[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:48

Stal_Fiore schreef:
Goed om te horen dat jullie paardjes vooruit gaan!

Myrt is nu ook naar haar flinke dal omhoog aan t krabbelen. Ze stapt nu beter dan dat ze ooit in het afgelopen half jaar gedaan heeft.
Moet alleen niet vergeten dat ze nog op de hoogste dosis buut staat.
Sinds vandaag zijn we dat aan het afbouwen, hopelijk blijft het goed gaan.

@Marjo, loopt ze op de easyboot cloud?

Nicky loopt op equipe fusion all terrain. Zo ontzettend blij mee!!

Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:49

Slmt9 schreef:
@marjo: mooi dat ze er op vooruit gaan. Het scheelt zeker dat ze met zn drieën gaan. Ik wist destijds niet dat paarden door stress bevangen kunnen worden. Ik heb de impact onderschat. Wilde het aan je meegeven. Aan jou zelf natuurlijk wat je ermee doet :)

Snap ik! Nicky is niet zo stress kip dat scheelt ook. Ze gaan lopend verhuizen. Wandeling van een uurtje. Mijn moeder en vrouw gaan ook mee allemaal een paard.
Kan niet wachten tot het zover is!

Sappos

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:28

Wat fijn dat de meeste paarden verbetering laten zien!

Wol verbeterde weer wat, weigerde weer zn Buut dus vind m nu slechter. Buut nu direct in de mond gespoten want dit schiet niet op.

Dit was vrijdag. Let niet op mn zware ademhaling, mn stressniveau was giga omdat hij blind is en alleen maar bezig was met het paard in de wei ernaast. De trigger voor de hb is mogelijk de kou geweest én dat ie met -3 in de sloot is gevallen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 23:12

Stal_Fiore schreef:
Wie van jullie voert (of heeft gevoerd) maag support van de Paardendrogist?
En geeft ook glucobalance?

Is dat spul niet haast hetzelfde?

De samenstellingen zijn niet hetzelfde.

Glucobalance:
Fenegriek (Trigonella foenum-graecum), Zuurbes (Berberis vilgaris), Varkensgras (Polygonum aviculare), Rozemarijn (Rosmarinus officinalis), Gember (zingiber officinale), Zoethout (Glycyrrhiza glabra), Groene kool (Brassica oleracea capi balla), Monnikspeper (Agnus castus), Spinazie (Spinacia oleracea), Peterselie (Petroselinum crispum), Artisjok (Cynara scolymus), Venkel (Foeniculum vulgare), Salie (Salvia officinalis), Mariadistel (Silybum marianum), Grote brandnetel (Urica dioica), Rosella (Hibiscus sabdariffa), Broccoli (Brassica oleracea italic), Kleine brandnetel (Urtica urens), Citrusbioflavonoïden, Kaneel (Cinnamomum ceylanicum, Bamboo. Methylsulfonylmethaan (MSM) 27,7 mg, Magnesium (als -citraat) 18,86 mg, Calcium (als -citraat) 3,69 mg. Himalayazout, Maiszetmeel.

Maagsupport:
Kamille, Gember, Engelwortel, Hop, Mariadistel, Paardenbloemwortel, Paardenbloemkruid, Pepermuntblad, IJslandsmos en Zoethout

Er zijn wat overeenkomsten, maar maagsupport doet absoluut niet wat glucobalance wel doet.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 23:23

Oké, thx. Het ruikt hetzelfde en ziet er hetzelfde uit. Maar dat zal dan door de overeenkomstige ingrediënten komen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 23:25

@Stal Fiore, fijn dat je paardje erop vooruit gaat.

Zijn idd niet dezelfde producten, maar ik kan me wel voorstellen dat de Glucobalance, naast de suikerspiegel regelen, ook de maag en lever zal beschermen, dus dat je mss geen Maagsupport nodig hebt als je Glucobalance bijvoert.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:22

Hier gaat het weer voor geen meter helaas. Er zat een hoefzweer rechtsvoor. Gelukkig brak hij snel door en toen liep ze eigenlijk helemaal goed. Maar nu weer zwaar kreupel rechtsvoor... Waarschijnlijk zit er nog een zweer,vdus nu maar weer op stal in de animalintex en hopen dat ze haar andere voorbeen niet overbelast.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:56

Ah das wel flink balen zeg.

Hier had ze nu dag euh 3 of 4 waarbij ze dus overdag samen met haar wannebee bff samen staat.
Ze zijn dan beide redelijk wat meer aan het rondstappen. Tot dusver doet ze het er goed op

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:57

Hé bah Petra wat balen! Sterkte ermee :(:)

Ik voer idd ook glucobalance en ten tijde van de equipalazone gaf ik daar ook de maagsupport van de paardendrogist bij. Ik vond het zelf ook erg lijken op de gluco toen ik het eenmaal in huis had. Was waarschijnlijk niet nodig geweest de maagsupport erbij te geven gezien de overlap, maar ach, had het al in huis dus heb het beide gegeven en gehoopt dat de maag op die manier wel tegen een stootje zou kunnen. :)

Wat fijn voor ze hagelslag, dat ze overdag weer samen kunnen staan!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:17

De enige overeenkomst is gember en mariadistel toch? Dus zoveel lijkt het niet op elkaar.

@petra: die van mij kreeg ook hoefzweren in de herstelperiode. Drie stuks. Van de een meer last van de ander helemaal geen. Het hoort er helaas toch een beetje bij de nasleep. Sterkte!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:56

Slmt9 schreef:
De enige overeenkomst is gember en mariadistel toch? Dus zoveel lijkt het niet op elkaar.

@petra: die van mij kreeg ook hoefzweren in de herstelperiode. Drie stuks. Van de een meer last van de ander helemaal geen. Het hoort er helaas toch een beetje bij de nasleep. Sterkte!

Ik weet inderdaad dat het erbij hoort. Maar het is zo sneu om te zien... Ze was onwijs goed opgeknapt. En ik maak me ook zorgen om de andere voorvoet, ik wil niet dat ze die overbelast.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 08:43

Ja, klopt. Vond ik zelf zo zwaar aan de hb, dat je zelf ook met ups en downs blijft gaan. Afhankelijk van hoe je paard erbij staat. En dat t zo lang duurt voordat je zelf ook weer ‘onbevangen’ naar je paard toe kan gaan :(:)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 09:03

Oh petra wat balen!!
Wat trouwens super goed helpt bij hoefzweren is inpakken in zuurkool. Dat zorgt dat de zweer eruit trekt.
Mijn fjord liep van najaar ineens op 3 benen, ook een hoefzweer. Ik hou niet van uitsnijden, krijg je van die mega gaten.
Maar 2 dagen in de zuurkool en na 1 dag liep hij weer rad

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:49

Hier ook helaas een down. Ze loopt nu met het voetje wat de beste was niet goed. Maar het lijkt iets anders te zijn dan de bevangenheid. Ze ontlast de hiel van haar voet.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:55

Stal_Fiore schreef:
Hier ook helaas een down. Ze loopt nu met het voetje wat de beste was niet goed. Maar het lijkt iets anders te zijn dan de bevangenheid. Ze ontlast de hiel van haar voet.

Bah, wat naar. Het zit je ook niet mee! Misschien ook een hoefzweer? Ivy ging ook op de teen lopen.

Ivy is heel wisselend nu... vanmorgen liep ze echt heel goed, de zweer is er volgens mij wel uit. Met binnenzetten vanmiddag weer erg stijfjes en langzaam. Nu niet op één voet, maar in haar hele lijf. Ik ben heel benieuwd hoe ze morgenochtend haar stal uit komt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 06:06

Je laat haar nu anders bekappen toch? Kan dat geen invloed hebben?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 07:44

Petra_O schreef:
Stal_Fiore schreef:

Bah, wat naar. Het zit je ook niet mee! Misschien ook een hoefzweer? Ivy ging ook op de teen lopen.

Ivy is heel wisselend nu... vanmorgen liep ze echt heel goed, de zweer is er volgens mij wel uit. Met binnenzetten vanmiddag weer erg stijfjes en langzaam. Nu niet op één voet, maar in haar hele lijf. Ik ben heel benieuwd hoe ze morgenochtend haar stal uit komt.

Hoe heb jij de hoefzweer behandeld?

Mijn paardje staat op hoefschoenen. En heeft een dunne zool, dus in een weekzak oid voor de zweer is niet handig. Dan wordt de hele voet weer heel zacht zeg maar.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:44

Ik heb de voet ingepakt met een nat animalintex verband. Daar heb ik goede ervaringen mee, maar het maakt de hoef ook week. Dat doen eigenlijk alle behandelingen voor zweren... lastig dilemma!

Ivy kwam vanmorgen prima haar stal uit, maar liep na een kwartiertje buiten toch weer een stuk minder... Het is zo lastig in te schatten nu, er is geen pijl op te trekken.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:05

Nou dat heb ik dus ook, is echt geen pijl op te trekken. Wordt daar echt zo onzeker van...

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:34

Ik heb te doen met alle paardjes en eigenaren :(:) het is zo’n langdurige, wisselende periode :(
Sterkte allemaal!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:42

BarbaraNova schreef:
Nou dat heb ik dus ook, is echt geen pijl op te trekken. Wordt daar echt zo onzeker van...

Die onzekerheid is echt slopend... Elke keer dat je naar stal gaat bang wat je aan gaat treffen. Ik werk alleen maar thuis, en naar stal was echt mijn dagelijkse uitje. Nu is het alleen maar ellende.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:42

is t inderdaad, hij is smorgens uit stal behoorlijk stijf. Op het zand in de paddock loopt hij gelijk beter. Maar t is vreemd want t erf over naar de weg is moeilijk want er liggen veel steentjes los. Maar eenmaal op de weg op het asfalt dribbelt hij voor me uit...t lijkt vaak of hij smorgens vast zit in zijn lijf en als je hem daar eenmaal doorheen hebt gaat het wel...

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:46

BarbaraNova schreef:
is t inderdaad, hij is smorgens uit stal behoorlijk stijf. Op het zand in de paddock loopt hij gelijk beter. Maar t is vreemd want t erf over naar de weg is moeilijk want er liggen veel steentjes los. Maar eenmaal op de weg op het asfalt dribbelt hij voor me uit...t lijkt vaak of hij smorgens vast zit in zijn lijf en als je hem daar eenmaal doorheen hebt gaat het wel...

Dat heeft Ivy ook een tijdje gehad inderdaad. Nu is het andersom, hoe meer ze loopt hoe slechter...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:51

Oh dat is ook wel heel erg ja, ook met hoefschoenen enz?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:01

BarbaraNova schreef:
Oh dat is ook wel heel erg ja, ook met hoefschoenen enz?

Inderdaad ook met hoefschoenen. Ik hoop daarom dat er weer een zweer aan het broeien is, dat past meer bij het beeld dat ze nu laat zien. Maar een hoge zweer ben je weer een hele tijd mee zoet... Anders na het weekend maar nieuwe foto's laten maken.