Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jasper schreef:Weer een hoop bijgelezen. De PLOS, zo herkenbaarIk had er nog nooit van gehoord maar hou hem erin.
Net de ezels weer opgehaald uit Utrecht. Helaas was ik vanmiddag net te laat met bellen dus ik heb de arts nog niet kunnen spreken. Volgens mij is er geen bloedonderzoek gedaan (ten minste, ik heb daar gisteren niets over gehoord dat dat zou gaan gebeuren).
Christoffel krijgt nu 10 dagen Pro-dynam en Asperine. Het verbaast me dat het maar voor 10 dagen is. Moet een chronisch hoefbevangen paard/ezel niet de rest van leven bloedverdunners krijgen?
Nog een vraagje: Christoffel is nu dus al een hele tijd hoefbevangen. Moet dat niet te zien zijn in de witte lijn? De hoefsmid ziet er niets bijzonders aan.
Yoika schreef:Ik heb het even nagevraagd bij mijn leverancier (België) en hij heeft navraag gedaan en volgens hem verandert er niets :
Onderwerp: S&S
Hallo,
Langs twee kanten gecontroleerd en er was een dik jaar terug een wijziging in die zin dat de gehakzelde vezels iets langer werden gemaakt zodat het paard er langer over kauwt en zodoende meer speeksel produceert. De samenstelling is hierbij niet gewijzigd nog van de haksel noch van de korrel :
Safe & Sound
After extensive research it was decided to increase the length of the chopped fibre as it increases the amount of chewing and produces more saliva. Increased saliva production helps to support a healthy hind gut environment and increased chewing minimises dental problems. Visually the baled Safe & Sound looks different to what you used to purchase in bags; i.e. the chaff has been precision chopped and the nutrinut nuggets are smaller in size, but the ingredients used and the amounts included within the feed have remained exactly the same
Groeten.
Het zijn dus gewoon de voedingsrichtlijnen in Engeland die veranderd zijn ?
paars schreef:De ingrediënten staan er toch op per eenheid (kg,? Dan maakt het model/grootte van het brokje toch niet uit!? Je voert immers op gewicht en niet op aantal brokjes?
Zag op de website van D&H dat je van Safe&Sound, voor een paard van 500 kg, 1 1/2 kg per dag van moet geven om het als volledig supplement te laten dienen. Er zit bovendien 5% suiker in. Dan geef je bij een dagdosis van 1,5 kg toch maar liefst 75 gram suiker. Dat zijn maar liefst 15 suikerklontjes !
Ik blijf bij F4F.