Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Berdien schreef:reiziger, mijn merrie staat ook 24/7 buiten. In de zomer in de kudde, nu met een andere merrie zodat we ze zo droog mogelijk kunnen houden. Ze staat nu nog zonder deken (die zit nog in de was) maar zodra het echt langdurig en hard gaat regenen met temperaturen rond de 5 graden overdag krijgt ze haar deken weer op. Koud is geen probleem, maar de combinatie koud+regen nekt haar, dan houdt ze zich niet meer warm. Afgelopen winters is ze goed doorgekomen, wel krijgt ze supplementen ter ondersteuning.
Quebelle schreef:Je kan idd duivelsklauw en gluco samen geven, ik heb hem echter nu even alleen duivelsklauw gegeven om te kijken of het wat doet voor hem
Maris schreef:Quebelle schreef:Je kan idd duivelsklauw en gluco samen geven, ik heb hem echter nu even alleen duivelsklauw gegeven om te kijken of het wat doet voor hem
Ik las net toevallig in een ander topic dat er iemand kurkuma geeft aan haar paard met artrose en dat dat zo goed helpt. Zal waarschijnlijk hetzelfde effect (ontstekingsremmend ?) hebben als duivelsklauw.
No_No schreef:In eerste instantie kreeg mijn paard de kurkuma voor zijn huid en darmen. Juli bleek mijn paard artrose te hebben. Hij heeft toen direct weer kurkuma gekregen en liep na een paar weken weer goed. Ook wilde hij zijn voeten weer opgeven.
Na 1,5 maand gestopt omdat er niets meer te zien was.
Inmiddels wil hij zijn voeten weer niet optillen.. Hij krijgt nu dus weer kurkuma. Het weer is sterk verslechterd en niet gunstig voor artrose.. Ik hoop dat het werkt in deze natte periode!
mirgino schreef:ik heb de knoop doorgehakt......
er was een natuurbekapster op stal en as vrijdag gaan bij mijn paard de ijzers eraf [ ijzers breakover met leertje en siliconen]
zijn stand is in 6 jr zo erg veranderd en hij mankeert nu zo vaak zoveel dat ik wat ander `moet`proberen
ze heeft ook hoefschoenen,dus we gaan het zien.....