Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zidore schreef:de foto is een beetje bewerkt omdat je anders helemaal geen hoef zag
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3I6DSFBF.jpg wat vinden jullie van deze? is rechts voor
Dennis schreef:Dat zijn geen voor ijzers, maar achter ijzers met 1 lip. Die hebben al een heel andere vorm als een voor ijzer. Met die hele kleine voetjes is 2 lippen toch wel erg lastig omdat alles al zo klein is. Veel smeden doen dit werk niet eens omdat het echt heel secuur werk is (miniatuur priegelen voor gevorderde).
Een achter ijzer heeft normaal 2 lippen omdat sommige paarden wat biljarderen en anders een achter ijzer sneller los draaien. En daaruit is het gewoon geworden dat (bijna) alle paarden achter met dubbel lip beslagen worden.
Antheman schreef:Zidore schreef:de foto is een beetje bewerkt omdat je anders helemaal geen hoef zag
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3I6DSFBF.jpg wat vinden jullie van deze? is rechts voor
Mega slordig.
Daar mag nodig een vijl langs.
Zidore schreef:de foto is een beetje bewerkt omdat je anders helemaal geen hoef zag
Antheman schreef:lastig schreef:
Het valt toch wel mee? Je ziet vooral het randje van het bijsnijden van de foto.
Nee, sorry, ik vind het vijlwerk echt megaslordig
Safiera schreef:Ik vind het ook superschattige ijzertjes, maar waarom staat hij er op?
De foto's waarop hij dus duidelijk net bekapt is vind ik de hoefjes nog veel te lang. Niet helemaal duidelijk op de foto, maar het lijkt ook of hij linksachter erg steil staat?
Volgens mij is het trouwens wel echt een super leuke pony![]()
sorry, offtopic...
De straal is ook best wel bijgesneden en de voorkant lijkt ietsjes geveild, maar behalve de lengte vind ik het beeld netjes
DubbelDun schreef:Soms kun je door training op het harde langzaam opvoeren de hardheid positief beïnvloeden, maar het werkt niet voor elk paard. Dus soms ontkom je er niet aan om 'iets' te moeten gebruiken.
Een ijzer is vaak de makkelijkste weg. Voor die kleintjes zijn hoefschoentjes ook niet altijd makkelijk te vinden en ook daar moet de hoefvorm net passen bij een bestaande schoen of je zit meteen aan maatwerk vast.
e_horse schreef:DubbelDun schreef:Soms kun je door training op het harde langzaam opvoeren de hardheid positief beïnvloeden, maar het werkt niet voor elk paard. Dus soms ontkom je er niet aan om 'iets' te moeten gebruiken.
Een ijzer is vaak de makkelijkste weg. Voor die kleintjes zijn hoefschoentjes ook niet altijd makkelijk te vinden en ook daar moet de hoefvorm net passen bij een bestaande schoen of je zit meteen aan maatwerk vast.
De makkelijkste weg is niet altijd de beste weg.
Je kunt de hardheid ook beïnvloeden door de wijze waarop het paard gehouden wordt te veranderen. Mijn haf staat voor een groot deel van de tijd op een grote betonplaat. Daar stond hij zelfs de hele winter op en hij is niet tot zijn oksels afgesleten
nombrado schreef:e_horse schreef:De makkelijkste weg is niet altijd de beste weg.
Je kunt de hardheid ook beïnvloeden door de wijze waarop het paard gehouden wordt te veranderen. Mijn haf staat voor een groot deel van de tijd op een grote betonplaat. Daar stond hij zelfs de hele winter op en hij is niet tot zijn oksels afgesleten
dat zal ook zeker per paard behoorlijk verschillen
doe dit met een PRE /andalusier? op deze wijze, en hij houd geen nagels meer over.
Uiteindelijk bewegen ze gewoon minder als ze te pijnlijke voeten krijgen.
Ze zullen in de natuur echt zelf geen 30 km over beton gaan stappen en draven .......ze kijken wel uit
nombrado schreef:De makkelijkste weg is niet altijd de beste weg.