[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:22

Ik ben net even naar Ivy geweest om haar schoenen aan te trekken, en ze liep eigenlijk weer heel aardig. Ze waren wel in het land bij de buren mest aan het rijden en dat vind ze altijd erg spannend, misschien dat de adrenaline ook een rol speelt. Ik voelde ook aardig wat pulsatie, maar haar hartslag ging ook flink tekeer.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:06

Charlie heeft gisteren z'n ijzers met air max gekregen..
Hij vind het maar heel vreemd. Je ziet gewoon dat als hij het harde opgaat zich al voorbereid op dat het pijn gaat doen. Na een paar passen zie je hem echt zo kijken van er gebeurt niks.. dan gaat hij meteen z'n stappen ruimer maken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:54

fique schreef:
Charlie heeft gisteren z'n ijzers met air max gekregen..
Hij vind het maar heel vreemd. Je ziet gewoon dat als hij het harde opgaat zich al voorbereid op dat het pijn gaat doen. Na een paar passen zie je hem echt zo kijken van er gebeurt niks.. dan gaat hij meteen z'n stappen ruimer maken.

Dat had mijne de eerste twee keren ook.
Nu niet meer.
Goed teken toch dat hij daarna al ruimer gaat lopen.

Sylloss7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:06

Hoi allemaal

Ik heb nog verschillende supplementen en metacam over waar iemand misschien nog iets aan heeft.
Mijn pony is er helaas niet meer..

-halve pot Gluco balance phytonics 500gram €20,-
-zo goed als volle pot magnesium citrate phytonics 500gram €20,-
-metacam 250 ml, halve fles nog over, €25,-
Voor de gene die misschien nog iets nodig heeft en zo wat kan besparen op de kosten. Het is allemaal van begin dit jaar.
Ik wil er ook foto’s van maken bij vraag

Groetjes en sterkte allemaal

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:51

Ach sterkte Sylloss, wat verdrietig

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:04

Het is ook al lang geleden dat layka uit haar gevangenis ontsnapt was...
Dus het moest weer een x gebeuren.
Afbeelding

Maar gelukkig staat er niet veel gras, en het hooi wat ze eventueel samen hebben gegeten van Bonnie is niet te veel ofzo.
Als ze nu op de weide was gegaan was het erger geweest.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 18:21

Sterkte syllos

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:15

Hoe snel doen jullie de buut afbouwen? Charlie kreeg woensdagochtend nog 1,5zakje en in de avond 1 zakje..
Donderdag 2x 1 zakje en gisteren 2x een half zakje..
Geen idee of dit te snel is. Op de kliniek wisten ze het niet. De paardenarts is er maandag weer.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:33

Er is volgens mij zo’n standaard schema voor twee weken dat je eerst nog van 2x1 zakje naar 1 zakje gaat. Vanaf daar week ik af naar een kwart zakje minder per x aantal dagen. Afhangend van hoe t ging.
Raar dat de assistentes dat niet weten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:52

Sylloss7 schreef:
Hoi allemaal

Ik heb nog verschillende supplementen en metacam over waar iemand misschien nog iets aan heeft.
Mijn pony is er helaas niet meer..

-halve pot Gluco balance phytonics 500gram €20,-
-zo goed als volle pot magnesium citrate phytonics 500gram €20,-
-metacam 250 ml, halve fles nog over, €25,-
Voor de gene die misschien nog iets nodig heeft en zo wat kan besparen op de kosten. Het is allemaal van begin dit jaar.
Ik wil er ook foto’s van maken bij vraag

Groetjes en sterkte allemaal

Ontzettend verdrietig, Sylloss7, ik begrijp hoe je je nu moet voelen. -O-

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:16

Heel veel sterkte Sylloss!

“Welkom” alle nieuwelingen, een topic waar je mensen niet graag welkom heet. Heel veel sterkte met al jullie paarden.

Stoute Layka! Gelukkig geen consequenties voor haar verder.

Wol heeft donderdag MLD gehad en krijgt maandag zn hoefschoenen. We hadden een stijgende lijn en gisteren brak ie uit naar de wei en is ie gaan rennen en bokken dus nu heeft ie weer zere voeten ;( zo frustrerend. Ik liep naar de hooibaal en weg was hij met al zn vrienden erachteraan. Jammer dat ie nu weer zo slecht is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:30

Dat is zeker heel zuur...

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:34

Hier ook een kleine update, pony is eindelijk gestabiliseerd. Ze heeft nog steeds pijn maar dat zegt dat dat normaal is door enkel de inflacam te kunnen gebruiken ipv buut.
Gaat wel steeds een beetje beter, de vochtophopingen zijn weg, ze ziet er niet meer zo opgezwollen uit, kan comfortabel haar gewicht verdelen over vier benen en slaapt ook minder. Ik hoop dat we in de juiste richting gaan <3
Hier ook bloedzuigers geprobeerd, de eerste ronde waren het middelgrote en daar was niet zoveel bij te zien. de tweede ronde was gisteren en ik kan niks meer zeggen dan bah wat een drap. De consistentie van het bloed wat daar mee uit kwam was absoluut niet wat ik verwacht had. Maar 1 bloedzuiger per voet nu even gedaan omdat het maar een kleine pony is, volgende week twee proberen per voet.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:04

Sterkte voor iedereen die aan het worstelen is met deze rot ziekte!

Met Tristan gaat het tot nu toe best goed. Hij staat nu op 1x per dag een kwart zakje bute en dit weekend gaan we kijken of het helemaal zonder bute lukt.
Hij is nog een keer behandeld met de bloedzuigers en waar het bloed de eerste keer heel drapperig eruit zag was het nu echt normaal mooi rood bloed. Verder krijgt hij nog acupunctuur ter ondersteuning. Woensdag komt de hoefsmid om te kijken of Tristan bekapt kan worden, dat vind ik natuurlijk wel weer spannend. Het blijft sowieso een spannend proces met veel consequenties maar op dit moment zijn we heel blij met hoe het gaat.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:09

Caaatje schreef:
Hier ook een kleine update, pony is eindelijk gestabiliseerd. Ze heeft nog steeds pijn maar dat zegt dat dat normaal is door enkel de inflacam te kunnen gebruiken ipv buut.
Gaat wel steeds een beetje beter, de vochtophopingen zijn weg, ze ziet er niet meer zo opgezwollen uit, kan comfortabel haar gewicht verdelen over vier benen en slaapt ook minder. Ik hoop dat we in de juiste richting gaan <3
Hier ook bloedzuigers geprobeerd, de eerste ronde waren het middelgrote en daar was niet zoveel bij te zien. de tweede ronde was gisteren en ik kan niks meer zeggen dan bah wat een drap. De consistentie van het bloed wat daar mee uit kwam was absoluut niet wat ik verwacht had. Maar 1 bloedzuiger per voet nu even gedaan omdat het maar een kleine pony is, volgende week twee proberen per voet.

Het blijft idd best een smerig gezicht. Maar toch kan het best goed helpen.

@swift fijn dat het goed lijkt te gaan.

Hier hebben we besloten om de beide ponnies ochtends samen te laten.
Zo hebben ze meer sociaal contact en layka is tevreden.

Het ligt eraan hoe mijn zusje en ik moeten werken hoelang ze dan samen staan.
Ivm Bonnie haar longen krijgt die altijd geweekt hooi.
Oftewel als ze samen staan krijgt layka ook geweekt hooi. Dat zal sws niet verkeerd zijn.

En in de namiddag en nacht gaat layka weer op haar stukje. En Bonnie in de namiddag op het weiland.

Dus we zullen zien hoe dit gaat....

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:36

@Nicolanca, nogmaals heel erg bedankt voor de tip het hooi te gaan weken. Het heeft een paar dagen geduurd, maar vandaag voelde mijn pony zich duidelijk beter! Hij draafde zelfs verschillende keren uit zichzelf aan met wandelen!
Wij houden dit zo nog even vol.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:24

Ik ben wat minder actief. Druk en hectische tijd met aankoop van ons nieuwe huis en verkoop van ons eigen huis!
Maar Nicky gaat erg goed. Langzaam aan loopt ze ook op het harde steeds beter. Ik bekap haar nu iedere 2 weken en dat gaat super.
Ook het afvallen wordt goed zichtbaar.
Nu met zo’n 7 weken ertussen.
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:53

Met Smarti gaat het gelukkig ook weer goed. Achteraf denk ik dat ze last heeft gehad van winterbevangenheid, en niet zo zeer hoefbevangen (heb nooit pulsaties gevoeld). Ik heb op eigen houtje de medicatie afgebouwd en ze loopt weer als vanouds. Het dieet van hooi en water en pavovital hou ik erin, geen krachtvoer meer. Hoop dat dit het was. Gister is ze voor het eerst weer bereden, wel wat stijfjes, maar ze liep goed.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:03

Hier gaat het ook goed!
Alleen het afvallen lukt nog niet zo. De mijne weigeren helaas gewoon pertinent het uitgespoelde hooi. Mijn man vond dat ik maar even door moest zetten dus heb ze bijna 24 uur aan stuk niets anders gegeven, maar ondanks dat ze bijna omvielen van de honger wilden ze niet aan het natte hooi beginnen. Ze vonden dit hooi droog ook al niet zo lekker dus misschien ligt het daar aan. Heb nu een bestelling gedaan bij Venhorst. Dan weet ik in ieder geval zeker dat de waardes okay zijn zonder steeds kleine partijtjes te moeten gaan testen.

Nicky is echt al duidelijk afgevallen Marjo! Wat goed!!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:04

@marjo: wat een knap paard zeg <3 het afvallen zie je inderdaad! Succes met de verhuizing. Wat was bij jou de reden van bevangenheid? Mijn paard werd door de combinatie stress (van verhuizing en nieuwe kudde) en over op onbeperkt ruwvoer (was ondervoed) ook bevangen geraakt. Voor een volgende keer zou ik dus zelf nog kijken of ik kan ondersteunen met iets, wellicht voor jou ook interessant.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 15:19

Slmt9 schreef:
@marjo: wat een knap paard zeg <3 het afvallen zie je inderdaad! Succes met de verhuizing. Wat was bij jou de reden van bevangenheid? Mijn paard werd door de combinatie stress (van verhuizing en nieuwe kudde) en over op onbeperkt ruwvoer (was ondervoed) ook bevangen geraakt. Voor een volgende keer zou ik dus zelf nog kijken of ik kan ondersteunen met iets, wellicht voor jou ook interessant.

Nicky is bevangen geraakt door te rijk hooi. En te dik.
Verhuizing duurt nog even 1 juli krijgen we pas de sleutel.
Daar maak ik mij geen zorgen om, ze gaan er alleen nog maar meer op vooruit. En scheelt dat ze samen (3e) gaan verhuizen.

Thx allen. Ben ook echt trots. Vandaag sinds hele lange tijd weer een wandeling gemaakt. Zo’n 30 min stevig doorgestapt met schoenen aan.

Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:52

Goed om te horen dat jullie paardjes vooruit gaan!

Myrt is nu ook naar haar flinke dal omhoog aan t krabbelen. Ze stapt nu beter dan dat ze ooit in het afgelopen half jaar gedaan heeft.
Moet alleen niet vergeten dat ze nog op de hoogste dosis buut staat.
Sinds vandaag zijn we dat aan het afbouwen, hopelijk blijft het goed gaan.

@Marjo, loopt ze op de easyboot cloud?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:32

@marjo: mooi dat ze er op vooruit gaan. Het scheelt zeker dat ze met zn drieën gaan. Ik wist destijds niet dat paarden door stress bevangen kunnen worden. Ik heb de impact onderschat. Wilde het aan je meegeven. Aan jou zelf natuurlijk wat je ermee doet :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:55

Wie van jullie voert (of heeft gevoerd) maag support van de Paardendrogist?
En geeft ook glucobalance?

Is dat spul niet haast hetzelfde?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:39

Ik voer sinds kort de maagsupport van de paardendrogist. Ben er mee begonnen ter ondersteuning bij de bute. Glucobalance geef ik niet maar bij de paardendrogist denken ze vaak wel fijn mee en bij voervergelijk kun je ook bepaalde supplementen vergelijken, weet alleen niet vof deze er beide bij staan...