kunnen proberen?)
Het belangrijkste voor gezonde, sterke hoeven is toch wel de huisvesting en voeding, dus daar zou je nog naar kunnen kijken
.
Tendance schreef:Morgen komt de smid. Is het een idee om voor/na foto's te maken?
Ja leuk, daar is het topic tenslotten voor!