Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iccc

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:41

Zo ik heb weer even supplementen ingeslagen
Tendon Complex van phytonics en de omni creme van phytonics om te smeren. Dus voor binnen en buitenaf extra helpen. Zat te twijfelen nog over pees Compositum maar las over phytonics goede dingen. Kosten niet veel was in de aanbieding dus scheelt weer

zit alleen nog te twijfen om nog msm te voeren
Jullie daar nog baat bij gehad?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:23

Dat is het enige wat ik geef, MSM dat heeft mijn paard van december 2013 tot maart 2014 gekregen. De echo in december gaf totaal geen verbetering na 3 maanden rust. 3 maanden later in maart was zijn pees weer klaar. Of het aan de MSM heeft gelegen is niet te bewijzen. Maar hij krijgt nu weer MSM van me :-). En nu hopen dat in september 2014 zijn check ligament aan het herstellen is.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:59

Yarrah van wat voor merk geef jij het bij?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:23

Deze: https://www.pharmahorse.nl/msm-paard.html. Ik heb nu de 3 kilo besteld :-).
Vandaag besteld morgen in huis.
Oz (mijn paard) moest even wennen maar likt nu zelfs de laatste kruimeltjes op.
Omdat Oz ook nog maneneczeem heeft krijg hij niet meer dan een bodempje basisbrok daarop de MSM en dan een klein scheutje water dan schudden met de brok zodat de MSM mooi aan de brok blijft plakken.
Anders blijft de MSM onderin de voerbak liggen en das zonde :-).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:42

Ik geef ook alleen msm, bestel ik via http://www.makana.eu
Of het helpt weet ik nog niet maar het is niet duur en kan m.i. zeker bijdragen voor herstel heb je toch de juiste bouwstoffen nodig.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:50

@fransje pfff spanneenndd.

@ivaannaa ik dacht dat er kwa ingerdienten weinig verschil zat tussen puur en phytonics

Ik voer ook msn bij moet op stal ff kijken voor het merk.zie net andere post. Ik heb ook die pharmahorse

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:39

Ik heb het ook gevoerd, maar geen idee of het nou werkelijk verschil heeft gemaakt.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:19

Ik wil me ook graag melden in dit topic, lees al een poosje mee :o

Mijn pony is al sinds ik haar heb (nu 3 jaar) niet helemaal goed. Ze heeft nooit echt kreupel gelopen en was nog jong (toen 3 jaar) dus het was lastig te bepalen wat er aan de hand was. Pas met het inrijden/beweging geven bleek dat ze onregelmatig was, maar ook scheef. Dus daaraan gewerkt, soms even een periode rustig aan, dan weer oppakken. Iedere keer weer veel protest, stijf, niet vooruit willen. Van alles geprobeerd, tussendoor weer een half jaar stilgestaan door een heftige maagzweer. Van het voorjaar weer opgepakt en na een paar weken weer niet fijn, en toen heb ik haar helemaal op de foto laten zetten en echo's laten maken en bleek een peesblessure in haar achterbeen, een tussenpees, aanhechting sesambeentje.
Prognose heel erg slecht doordat de blessure er dus waarschijnlijk al minstens 3 jaar is en iedere keer opnieuw geiriteerd is geraakt ;(

Ze stond al jaren 24/7 buiten, de dierenarts wilde het toch nog een kans geven met boxrust, dus inmiddels staat ze 7 weken op stal en komt na de 8e week de dierenarts weer een echo maken om eens te zien of er iets veranderd is. Ze heeft heel eerlijk gezegd dat ze de kans minimaal acht dat dit ooit nog een soort van goed komt. ;(
Na de eerste klap ben ik de periode positief ingegaan, iedere dag 10 minuten stappen met pijn en moeite, en met rustgevende muisjes, maar nu de volgende echo in beeld komt wordt ik bang voor wat gaat komen. -O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:47

Hoi meelezer :D

Jeetje dat klink wel heel erg vervelend en dan nog bi zo'n jonkie. Aan de andere kant kan het vrij jong zijn een voordeel zijn omdat alles dan nog sneller geneest.
Volgende week dus de controlescan, heel erg spannend...

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:14

Balen zeg anne! Hopelijk knapt die snel op.
ik heb ook de msm van pharmahorse besteld. En netnde ice vibe boots besteld. Maar nu toch is gaan uitvogelen hoe of wat.
hoelang, welke stand voor of na het stappen
Met of zonder coolpacks. . Lastig nog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:06

Jeetje meelezer dat is wel heftig zeg hopelijk volgende week goede scan.

Ik doe altijd met ice pack omdat hij ook chronische tendovitis heeft. Met ontstekingen moet je altijd in combi met ice dien op youtube en de site van horsewere staat veel info. Bij de boots zelf zit maar weinig info vind ik

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 00:05

Vandaag weer voor het eert sinds half maart er op geklommen voor ons staprondje! Was nu al weer genieten! Paard was lekker relaxt en stapte zo weg :)
Van het weekend nog maar weer een keertje staprondje!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:55

Hier gaat het ook alles super. Vera en ik zijn versneld aan het opbouwen, het klinische beeld blijft super. En Vera zit supergoed in haar velletje. Is erg voorwaarts hihi. Eind vd maand heb ik mn eerste lesje gepland...Een houding en zit clinic. Dat kunnen we wel gebruiken na dik een jaar lesloos en een baggerhouding inmiddels.
Volgende maand een controlescan en dan hopelijk kunnen we dan ook eindelijk weer een rij lesje gaan boeken.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:16

Jeetje meelezer, heftig! Zal voor je duimen!

Fijn Esther dat alles zo lekker loopt! Veel plezier op je clinic!

Hier verloopt alles eigenlijk wel prima. Hij loopt fijn. Af en toe wat heet.
Vanmorgen voor het eerst weer een galopje meegepakt. Heeft nog een hoop fine tuning nodig. Ik ging nogal hard en ongecontroleerd door de bak. Hij vond het nogal leuk dat galoperen. Nu maar hopen dat zijn pootje er niks onder lijd.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:20

Fijne berichten allemaal, gaat de goede kant op bij jullie zo te horen :j

Over een week de scan, ben erg benieuwd. Hoop zo dat ze weer lekker naar buiten mag ipv stalrust, zou voor ons beiden veel fijner zijn.. afwachten maar!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:31

@ fransje heerlijk is dat dan hem echt dik genieten.

@Esther gaaf weer clinic meerijden
@liedjuh doe mee duimen.

@ anne heel spannend en alstie lekker naar buiten mag is toch al beter he

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:58

Bij mijn paard lijkt het been steeds dunner te worden. Hij staat rustig 24/7 in het land. Nog 6 maanden te gaan.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:28

Het been van mijn paard gaat ook steeds dunner. Vandaag voor het eerst de vibe boots gebruikt. Ben er fan van! Nu even afwachten wat het met langere tijd doet.

Helaas nu wel slecht weer.om.op de wei te staan.. hopelijk krijgen we snel weer zon

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:38

yarrah schreef:
Bij mijn paard lijkt het been steeds dunner te worden. Hij staat rustig 24/7 in het land. Nog 6 maanden te gaan.

Heeft jou paard ook eerst boxrust gehad? Lijkt mij ook zo fijn om haar 24/7 op het land te zetten ipv binnen..

Bij mijn pony is het been overigens nooit dik of dik geweest, het is dan ook al chronisch en geen zwellingen meer -O-

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:40

Wat ik overigens ben vergeten te zeggen, het gaat om de tussenpees, aanhechting sesambeentje.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:55

@yarrah dun been is goed teken toch.

Pff vanavond poging gedaan tot em stappen. Denk ga ernaast omdat ie al erg nat was(vd regen)
Nou was meer draven en rodeo dan stappe. Hoop dat zn been het houd kon ook gen ice pack erop doen.

Wil k net duivelsklauw bestellen zie k van die webshop zoveeel slechte verhalen nou dus maar ergens anders bestellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:56

Ik lees gelukkig al een dik jaar alleen maar mee na veel gepost te hebben.

Iedereen heel veel succes en sterkte.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:01

Ik zie gelukkig wel weer goede berichten langskomen :j

Anne, ik heb geen ervaring met tussenpeesblessures. Is volgens mij wel een lastige plek en dan ook nog die aanhechting. Hoop op goed nieuws volgende week.

Is het niet mogelijk dat ze op een klein afgezet stukje toch buiten kan staan straks? Wel frisse lucht en afleiding maar niet teveel mogelijkheden om teveel te bewegen.

Weer is nu inderdaad een beetje flut.. Ik had mazzel en kon precies tussen 2 buien in stappen. Nu we op 20 minuten zitten kunnen we toch echt wat meer rondjes maken en meer variatie!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:29

Dank je wel vonneke.

Dat was wel even geluk hebben ja. Het was behoorlijk nat.

Hoe denken jullie over hellingtjes lopen? Als ik ene kant rondje wil doen moet ik onder tunneltje door met een helling. Maar durf dat nog niet aan. Denk dat we nog maar een tijdje andere kant opgaann

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:20

anne_bento schreef:
yarrah schreef:

Heeft jou paard ook eerst boxrust gehad? Lijkt mij ook zo fijn om haar 24/7 op het land te zetten ipv binnen..

Bij mijn pony is het been overigens nooit dik of dik geweest, het is dan ook al chronisch en geen zwellingen meer -O-

Nee, mijn paard heeft nooit op stal gestaan. Het been is nu dik ivm een zware blessure aan zijn checkligament (dat zit tussen de tussenpees en de binnenste buigpees). Na een blessure aan zijn tussenpees die hij vorig jaar heeft gekregen. Maar die was op de echo weer helemaal klaar.