nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:32

In mijn vorige post heb ik mijn schoenen te koop aangeboden.
Ik wil op zoek naar nieuwe schoenen, misschien kunnen jullie meedenken wat jullie geschikt lijkt?
De afmetingen van de voorhoeven zijn: +-13 cm lang, 12 cm breed.
Ik zal ze ongeveer 3x per week gebruiken voor gemiddeld ritjes van 1,5 uur.
De omgeving is vooral asfalt, en bermen die nat en glad kunnen zijn.
Hij strijkt met zijn voorbenen, en hij tikt met zijn achterhoef zijn voorhoef aan.
Easyboots glove maat 1,5 of 2 passen dus niet.
Cavallo's ook al geprobeerd maar passen ook niet.
Iemand tips?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:05

Rowenaduke schreef:
In mijn vorige post heb ik mijn schoenen te koop aangeboden.
Ik wil op zoek naar nieuwe schoenen, misschien kunnen jullie meedenken wat jullie geschikt lijkt?
De afmetingen van de voorhoeven zijn: +-13 cm lang, 12 cm breed.
Ik zal ze ongeveer 3x per week gebruiken voor gemiddeld ritjes van 1,5 uur.
De omgeving is vooral asfalt, en bermen die nat en glad kunnen zijn.
Hij strijkt met zijn voorbenen, en hij tikt met zijn achterhoef zijn voorhoef aan.
Easyboots glove maat 1,5 of 2 passen dus niet.
Cavallo's ook al geprobeerd maar passen ook niet.
Iemand tips?

Renegade of dallmer

Delphi2

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:27

Als hij strijkt en aantikt zou ik geen renegades nemen, die kan hij uittrappen. Ik zou voor de floatingboots gaan, is een schoen die je niet snel verliest en prima voor in natte gladde bermen. De schoen kan helemaal aangepast worden aan de voet en hij rolt makkelijk af, dus het voorbeen is snel weg, handig bij " aantikkers" en de schoen kan ingekort worden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:54

Ik heb een die achter dicht op elkaar staat en dus met de renegades langs elkaar gaat en dat is geen probleem.en renegade kun je ook in korten

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:06

keona schreef:
Ik heb een die achter dicht op elkaar staat en dus met de renegades langs elkaar gaat en dat is geen probleem.en renegade kun je ook in korten

Klopt, maar probleem met renegades is dat als ze er echt in gaan staan dat dan de schoen vaak meteen stuk is of de kabels breken.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:13

Delphi2 schreef:
Als hij strijkt en aantikt zou ik geen renegades nemen, die kan hij uittrappen. Ik zou voor de floatingboots gaan, is een schoen die je niet snel verliest en prima voor in natte gladde bermen. De schoen kan helemaal aangepast worden aan de voet en hij rolt makkelijk af, dus het voorbeen is snel weg, handig bij " aantikkers" en de schoen kan ingekort worden.

moeten die floatingboots ingelopen worden?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:19

Klein beetje, ze hebben wat huid contact maar zit neopreen gaither aan, ze zijn niet te vergelijken met bij. cavallo. Ze sluiten mooi aan om de hoef, ik zou er niet meteen drie uur mee gaan rijden maar uurtje gaat prima in het begin. Ik heb nog geen klachten gehoord over gevoeligheden bij het nieuwe model, enige nadeel is dat losse gaithertje, is wat meer handelingen, de renegades zijn makkelijker aantrekken.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:38

Okee, opzich lijken die floatingboots mij wel wat.
Wie kan mij er meer over vertellen?
Voor- en nadelen..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:05

ik meld mij , bij het leed wat hoefschoenen heet :(
kan maar niet de goede vinden voor de afstanden die we rijden en de hoeven van mijn fjord, ..

de easyboots krijg je gewoon niet aan of niet uit, maar verliezen onderweg is niet zo moeilijk dus kan je er weer achteraan,... daarbij is die van mij niet makkelijk met de voorbenen en daar gaat het nu juist om ,.. dus was langer bezig met de schoenen aan of uittrekken dan dat we er plezier van hadden,

dan nu al een half jaartje de cavallo's , in het begin dacht ik he he gevonden yes, korte ritjes van 4 km dat ging prima, tot ik een weekend weg ging en de eerste dag 20 km tweede 30 km en 4e dag zonder schoenen gereden want zijn hele hoefbal tot bloedens toe open ,
daarna de zooltjes erin gedaan en de neopreen omslag sok ,.. ze klapperen ook bij sparky aan de boven kant trouwens en had gehoopt dat dat met de neopreen sok weg was, maar helaas , ik krijg ze niet eens om zijn voet/hoef heen ...afgelopen weekend 20 km gereden , en de sok was gewoon kapot op de plek waar de hoefballen ook kapot waren vorig jaar :(

nu heb ik een mail gestuurd naar hoofwear voor info over de floating boat , ben heel benieuwd, mijn paard is gewoon niet geschikt voor de cavallo's jammer maar helaas,
mocht er iemand nog intresse hebben in de cavallo's maat 3 stuur me gerust een pb ze zijn te koop incl. zooltjes en dus 1 neopreen omslagbandage :)

wil zeker weten voor de epervierdaagse fatsoenlijke schoenen hebben , want zonder kan echt niet, ja de kleine stukjes gaan wel , maar de lange stukken met verharde en met steentjes stukken is not done ...

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:26

Als je de floating boots neemt ben ik heel benieuwd naar de ervaring met jou Fjord!!
Ik heb een kruising fjord. Heb nu de easyboots backcountrys. Opzich bevallen ze prima. Maar ben ze wel al eens verloren. Vooral in de winter als zijn hoeven nat zijn denk.
nu t weer beter is en zijn voetjes dus droog ben ik ze niet meer verloren.
Begon ineens dat verband te zien. Misschien toch de hoeven wat gladder dan? Haha

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:01

Ik heb floating boot testschoenen, dus mochten jullie ze willen proberen voor aanschaf.

Floatingboot is een prima schoen die goed blijft zitten, en waar paarden makkelijk op lopen, vanwege het makkelijk afrollen. Ook is hij qua maat goed aan te passen aan de hoef doormiddel van verwarmen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:49

Wat kosten floatingboots eigenlijk?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:57

101,95 per stuk

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:39

Ik heb ook floating boots en ben er tot nu toe zeeerr content van. Ken ook iemand die ze heeft voor een paar paarden die er endurance mee rijden. Ik heb net geen 200 euro betaald voor een paar.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:54

Jeetje vind dag best duur per stuk.
Heb ik nu even geen geld voor haha.
Dus doe t nu nog wel ff met de back countrys :)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:39

Delphi2 schreef:
Ik heb floating boot testschoenen, dus mochten jullie ze willen proberen voor aanschaf.

Floatingboot is een prima schoen die goed blijft zitten, en waar paarden makkelijk op lopen, vanwege het makkelijk afrollen. Ook is hij qua maat goed aan te passen aan de hoef doormiddel van verwarmen.

ja daarom ook gemaild, wil dit keer eerst proberenm alvorens aan te schaffen ...

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:34

Ik heb nog 1 paar easyboots glove maat 2 te koop.
Ze zijn enkele keren gebruikt dus nog z.g.a.n
Iemand die ik hier blij mee kan maken?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:39

Rowenaduke schreef:
Ik heb nog 1 paar easyboots glove maat 2 te koop.
Ze zijn enkele keren gebruikt dus nog z.g.a.n
Iemand die ik hier blij mee kan maken?

wil je mij een foto pben ?? en maat twee is voor welke maat hoeven :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:46

Duurt even, maar de knoop is hier echt door. Ik kan ze nog wel een tijd gebruiken, maar toch besloten alles de deur uit te doen. De back countries hou ik nog even achter de hand, maar al het Epic materiaal gaat de deur uit... Ze staat nu op ijzers, en vind het wel best zo. En anders ga ik voor Floatingboots kijken :)

Maar mocht iemand nog interesse hebben; http://www.bokt.nl/markt/ad/342484/5x-e ... sseccoires
Ook diverse accessoires als comford pads, Lock pins, straps om de schoenen zonder backstrap te gebruiken, schroefjes, aantrek touwtjes etc.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:30

Tancreda4 schreef:
Duurt even, maar de knoop is hier echt door. Ik kan ze nog wel een tijd gebruiken, maar toch besloten alles de deur uit te doen. De back countries hou ik nog even achter de hand, maar al het Epic materiaal gaat de deur uit... Ze staat nu op ijzers, en vind het wel best zo. En anders ga ik voor Floatingboots kijken :)

Maar mocht iemand nog interesse hebben; http://www.bokt.nl/markt/ad/342484/5x-e ... sseccoires
Ook diverse accessoires als comford pads, Lock pins, straps om de schoenen zonder backstrap te gebruiken, schroefjes, aantrek touwtjes etc.

oef nee bedankt die heb ik ook geprobeerd waardeloze schoen ,
heb inmiddels mail contact met anne :)
voor de floating boots passen enzo

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:48

Ik vond het hele fijne schoenen. Tot ze er vorige zomer 1 verloor. Maar heb er jaren plezier mee gehad, ideale schoen en ook geen inloop tijd nodig omdat ze niet op zachte delen zitten. Maar nu staat ze voorlopig op ijzers en denk dat ik haar daar laat.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:27

Tancreda4 schreef:
Ik vond het hele fijne schoenen. Tot ze er vorige zomer 1 verloor. Maar heb er jaren plezier mee gehad, ideale schoen en ook geen inloop tijd nodig omdat ze niet op zachte delen zitten. Maar nu staat ze voorlopig op ijzers en denk dat ik haar daar laat.

oef nee ik heb die ook gehad drama's hier .. moeilijk aan krijgen , en wel verliezen buiten, had je ze een keer aangehouden buiten moest je ze met bruut geweld uit zien te krijgen, twee verschillende maten gehad nooit meer ;)

cavallo's gaan nu ook de deur uit, die zet ik ze te koop ,

gaan nu dus via passervice en meet service en advies , hopenelijk de goede schoen vinden ;)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:03

Vanwege vergroeiingen aan de hoeven, vorig jaar haar easyboots verkocht omdat ze veel te klein waren. Nu nieuwe hoefsmid die de voet weer in oude model maakte, past wat ik nu heb niet meer, want die zijn allen veel te groot.

Ik zit nu toch (weer) te denken aan de fusions. Nu is 1 voet 8 cm breed en 9 cm lang, en de andere is 8,5 cm breed en 9,5 cm lang. Zou maat 9 passen of kan ik toch beter maat 10 nemen?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:01

Ik heb de paszooltjses en kan wel even voor je meten Isapaardje.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:02

wat zijn voor de vele kmter rijders nu de perfecte schoenen ?

denk aan :
makkelijk aan trekken en uit trekken
niet verliezen buiten
geen klittenband wat op den duur niet meer plakt,
geen drukplekken /open plekken op de hoefballen /in de kootholtes
geen schoenen die klapperen aan de boven kant ..
en geen schoenen waarbij het paard zich voelt alsof die op klompen loopt?

ik ben ze tot nu toe nog niet tegen gekomen, ben nu bezig met de floating boots , passen en meten , maar zijn er van de kenners nog andere schoenen die dit allemaal bezitten ? en zo ja welke dan ?