[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja_ygor

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:07

vandaag eindelijk bericht gehad van de verzekering want we hebben ze maar gebeld.

word dus niet vergoed (het infuus) :(:(

ze vinden dat ik hem maar 2 weken op stal moet gooien en mee moet gaan wandelen.

nouja hij krijgt iig wel het infuus, kost me weer een rib uit me lijf maar hij is het waard :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:39

nee klopt, infuus wordt niet vergoed. Was even slikken maar de moeite waard vond ik. En dat is toch het belangrijkste. Ook als het niet gewerkt had, had ik er vrede mee dat ik er alles aan gedaan heb toen.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:50

Ja idd, zo heb ik teminste gedaan wat ik kon als het echt fout zal gaan. En anders zou ik het mezelf nooit vergeven denk ik !

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:50

@ natasja_ygor: ik hoop voor je dat het infuus aanslaat! het is geloof ik inderdaad wel een flink kostenplaatje, maar als je dierenarts er positief tegenover staat zou ik hetzelfde doen.

Hoe gaat het met de rest hier, het is vrij rustig...

hier even een leuk topic, van mijn andere maatje [ITP] Ik ben verliefd....knappe black stallion in the picture
Hopelijk ga ik met deze meer geluk hebben, en kan hij nog even genieten van zijn "oude" vriend Spec...

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:00

Natasja_ygor schreef:
vandaag eindelijk bericht gehad van de verzekering want we hebben ze maar gebeld.

ze vinden dat ik hem maar 2 weken op stal moet gooien en mee moet gaan wandelen.

nouja hij krijgt iig wel het infuus, kost me weer een rib uit me lijf maar hij is het waard :)

Dat is dus waarom ik zo'n hekel heb aan verzekeringen en ook geen van mijn paarden heb verzekerd. Als je ze nodig hebt dan vergoeden ze niet want dan valt het niet onder de dekking. Grrrr!
Maar je hebt gelijk dat je het wel probeert, veelal slaat het toch aan en is het resultaat goed.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:53

Alani schreef:
Natasja_ygor schreef:

Dat is dus waarom ik zo'n hekel heb aan verzekeringen en ook geen van mijn paarden heb verzekerd. Als je ze nodig hebt dan vergoeden ze niet want dan valt het niet onder de dekking. Grrrr!
Maar je hebt gelijk dat je het wel probeert, veelal slaat het toch aan en is het resultaat goed.

En toch heb ik wel een positief verhaal over mijn verzekering. hebben meegedacht in het voordeel van het paard. ook kreeg ik een aantal dingen wel vergoed ondanks dat het in de polis stond dat deze niet in het pakket zat. Dit is mij 2x overkomen. Dat mijn DA een goed contact met de verzekering heeft speelt ook mee maar in het eerste geval niet. Het kan dus ook anders.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:01

nouja ygor is zegmaar extra uitgebreid verzekerd, wat allemaal precies weet ik niet uit mijn hoofd. maar iig kreupelheden etc.

maar hij krijgt dinsdag 10 april het infuus ! best spannend al zeg k het zelf :o

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:52

pfff hier zijn we weer naar nul, onze ruin wisselt steeds in zijn linkergalop zijn achterbeen en begint nu ook verkeer aan te springen in zijn linkergalop .... (spat graad 3 op zijn rechterachterbeen)
eerst was het dat zijn rug vastzat omdat het zadel te nauw was, zadel laten vermaken en kraker/da paard laten behandelen, maar blijkt dat het nog niet in orde is ..
mijn grootste angst is dat we nog steeds op hem rijden maar dat hij pijn zou hebben, hij geeft dit dus niet aan hé of het zou dat wissellen moeten zijn ?! pfff weet niet wat te doen moet ik hem nu op een weide gaan zetten hij word 10jaar, als die nu eens zou kunnen spreken en mij kunnen vertellen wat er aan de hand is :(

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:47

Hier dan nog even een positief verhaal na de minder positieve: Bradaigh's spat is weer terug naar 'normaal'. Dwz rechts is het middelste gewrichtje dichtgegroeid en links is niks meer van de spat of activiteit te zien. Hij kan prima verder als recreatiepaard en we mogen ook weer een sprongetje maken!

Een jaar geleden heb ik gehoord dat ie spat had (klachten al wel langer, maar nooit kreupel gestaan) en op 1 april 2011 heeft hij een Tildreninfuus gehad. Die lijkt nu een belangrijke bijdrage te hebben geleverd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:37

Tof. Soms is het ook wel heel top om de positieve verhalen terug te lezen. Veel plezier met hem!

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:27

Meiden even een vraag.. Ik wil Spirit graag van zijn beslag af want hij heeft sterke hoeven van zichzelf.. Maar zou dit wel kunnen?? Iemand hier ervaring??

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:13

Mijn spatmerrie staat nu al ruim anderhalf jaar zonder ijzers weer. Bij haar gaat het prima. Laat haar wel wat binnendoor bekappen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:39

kaat21 schreef:
Meiden even een vraag.. Ik wil Spirit graag van zijn beslag af want hij heeft sterke hoeven van zichzelf.. Maar zou dit wel kunnen?? Iemand hier ervaring??

Mijn paard staat al jaren zonder beslag, hij doet het er prima op. Zowel hoefsmid Van Nassau als mijn eigen hoefsmid zeiden dat het niet noodzakelijk was om op speciaal beslag te zetten, paard moet zijn eigen stand bepalen dus wat voor hem het prettigst is

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:08

Hier op het moment dat spat werd geconstateerd haar van de ijzers gehaald. Dit had een andere reden maar pakte goed uit. Met de spat had het niet te maken in ieder geval.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:23

De mijne heeft enkel 1 zomer op achter-ijzers gestaan ivm kalkoenen, maar hij heeft eigenlijk nooit last gehad van het op blote voeten staan.
Ik denk dat het misschien wel fijner is, ze hoeven geen extra gewicht mee te nemen.

Update Special: ik word helemaal raar van dat paard...Vorig jaar rond deze tijd stond hij al bijna op de trailer richting slager, toen knapte hij plotseling enorm op.
Nu heeft ie weer een enorme down gehad, is pas naar de smid geweest en vandaag gaat ie weer met z'n staart op z'n rug dansend door de bak.
Ik snap er nix meer van, maar kan ook mijn ogen niet sluiten voor zijn pijnlijke periodes.
Nadat hij zo door de bak heeft gedanst, zakt hij wel weer wat in, maar hij leeft iig wel weer een beetje op...

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:45

Die van mij staat sinds afgelopen augustus helemaal bloot, en dit bevalt eigenlijk super nadat hij jaren ijzers heeft gehad. Ik heb juist het idee dat hij nu fijner loopt.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:54

Nou zijn ijzers zijn eraf! En hij is wat binnendoor bekapt! En hij loopt heerlijk! Ik zie ook al wel vooruitgang sinds zijn infuus! Overgang draf stap blijft wat onregelmatig..
Maar als hij eenmaal los is loopt hij super! Volgende week nog maar eens proberen erop te gaan :D

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:16

Fijn om te horen!!!

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:41

even gekopieerd uit een ander topic, maar ygor heeft vandaag zijn infuus gehad
zo ik ben weer thuis ! :)

het is goed gegaan hoor !
hij werd verdooft en viel in het begin bijna om ! en ook ging die met zn hoofd op de deur liggen of met alleen zijn lip op de deur :+ clown :=
toen ging die (volgens mij heette het katheter?) erin, dat was wel even doorduwen maar toen het eenmaal zat ging alles goed, infuus eraan en met een half uurtje was die leeg :) toen moest die nog wakker worden. en mocht die weer lekker op stal :)
ze vonden hem een uniek paard omdat die zo verschrikkelijk braaf is ! hihi altijd leuk om te horen ! :o
ik ga rond een uur of 3/half4 nog even bij hem kijken hoe die erbij staat ! :)

al een beetje aan het wakker worden
Afbeelding

hier ging die erin
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joehoe wakker worden :+
Afbeelding

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:48

Super Natas! (had al gereageerd in ander topic)
Nu hopen dat hij er snel op vooruit gaat! :D

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:58

ja dat hopen wij ook ! :D al verwacht ik wel dat het de goede kant opgaat want de laatste tijd liep die meerendeels goed als slecht ! :)

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 01:12

Dat is een infuus ;) Vario werd helemaal niet verdoofd, waren ze ook verbaasd van dat die zo braaf alles toeliet :P Ik duim met je mee dat het inderdaad goed aanslaat! Succes in ieder geval aankomende tijd!

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:45

Ygor werd ook niet verdoofd omdat die niet- braaf is, in tegendeel ze vinden hem juist ontzettend braaf :)
Maar hij kreeg de verdoving om koliek te voorkomen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:34

Mooi dat dat zo goed is gegaan!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:50

Natasja_ygor schreef:
Ygor werd ook niet verdoofd omdat die niet- braaf is, in tegendeel ze vinden hem juist ontzettend braaf :)
Maar hij kreeg de verdoving om koliek te voorkomen.

Hier ook en het is rustiger voor het paard.