nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:29

Ze komt iig ineens een heel stuk verder neer :+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:35

Haha lol lachen met die autocorrect. .

Springschoen dus..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:38

Die had ik al ingeschat :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:04

Maar zal het beschermen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:49

Ik zelf doe die van mij dan liever harde peesbeschermers om, want de gaiters beschermen de kootholtes toch wel.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:02

Het gaat om het beschermen van de schoen. Daar loopt ze echt tegen aan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:37

Je kunt het altijd proberen. Ik denk alleen dat een gaiter en een springschoen elkaar in de weg zitten c.q. erg dik zijn over elkaar heen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:29

Hey,Ik kom hier even binnenvallen.

Mijn stal organiseert in de zomer trektochten in de Ardennen. Ze willen enkel paarden mee op ijzers. Maar ik weiger om mijn paard te beslaan.

Daarom dacht ik aan hoefschoenen. Moet ik dan enkel voor of voor én achter?
Kan je hoefschoenen ook aandoen als de voeten nat zijn of onder de modder gezeten hebben(natuurlijk wel wat afborstelen)?

Ik heb op FHE een demo gezien over hoefschoenen van cavallo.
Maar het paard liep er echt slecht mee vond ik.

Ligt dit aan het model van de schoen of aan de maat?

Ben overal wat gaan informeren voor hoefschoenen. En de hoefschoenen die mij het beste lijken zijn de Renegade Vipers.

Maar hoelang gaan de schoenen mee? Slijtage in aantal km's ken ik ondertussen al. Maar ik bedoel eerder in de vorm van jaren. Als ik de boots bijvoorbeeld niet iedere keer gebruik, kan het dan zijn dat ze na verloop van tijd niet meer passen qua maat (maw: verandert een hoef veel in de loop der jaren?)?

Het enige waar ik wat huiverig voor ben is de neopreen binnenkant. Ik heb gelezen dat er hier redelijk veel mensen zijn met Renegade schoenen. Dus hoop via deze weg ervaringen te vinden.

Bedankt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:09

2a54z6e45r6r; Als je niet weet hoe het paard zonder schoenen loopt heb je geen kader om te bewoorden dat ie mét schoenen slechter loopt :)
Ze lijken erg groot en hierdoor 'klotst' ie wat :D maar hij loopt niet kreupel oid.

Op stenige ondergrond zou ik voor- én achter doen. Je kunt ze ook met natte/modder voeten aan doen als je ze maar wel eerst schoon borstelt.

Het aantal km is bepalend voor de slijtage, niet het aantal jaren. Zolang je paard niet meer groeit zullen ook zijn hoeven bij normale bekapbeurten niet meer groeien.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:37

Ik heb nu de easy boot Epic en de cavallo om uit te proberen.
Mijn paard heeft lengte 13 en breedte 12,5.
Zij zit dus qua maat net op de grens. De maat 1 van de easyboot stopt op haar maat en de maat 2 begint een mm verder.
Omdat een vriendin de maat 2 thuis had liggen ga ik die uitproberen. Toevallig vanmorgen geprobeerd in stap draf en galop, buiten in het bos. Ze blijven iig zitten en draaien niet.

Ik heb nu normaal de equine j shoe en die vindt ik heel prima. Alleen is de zool wat dun waardoor ze soms toch nog wat gevoelig loopt op al die stenen bij ons.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:40

Als ze op stenen gevoelig loopt heb je schoenen met een harde zool nodig. Desnoods leg je daar dan nog een zacht zooltje in.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:07

DubbelDun schreef:
2a54z6e45r6r; Als je niet weet hoe het paard zonder schoenen loopt heb je geen kader om te bewoorden dat ie mét schoenen slechter loopt :)
Ze lijken erg groot en hierdoor 'klotst' ie wat :D maar hij loopt niet kreupel oid.

Op stenige ondergrond zou ik voor- én achter doen. Je kunt ze ook met natte/modder voeten aan doen als je ze maar wel eerst schoon borstelt.

Het aantal km is bepalend voor de slijtage, niet het aantal jaren. Zolang je paard niet meer groeit zullen ook zijn hoeven bij normale bekapbeurten niet meer groeien.

Ja dat was wat ik bedoelde, het klotsen. Dat is niet met elke schoen?
Edit: Dat hoort zo niet of wel?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:12

yvonne1303 schreef:
Ik heb nu de easy boot Epic en de cavallo om uit te proberen.
Mijn paard heeft lengte 13 en breedte 12,5.
Zij zit dus qua maat net op de grens. De maat 1 van de easyboot stopt op haar maat en de maat 2 begint een mm verder.
Omdat een vriendin de maat 2 thuis had liggen ga ik die uitproberen. Toevallig vanmorgen geprobeerd in stap draf en galop, buiten in het bos. Ze blijven iig zitten en draaien niet.

Ik heb nu normaal de equine j shoe en die vindt ik heel prima. Alleen is de zool wat dun waardoor ze soms toch nog wat gevoelig loopt op al die stenen bij ons.

Hoi Yvonne leuk je hier ook te zien, ald de epic op het randje zijn qua maat kan je er ook een zooltje indoen, dat maakt de schoen nrt iets kleiner.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:18

2a54z6e45r6r schreef:
DubbelDun schreef:

Ja dat was wat ik bedoelde, het klotsen. Dat is niet met elke schoen?
Edit: Dat hoort zo niet of wel?

Dat geluid kan komen omdat de schoen misschien net iets ruim is en de zool heel hard, dan hoor je de voet in de schoen neerkomen. De cavallo is denk ik niet ideaal voor de ardennen, het is ern schoen die je moet inlopen vanwege huidcontact en hij is vrij stug, wat soms plekken in de kootholte kan veroorzaken als je paard lage hielen heeft. Viper is een fijne schoen mits hij goed past, epic is ook een fijne schoen, prima geschikt voor ardennen vanwege harde zool en geen huidcontact. Floatingboot is ook een prettige schoen, deze kan je eigenlijk niet verliezen, dat zou bij de Epics en renegade kunnen gebeuren als ze op hun eigen voet staan, erg zuigende blubber, maar dat hoeft niet hoor. Ik gebruik epics en Floatingboot voor eifel en ardennen, vrienden van mij gebruiken renegades rondom voor eifel en ardennen.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:13

@karin, jij zou dus ook zeggen bij hoefmaat van singo een maat 2 en dan evt met zooltje.

Bij een lengte 13 en br 12,5 , kan dan bv ook een cavallo? Die heeft het andere paard vandaag geprobeerd,ondanks dat hij geen ronde hoeven heeft bleven ze goed zitten en waren niet gedraaid ofzo.

Ik weet niet wat de ervaringen van anderen zijn hiermee.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:25

Mijn pony trapt zijn voorschoenen er helaas af in galop.
Hij loopt ook met zijn achterhoeven ruim over zijn voorhoeven heen, zeker 1 pas.
Heeft iemand tips? Hij tikt/ stapt tegen zijn voorkant aan.. dus in galop trapt die hem dan makkelijk af.
Misschien als hij achter geen schoenen zal hebben dat dit minder snel gebeurd, maar voorlopig heeft hij de achterschoenen nog nodig.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:20

Is het veel betaalbaarder wanneer je de renegade viper rechtstreeks uit de US besteld?
Wie heeft dat wel eens gedaan? En kun je een shop adviseren?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:21

Ik vrees dat de verzendkosten érg hoog zijn én je betaalt nog eens flink aan invoerrechten + BTW.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:25

Mmmmm, ofwel: komt op hetzelfde uit als gewoon in NL kopen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:25

Wat kosten ze in Amerika ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:28

Ik zie ze op Ebay voor 180$ staan. Verzendkosten 31$ en import $42 samen 253$ = 226 euro.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:29

Ik vond de viper voor 179 dollar per paar.
Dat is € 157,- euro.

Oh... ik zie net dat ze de kleinste maat niet hebben :-(
Even verder zoeken....

btw is 32 euro.... en dan nog eh, verzendkosten... dat dat zoveel is zeg :-( mmmm

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:05

Mijn paard heeft een jaar gedaan met zijn cavallo's. Als jouw paard goede hoefvorm heeft zouden die niet teveel mogen veranderen van maat en vorm. Bij mijn paard lag dat anders, en door beter te bekappen zijn die nu ronder ipv langwerpig, en zeker 2 cm korter. Vanaf dan liep hij ook beetje bizar met de cavallo's dus ga nu de floating boots proberen...

Waarom zou je ze in het buitenland kopen? Volgens mij is er een webwinkel in België en Nederland die veel verschillende op stock hebben en eventueel ook goed kunnen adviseren qua maten...

http://www.equischoen.com/

http://hoofwear.com/index.php?route=pro ... ry&path=59

Sorry mag ik links plaatsen naar winkels? Ik heb hier absoluut geen winst aan hoor :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:10

Puur en alleen uit kostenbesparend oogpunt ;-)

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:11

Is dat dan echt goedkoper? :P