Tyrcanol schreef:Mijn merrie had vanavond geen warme voeten !
Dat is goed nieuws!
Mijn smid was erg tevreden over Purdey. Mooi afgeslankt en de hoef is nu weer helemaal normaal. De knik is er uit en ook de ringen zijn weg. Werd tijd na een jaar

Ze blijft wel gevoelig op de zolen, dus voorzichtig op het harde.
Andere vraag: Purdey krijgt ook steeds rotstraal. Hebben HB paarden daar sneller last van of staat dit los daarvan?
Buut heb ik nooit gegeven. Begin ik ook niet aan.

ja, achteraan heeft hij nooit ijzers gehad dus het kan niet zijn dat hij daardoor nu gevoelig zou zijn pff
terwijl ik bij de andere paarden veel rationeler nadenk, slaan bij image meteen mijn nachtmerries op hol.
Flavio kreeg eerst 4kg per dag (hij is maar een kleine pony), meer kon hij echt niet aan. Nu is hij netjes op gewicht, al een tijdje, blijft rustig afvallen en eigenlijk hoeft dit nu niet meer (wel liever iets te dun dan te dik, maar toch). Z'n pockets zijn er nog steeds, maar ben alweer rustig aan het opbouwen met voer. Die pockets hebben echt tijd nodig, zo lang ze niet erger worden vind ik het goed. Ik blijf verbetering zien. Flavio krijgt nu 7kg per dag. Dit kon eerst echt niet, zodra ik maar iets meer probeerde kwamen er weer veel meer pockets te voorschijn (kont, manenkam). Wat/hoeveel krijgt jouw paard nu? Flavio mag nu ook een half uurtje gras erbij