Jannepauli schreef:Nee.. gisteravond was Pauli kreupel en had grote moeite met korte draai. Ik weet hoe het komt en daar heb ik de smid voor nodig, maar die reageert nog steeds niet. Grrr..
Misschien maak ik straks even een foto van de hoeven, kun je het zien.
Wat vreemd van die bloedarmoede joh.. enig idee hoe dat komt? Ontbreekt er iets in de voeding?
RedCell is een probaat middel.. bevat veel ijzer voor de aanmaak van rode bloedcellen.
jee,wat rot van pauli...misschien verstapt of ligt het echt aan de hoef?
Hopelijk reageert je smid snel!
Pablo krijgt dagelijks een vitamine en mineralen supplement en daar zit ook ijzer in....gisteren meteen gekeken.
Ben bang dat er resistentie is opgetreden tegen ivermectine(de wormen dan...)
Vrijdag weet ik meer,maar ik vermoed dat hij 'gewoon' wormen heeft....snap er nog steeds niets van.
Hij kan nooit vreselijk vol zitten want de keer voor de ivermectine heeft hij pramox gehad,dat was eind juli...de ivermectine 1 nov.Zou dus goed moeten zijn.
Dat Redcell ken ik ...dat is goed spul!Daar heet hij vorige winter een kuurtje van gehad.Ik weet niet of hij toen ook bloedarmoede had.Ik laat het bloed altijd in de zomer/najaar controleren,niet in de winter.
Hij heeft weleens een 'slome' dag,maar dat wijt ik dan aan de IR.Misschien wel niet terecht dus.
Misschien als ik hem zou rijden dat ik er eerder achter had gekomen.
Ik dacht even aan kanker omdat hij een gezwel op zijn een heeft,wat waarschijnlijk goedaardig is maar je weet het niet.
Maar ik vermoed toch dat de wormen resistent zijn geworden voor ivermectine...ik ontworm erg regelmatig,(wel met verschillende werkzame stoffen gelang het jaargetijde,)maar waarschijnlijk TE regelmatig