Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:2a54z6e45r6r; Als je niet weet hoe het paard zonder schoenen loopt heb je geen kader om te bewoorden dat ie mét schoenen slechter loopt
Ze lijken erg groot en hierdoor 'klotst' ie watmaar hij loopt niet kreupel oid.
Op stenige ondergrond zou ik voor- én achter doen. Je kunt ze ook met natte/modder voeten aan doen als je ze maar wel eerst schoon borstelt.
Het aantal km is bepalend voor de slijtage, niet het aantal jaren. Zolang je paard niet meer groeit zullen ook zijn hoeven bij normale bekapbeurten niet meer groeien.
yvonne1303 schreef:Ik heb nu de easy boot Epic en de cavallo om uit te proberen.
Mijn paard heeft lengte 13 en breedte 12,5.
Zij zit dus qua maat net op de grens. De maat 1 van de easyboot stopt op haar maat en de maat 2 begint een mm verder.
Omdat een vriendin de maat 2 thuis had liggen ga ik die uitproberen. Toevallig vanmorgen geprobeerd in stap draf en galop, buiten in het bos. Ze blijven iig zitten en draaien niet.
Ik heb nu normaal de equine j shoe en die vindt ik heel prima. Alleen is de zool wat dun waardoor ze soms toch nog wat gevoelig loopt op al die stenen bij ons.
2a54z6e45r6r schreef:DubbelDun schreef:2a54z6e45r6r; Als je niet weet hoe het paard zonder schoenen loopt heb je geen kader om te bewoorden dat ie mét schoenen slechter loopt
Ze lijken erg groot en hierdoor 'klotst' ie watmaar hij loopt niet kreupel oid.
Op stenige ondergrond zou ik voor- én achter doen. Je kunt ze ook met natte/modder voeten aan doen als je ze maar wel eerst schoon borstelt.
Het aantal km is bepalend voor de slijtage, niet het aantal jaren. Zolang je paard niet meer groeit zullen ook zijn hoeven bij normale bekapbeurten niet meer groeien.
Ja dat was wat ik bedoelde, het klotsen. Dat is niet met elke schoen?
Edit: Dat hoort zo niet of wel?