Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar visite van de DA is uiteraard niet gratis...superpony schreef:Mijn vraag is dus; als een paard om reden 1 bevangen is geraakt wat niet met voeding of overgewicht te maken had. Is er dan iets bekend, dat ze evengoed gevoelig zijn voor bijv gras en suikers? Ik ga sowieso geen onnodige suikers geven, maar wil weten wat erover bekend is. Ze moet aankomen en het wordt kouder, dus ze moet zich ook warm houden en voldoende eten.
Waar is die test gratis? Bloed test?
Linksvoor (niet super kreupel, maar wel duidelijk onregelmatig). Wel apart, heb hem gereden en voelde het niet. Hij liep wel wat kort en vlak voor, maar dat meer aan spierpijn en wennen aan de nieuwe bak. Ik stap af, zadel hem af en toen hij van me wegliep zag ik toch echt dat hij kreupel liep! Ook met naar stal brengen, de overgang van zacht (bak) naar hard (stenen) vond Flavio niet fijn. Op stal niks kunnen vinden. Hoeven gekrabt en overal gevoeld, schouders wel aan beiden kanten gevoelig (spierpijn?).
(hij blij, ik minder nu) maarja, als hij kreupel is en niet kan werken, dan kan hij ook niet op het land blijven staan... Maar als ik hem in de bak zet dan gaat hij heen en weer lopen/rennen en graven, dus dat lijkt mij ook niet goed (als het een "gewone" kreupelheid is, bij HB heb ik daar weinig problemen mee, voelt hij zelf wel wat hij kan en is beweging goed).
en vervoeren gisteren was ook al erg intensief voor hem. Ik heb hem nu gekoeld 20 minuten en dan rond een uur of 2 a 3 uur vannacht ga ik nog eens naar hem toe als hij recht staat zal ik hem nog eens koelen en anders hem maar laten liggen .....