[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:28

Maris schreef:
Sorry, ietswat vreemde reactie van je over homeopatische middelen!
Maar goed, het is je goed recht er zo over te denken, alleen zou je het wat vriendelijker kunnen vertellen misschien. Neem aan dat je dan ook niet in glucosamine en gelatinaat gelooft. Helaas is er dan verder niet veel te doen aan de artrose op medicijn gebied.

Met rechtuit rijden/ lopen belast je de gewrichten gelijkmatiger/recht tov op een cirkel.

Ik snap dat je het vervelend vind om te lezen zo, maar het gaat mij puur om onderzoeksresultaten. Een middel moet een significant resultaat hebben op grote schaal om het medicijn te mogen noemen. Wat voor resultaat je ook denkt te zien, objectief is dat niet te noemen. Er wordt op grote schaal geld verdiend aan middelen die in de "baadt het niet, dan schaadt het niet"-categorie vallen. Bedrijven verdienen dus goud geld op jouw hoop, zonder de werking te kunnen aantonen. Dat vind ik inderdaad een slechte zaak.

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:27

KPet schreef:
Maris schreef:
Sorry, ietswat vreemde reactie van je over homeopatische middelen!
Maar goed, het is je goed recht er zo over te denken, alleen zou je het wat vriendelijker kunnen vertellen misschien. Neem aan dat je dan ook niet in glucosamine en gelatinaat gelooft. Helaas is er dan verder niet veel te doen aan de artrose op medicijn gebied.

Met rechtuit rijden/ lopen belast je de gewrichten gelijkmatiger/recht tov op een cirkel.

Ik snap dat je het vervelend vind om te lezen zo, maar het gaat mij puur om onderzoeksresultaten. Een middel moet een significant resultaat hebben op grote schaal om het medicijn te mogen noemen. Wat voor resultaat je ook denkt te zien, objectief is dat niet te noemen. Er wordt op grote schaal geld verdiend aan middelen die in de "baadt het niet, dan schaadt het niet"-categorie vallen. Bedrijven verdienen dus goud geld op jouw hoop, zonder de werking te kunnen aantonen. Dat vind ik inderdaad een slechte zaak.

Ik ben van mening dat ikzelf en de meeste mensen hier intussen hun paarden dusdanig kunnen aanvoelen om te weten wanneer een product helpt. Niet omdat ik iets denk te zien... Dat jij denkt dat het niet werkt, prima. Hoef je het een ander niet door z'n strot te duwen.

Sorry indien ik nu wat fel reageer maar ik raak het zo beu op bokt dat er dit soort discussies moeten ontstaan. Indien een product geen werking heeft, geen probleem om dit te delen. Maar ik krijg hierbij het gevoel dat het gewoon tegen je principe gaat (oid). Ik heb het leven van mijn paard aan een "kwakzalver" te danken terwijl erkende dierenartsen niets konden vinden en hen wilden inslapen (los van artrose). Dus laat ieder aub voor zichzelf denken. Kunnen we nu ontopic blijven?

Story

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:30

Als je dit topic doorleest zal je zien dat ontzettend veel mensen 'middeltjes' gebruiken waar de paarden ontzettend veel baat bij hebben maar er nooit van bewezen is dat het ook echt werkt. Uit de ervaringen blijkt dit wel weer. Alleen welk middel bij welk paard het beste werkt is niet te voorspellen. Dat is een kwestie van uittesten.

Zonder alle middeltjes die ik gebruik zou mijn paard het echt niet zo goed doen als dat hij nu doet.
Als je voorgeschreven medicijnen wil gebruiken kom je al gauw uit bij pijnstillers en/of inspuiten.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:08

Homeopathie is zonder meer voor veel mensen en dieren een werkzaam goed !
En ook ik heb een paardenbeest die zonder kwakzalvers praktijk allang in het hiernamaals zou zijn .
Dat je een bewezen produkt wilt kan ik inkomen maar doe aub niet net of homeopathie gewoon bull oliebol is .
En de SUPLEMENTEN die gebruikt worden om oa het paard met artrose het leven te veraangenamen .

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:05

ik val hier even binnen
mijn 19 jarige trekpaardmerrie heeft afgelopen dinsdag een idiote sprong gedaan vanuit de weide op de betonplateau en een glibber gemaakt. woensdag was ik niet op stal, donderdag is mij niks opgevallen (maar ze stond in de stal te eten en heeft toen niet echt gelopen). Maar vrijdag viel mij op dat ze linksachter behoorlijk belastingskreupel was. Zaterdag nog altijd, vandaag is ze een heel stuk beter, dus ik denk dat het geen zweer oid is.
de laatste tijd is ze na een zware inspanning (dagrit van 30 km oid) een weekje onregelmatig ,ook als ze een rare sprong gedaan heeft of na een bezoek van de dierenarts (been opgebonden in de hoefstal).
Ook is ze in het begin van het rijden een stuk stijver of voorheen en heeft nu echt wel tijd nodig om los te komen, draven op het verharde gaat ook zo vlotjes niet meer. Dus ik vermoed dat er wel wat artrose begint te komen.
welke zijn de beste supplementen? is een glucosamine/msm mix voldoende of dient dat altijd gecombineerd te worden met magnesium?
dingen als duivelsklauw (waar vind je dat?) geef je dat bv bij momenten dat ze onregelmatig zijn, of is dat iets dat dagelijks dient gegeven te worden?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:27

Glucosamine supplement is idd een goede optie. Welk product het beste voor je paard werkt is helaas een kwestie van uitproberen. Dat verschilt echt van paard tot paard.
het hoeft niet in combi met magnesium. Kan wel omdat magnesium de spieren ondersteunt en dus daarmee ook de gewrichten. Zelfde geldt voor omega 3 vetzuren ( lijnzaad(olie)).
Duivelsklauw werkt als een pijnstiller, doet verder niet zoveel voor de gewrichten zelf. Als het goed is gaat je paard door de glucosamine al beter lopen, duivelsklauw kan je altijd nog geven. Misschien wel in de opbouwfase met de glucosamine een optie om de duivelsklauw te geven, alhoewel je dan niet weet welk product er gaat werken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:59

[VS] Supplement Equine America Cortavet poeder

Ik heb het topic even weer omhoog gehaald.
Mijn Engels is niet zo goed.
Geven meer mensen cortavet deze versie en wat betalen jullie per pot?
Waar bestellen jullie het?
In Nederland alleen via de dierenarts of kan het ook in het buitenland zo?

154 euro incl btw betaal ik nu voor een pot.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:04

Is artrose enkel iets dat vastgesteld kan worden door middel van foto's te nemen?

Mijn paard had namelijk 3 weken geleden een ontsteking van zijn rechterkogel. hij liep niet meer helemaal soepel zoals hij moest, stijve passen die altijd enkele minuten aanhielden. Heb hiervoor 3 verschillende dierenartsen laten komen (de eerste/tweede vond niets aan mijn paard (zeiden dat ik het me inbeelde en dat hij goed liep) en de derde vond dan eindelijk het probleem, namelijk dat er wat ontstekingsvocht zat in zijn rechterkogel. Waarschijnlijk gekomen door het springen(dat ik nu dus niet meer doe). Mijn paardje is ondertussen al 15 jaar, maar van artrose/artritis heeft mijn dierenarts nooit gesproken, maar als ik dit hier zo lees vraag ik me af of zo een onsteking altijd vasthangt aan artrose? Hiervoor heeft hij eigenlijk nooit echt last gehad er van (eerste keer op de 3j dat ik hem heb dat ik een dierenarts moet laten komen voor ene probleem).

Dus mijn vraag is eigenlijk: kan ik beter terugbellen naar de dierenarts (of nog een andere) om te vragen of dit artrose kan zijn en foto's te nemen? Of kan dit gewoon een ontsteking zijn omwille van het springen (wss overbelasting bij het landen)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:12

Kan allebei ... artrose of overbelasting.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:17

Maris schreef:
Kan allebei ... artrose of overbelasting.

Ah, dan neem ik aan dat de dierenarts ook in die richting dacht. Ik was gewoon niet zeker, en dit is mijn eerste paard, waar ik echt nooit problemen met had gehad, tot nu. En omdat de 2 eerste dierenartsen al deden of ik hun tijd aan het verspillen was door te zeggen dat er niets aan de hand was, was ik een beetje bedachtzaam om even terug een telefoontje te doen naar de derde. Ik neem aan als hij dacht aan artrose, dat hij dat dan wel gezegd zou hebben. Hij heeft ook voor de rest geen andere problemen. Ondertussen ben ik toch met het springen gestopt, mede door dit en een zware valpartij enkele weken terug waardoor de goesting toch al weg was :p

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:21

Is het vocht nu al wel weg ? Ontsteking door overbelasting zal zich eerder oplossen dan als het ontstaan is door artrose ( kan weer ontstaan door langdurige overbelasting ).
Laatst bijgewerkt door Maris op 12-11-15 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:27

Maris schreef:
Is het vocht nu al wel weg ? Ontsteking door overbelasting zal ik eerder oplossen dan als het ontstaan is door artrose ( kan weer ontstaan door langdurige overbelasting ).

ja :) heb medicijnen gekregen van de dierenarts, kogel is weer normaal, paard loopt ook weer normaal

LaPuraVida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:08

Ik wil graag jullie advies vragen voor mijn ruin met artrose. Ik kreeg van iemand het advies om Global medics als supplement te gaan geven omdat hij steeds kreupel is. Heeft iemand hier ervaring mee. En welke moet ik dan kopen, de arti-sport of arti-gold? Ik snap niet goed wat het verschil is tussen die 2. Alvast bedankt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:41

LaPuraVida schreef:
Ik wil graag jullie advies vragen voor mijn ruin met artrose. Ik kreeg van iemand het advies om Global medics als supplement te gaan geven omdat hij steeds kreupel is. Heeft iemand hier ervaring mee. En welke moet ik dan kopen, de arti-sport of arti-gold? Ik snap niet goed wat het verschil is tussen die 2. Alvast bedankt.

Advies hierover geven is moeilijk. echt ieder paard reageert anders op de supplementen. Wat krijgt je paard nu tegen de artrose ?
Heb je links van die 2 supplementen ?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:31

linnie050 schreef:
[VS] Supplement Equine America Cortavet poeder

Ik heb het topic even weer omhoog gehaald.
Mijn Engels is niet zo goed.
Geven meer mensen cortavet deze versie en wat betalen jullie per pot?
Waar bestellen jullie het?
In Nederland alleen via de dierenarts of kan het ook in het buitenland zo?

154 euro incl btw betaal ik nu voor een pot.

Ik heb even gezocht en kwam bij deze uit:
http://www.hyperdrug.co.uk/Veterinary-C ... ORTAVETEQ/

Ik dacht dat je het zo kan bestellen en verzenden naar buiten land is maar 5 pond.

Je moet even googlen, ik kwam veel engelse pagina's tegen.
Zit nu met een lichte migraine dus niet zoveel vut om alles door te zoeken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:14

En paardje staat toch weer mank ;( misschien toch maar eens vragen aan dierenarts voor foto's te nemen, zal horen wat hij straks zegt. Weer dezelfde kogel (Rechtsvanvoor) waar hij pijn op heeft.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:34

Hoi allemaal,
Kom even binnenstormen in het topic,mijn paard heeft artrose en OCD rechtsonder in de kogel. Mijn paard krijgt glucosamine en MSM bijgevoerd in poedervorm, hier doet hij het heel goed op, maar de poeder vindt hij niet altijd fijn. Weet iemand wat er nog meer is om bij te voeren en misschien dan in vloeibare vorm.
Er is zoveel te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ga nu zelf ook even verder lezen in het topic voor nog bruikbare tips.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:32

Als hij het goed doet op dit poeder dan zou ik proberen dit poeder te blijven geven ( ander supplement moet je maar weer afwachten hoe hij het daar op doet) . Misschien dan het poeder door een beetje lekkere slobber geven ofzo ? Dan hebben ze heel dat poeder niet meer door.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 00:11

ik geef dat ook en doe nog lijnzaadolie erbij en dan goed mengen door het voer de mijne eet het makkelijk op deze manier

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:13

Ik geef ook altijd poeder met lijnzaadolie. Zeker met de wind van de afgelopen dagen :))

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:57

Berdien Hoe zorg jij ervoor dat je paard niet te dik wordt?
Lorenz staat nu ook stil wordt echt al een dikkie dik.

Helaas heeft Lorenz vorige week iets geks gedaan. Of vast gelegen of met zijn been over de staldeur gezeten :(
Beste wond en 1 stukje was diep.
Antibiotica spuiten voor een paar dagen en hij moet op stal.
Eerste dagen echt helemaal stil.
3x op een dag spoelen de wond met betadine.
Het geneest gelukkig goed.
Afwachten hoe het nu door de stal rust gaat straks met zijn artrose.
Hij loopt wel op zijn been ondertussen dus ik hoop dat het van binnen oké is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:13

Nou, afgelopen zomer was ze wel een bolletje hoor := dan staat ze op strookbegrazing, flink op het gras. Andere optie is op kort gras, maar daar staan een aantal dominante merries en daar wil ik haar niet tussen hebben. Ze staat nu op beperkt hooi. Voldoende om goed te kunnen eten en warm te blijven, maar niet onbeperkt zodat ik haar door de wei kan rollen. Gaat super :j

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:42

Klopt het dat gember goed is voor spat - artrose?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:54

Perryx schreef:
Klopt het dat gember goed is voor spat - artrose?

Ja, vooral in Duitsland geven ze dat veel aan paarden met artrose. Dus als je googled en je duits is goed, zoek dan maar op Ingwer en Pferd.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:55

Ik kan dus totaal geen duits haha.. ik haal het gewoon bij de jumbo en geef elke dag een klein stukje aan mijn paard