Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rowenaduke schreef:In mijn vorige post heb ik mijn schoenen te koop aangeboden.
Ik wil op zoek naar nieuwe schoenen, misschien kunnen jullie meedenken wat jullie geschikt lijkt?
De afmetingen van de voorhoeven zijn: +-13 cm lang, 12 cm breed.
Ik zal ze ongeveer 3x per week gebruiken voor gemiddeld ritjes van 1,5 uur.
De omgeving is vooral asfalt, en bermen die nat en glad kunnen zijn.
Hij strijkt met zijn voorbenen, en hij tikt met zijn achterhoef zijn voorhoef aan.
Easyboots glove maat 1,5 of 2 passen dus niet.
Cavallo's ook al geprobeerd maar passen ook niet.
Iemand tips?
Delphi2 schreef:Als hij strijkt en aantikt zou ik geen renegades nemen, die kan hij uittrappen. Ik zou voor de floatingboots gaan, is een schoen die je niet snel verliest en prima voor in natte gladde bermen. De schoen kan helemaal aangepast worden aan de voet en hij rolt makkelijk af, dus het voorbeen is snel weg, handig bij " aantikkers" en de schoen kan ingekort worden.
Delphi2 schreef:Ik heb floating boot testschoenen, dus mochten jullie ze willen proberen voor aanschaf.
Floatingboot is een prima schoen die goed blijft zitten, en waar paarden makkelijk op lopen, vanwege het makkelijk afrollen. Ook is hij qua maat goed aan te passen aan de hoef doormiddel van verwarmen.
Tancreda4 schreef:Duurt even, maar de knoop is hier echt door. Ik kan ze nog wel een tijd gebruiken, maar toch besloten alles de deur uit te doen. De back countries hou ik nog even achter de hand, maar al het Epic materiaal gaat de deur uit... Ze staat nu op ijzers, en vind het wel best zo. En anders ga ik voor Floatingboots kijken![]()
Maar mocht iemand nog interesse hebben; http://www.bokt.nl/markt/ad/342484/5x-e ... sseccoires
Ook diverse accessoires als comford pads, Lock pins, straps om de schoenen zonder backstrap te gebruiken, schroefjes, aantrek touwtjes etc.
Tancreda4 schreef:Ik vond het hele fijne schoenen. Tot ze er vorige zomer 1 verloor. Maar heb er jaren plezier mee gehad, ideale schoen en ook geen inloop tijd nodig omdat ze niet op zachte delen zitten. Maar nu staat ze voorlopig op ijzers en denk dat ik haar daar laat.