nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:33

@Sparky10: de zool van de EB Glove+Gaiter is NIET zacht. Dat is nl precies de reden dat ik er voor gekozen heb. Die van mij is ook gevoelig op kiezels en de harde zool verdeeld de druk van de stenen.

Hou er wel rekening mee dat als je de maat afstemt op de hoef vlak na een bekapbeurt dat je na een paar weken met een schoen zit die moeilijker aan gaat omdat de hoef gegroeid is. Of je moet ze zelf heel goed bij houden, óf 2 maten nemen om dat verschil op te lossen :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:06

DubbelDun schreef:
@Sparky10: de zool van de EB Glove+Gaiter is NIET zacht. Dat is nl precies de reden dat ik er voor gekozen heb. Die van mij is ook gevoelig op kiezels en de harde zool verdeeld de druk van de stenen.

Hou er wel rekening mee dat als je de maat afstemt op de hoef vlak na een bekapbeurt dat je na een paar weken met een schoen zit die moeilijker aan gaat omdat de hoef gegroeid is. Of je moet ze zelf heel goed bij houden, óf 2 maten nemen om dat verschil op te lossen :D

hmm heb gisteren allerlei info per schoen gezocht daarbij staat en bij die dat de zool dun en flexibel is haha , maar ok ,
en eh twee maten nemen, als ik voor de floatingboots ga of renegades vind mijn portomonee het echt niet toch als ik daar twee paar van neem per stuk zijn ze al 101.95 haha dat dan keer 4 als ik twee maten neem ....vijl zelf wel af als ze niet passen ,

vandaag om half 2 komt de smid, en 15 mei heb ik een pas consult met Anne :) dus dan zijn ze al wel weer wat langer,

had indd de dallmar al gezien , maar dat lijkt me niks, voor mij ..

ben ook niet meer zo impulsief als afgelopen jaren, merk dat het gewoon echt aangemeten moet bij sparky hij heeft gewoon geen makkelijke hoeven , ben al voor meerdere euro's de boot ingegaan baal daarvan maar goed, ..

de cavallo's gaan zowieso de verkoop in , ik kan er niks mee helaas, heb er de zooltjes in en 1 neopreen sok, (de ander zat na 1 keer rijden 20 km een gat in )

gelukkkig is mijn man ook wat bijgedraait *\o/* die zei al jeetje ej hebt net die andere gekocht dat was het zei je die waren al duur en nu met passen erbij enzenz..
tot die doorhad als ze aangepast worden echt goed zullen zijn , :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:24

Dubbeldun , best raar ja , op de enne site geven ze aan dat het niet geschikt is voor gevoelig lopende paarden, en bij de andere site raden ze het juist aan door de extra stevige zool ... lastig haha ,

maar ik ga vertrouwen op Anne:) ben echt heel benieuwd, en ook of ik dan eindelijk de goede schoen ga vinden , want kan wel geld weg blijven gooien maar liever goed en duur dan duur en niet goed :D :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:33

@sparky: als ze diverse merken/modellen bij zich heeft kun je zelf testen hoe flexibel de zool is :D

Overigens als je paard gevoelig loopt op kiezels, dan heb je dus niets aan die modellen die in het midden open zijn zoals de Dallmer Clog of er moet dus een echt stugge zool in kunnen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:59

Sparky10, als de Easyboot epics niet goed blijven zitten dan verwacht ik niet dat de Gloves dat wel doen, daar zit namelijk geen sluiting op dus daar is goede pasvorm nog veel belangrijker.

Floatingboots zijn helemaal aanpasbaar, en hebben een goed sluitingsysteem, dit zijn schoenen die je niet snel verliest en paarden lopen erg goed op, het aan en uitdoen kan zeker in het begin, bij sommige paarden iets lastig gaan.

Bij Floatingboots en ook renegades kan je wel wat maatverschil hebben tussen de pasbeurten door, dus twee verschilende maten is niet nodig hoor, bij de gloves kan je weinig maatverschil hebben vandaar dat sommige mensen twee maten aanschaffen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:28

Dallmer clogs kan ook een zool in mocht dit nodig zijn.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:57

vandaag gemeten en de smid is geweest natuurlijk :)

sparky heeft 13x13 aan de enne hoef en zijn platvoet hoef (de scheurhoef) is 13x14 :D

ik denk echt dat de floating boots mijn voorkeur hebben, ze spreken me zeer aan , ook de kleurtjes haha ben gek op oranje zeg maar ...

heb anne gemaild en gevraagd of ze dan de floating boots mee wil nemen , de renegades viper en de glove met gaither ..

ben heel benieuwd!!

wel super tof trouwens hoe iedereen hier meedenkt! thx daarvoor hier in de polder voel ik me vrij alleen wat hoefschoenen betreft haha

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:04

Zijn hoefjes vanmiddag dus laten doen

Afbeelding

En dit is sparky met zijn cavallos heb ze nu mee naar huis even schoonmaken en dan op mp .. Het is maat 4 ... Raar dat in de winter na het bekappen zijn hoeven groter zijn ... Toen waren ze 13,5 x 13 en 13,5 x 14,5 ....

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:46

Ach mijn Bonte is van EB maat 3 naar 1,5 gegaan in een paar jaar tijd :D

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:51

Ik heb nu 2 keer gereden met de floatingboots, mijn pony loopt er ieder geval prima op.
Ik heb het idee dat hij deze fijner vind dan de eb glove.
IK doe ze gewoon elke dag iets langer aan en dan zal ik zien of ze in galop zullen blijven zitten.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:24

Rowenaduke schreef:
Ik heb nu 2 keer gereden met de floatingboots, mijn pony loopt er ieder geval prima op.
Ik heb het idee dat hij deze fijner vind dan de eb glove.
IK doe ze gewoon elke dag iets langer aan en dan zal ik zien of ze in galop zullen blijven zitten.

Heb je ff een foto ?
Moet je ze zo inlopen dan ?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:41

Het is verstandig om elke schoen toch enigzins in te lopen, de beweging en belasting is toch anders. Bij floatingboots of renegade zal je paard makkelijker en sneller wennen dan bijvoorbeeld cavallo.

Mijn floatingboots blijven onder alle omstandigheden prima zitten, ook in modder, riviertjes en heftige galop.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:25

Na wat gelees en gegoogle, ben ik toch wel benieuwd naar ervaringen met de floating boots, ziet er toch wel erg goed uit .

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:07

zo net de foto's upgeload en de cavallo's gaan de verkoop in :)
voorlopig dus even geen cros ritjes buiten en stukken lopen, tot ik op de paden ben komt goed ..

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:51

Sonja-vR, paarden lopen er over het algemeen makkelijk op weg, de schoen heeft een fijn afrolpunt. De schoen is helemaal aan de voet aan te passen middels verwarmen. De zool is slijtvast en de schoen blijft goed zitten onder alle omstandigheden. Ik vind het neopreen sokje niet zo handig, dat is gewoon een extra handeling en als de schoen erg nauw aansluit is hij iets lastiger uit te trekken. Maak kwalitatief een fijne schoen. Sommige paarden hebben iets last van de niet vlakke zool, er zit een verhoging naast de straal, die stimuleert de zool en is op zich natuurlijk heel goed maar paarden met vlakke zolen lopen niet prettig daarop, dan maak ik de zool vlak met een rasp.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:54

@Delphi: als je eenmaal de schoen via hitte aan de voet hebt aangepast blijft die dan ook dat model houden of 'veert' ie weer terug als de schoen niet gebruikt wordt ??

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:06

Nee de schoen verandert niet terug, het is een thermoplast en de schoen houdt het nieuwe model, je kan hem wel vaker aanpassen maar dat is natuurlijk niet iets wat je wekelijks moet doen, ook omdat het veel werk is, je moet alle onderdelen los maken. Ik weet (nog) niet hoe vaak je de schoen aan kan passen. Voordeel van deze schoen is dat er veel aanpassingsmogelijkheden zijn, daar is wel over nagedacht door de ontwikkelaars.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:13

Dank voor het uitgebreide berichtje. Ik hoop het grotendeels met blote voeten af te kunnen, maar goed, je weet niet hoe het loopt.
Dametje komt eind van de maand naar huis uit de opfok, wil alvast de opties bekeken hebben :)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:42

Delphi2 schreef:
Nee de schoen verandert niet terug, het is een thermoplast en de schoen houdt het nieuwe model, je kan hem wel vaker aanpassen maar dat is natuurlijk niet iets wat je wekelijks moet doen, ook omdat het veel werk is, je moet alle onderdelen los maken. Ik weet (nog) niet hoe vaak je de schoen aan kan passen. Voordeel van deze schoen is dat er veel aanpassingsmogelijkheden zijn, daar is wel over nagedacht door de ontwikkelaars.

super uitleg! hier gaat indd mijn voorkeur ook echt wel naar de floating boots, maar vraag anne toch ook de renegades viper en de eb glove mee te nemen, dit keer ga ik niet over 1 nacht ijs haha ,...

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:30

Ik heb nu 4 dagen achter elkaar de floatingboots aangehad. Vandaag heb ik voor het eerst een rondje gereden waarbij ik flink gedraafd en gegaloppeerd heb. Ik denk dat ik kan zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Ze bleven super zitten en hij krijgt geen last van schuurplekken.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:46

Rowenaduke schreef:
Ik heb nu 4 dagen achter elkaar de floatingboots aangehad. Vandaag heb ik voor het eerst een rondje gereden waarbij ik flink gedraafd en gegaloppeerd heb. Ik denk dat ik kan zeggen dat ik er erg blij mee ben.

wat voor rondjes maak je dan ? ik had eerst bij de cavallo's ook dat het prima ging , tot ik twee dagen achter elkaar 40 km maakte ,....
en aangezien ik vaker de rondes maak van 20 km per dag of meer , werken ze niet helaas, maar de floating boots lijken me geen enkele plaats te hebben waar aan geschuurd kan worden , ik moet nog even wachten tot de 15e mei haha, maar hoop zo dat ik eindelijk de juiste schoenen vind voor sparky ,

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:49

Sparky10 schreef:
Rowenaduke schreef:

wat voor rondjes maak je dan ? ik had eerst bij de cavallo's ook dat het prima ging , tot ik twee dagen achter elkaar 40 km maakte ,....
en aangezien ik vaker de rondes maak van 20 km per dag of meer , werken ze niet helaas, maar de floating boots lijken me geen enkele plaats te hebben waar aan geschuurd kan worden , ik moet nog even wachten tot de 15e mei haha, maar hoop zo dat ik eindelijk de juiste schoenen vind voor sparky ,

Ik maak geen bijzondere rondjes, hoeveel km het precies is weet ik niet.
Ik rij ongeveer een uurtje waarbij ik stap, draaf en galoppeer.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:36

Hoe maken jullie je floatingboots schoon als ze erg vies zijn?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:49

Rowenaduke schreef:
Hoe maken jullie je floatingboots schoon als ze erg vies zijn?

staan er geen tips op de sites ? ik zou het niet weten ben toch ook benieuwd mocht ik ervoor gaan :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:48

Met de tuinslang of in een sopje met borstel.