Hier ook enthousiast over de ice vibe! Been werd, voor ze de wei op ging , mooi dun en dat was de vier maanden daarvoor niet gelukt...
fransje23
Geplaatst: 03-05-14 23:42
Die Tendoplus ziet er interessant uit
Ik ben momenteel niet zo blij met een paard die al een paar dagen hysterisch in het weiland gaat draven als haar nieuwe vriending weggaat.. Gebied rond de schiefel leek vandaag ook weer wat dikker.. Been met de pees is gelukkig nog niet opgelopen maar ik kan er niet in kijken. Klein voordeeltje ik kan nu wel goed checken dat ze niet kreupel loopt. Hoop dat het straks, als de hengstigheid weer over is, allemaal weer wat rustiger gaat.
ikke20
Geplaatst: 04-05-14 09:13
Ik gebruik de vibes nu 9dagen been is dun paard lijkt minder pijn te hebben maar kan ook door de andere dinge komen.
Oei dat is minder dat op en neer draven. Hopelijk snel alles rustig
Ik kam van iemand ice vibe boots overnemen alleen zonder coolpacks. Ik heb nu nog wel dure stubben coolpacks leggen die ook direct op de huid mogen. Zou ik die voorlopig eronder kunnen doen. Of moet ik persee de ice vibe hebben.
Die andere kunnen er vast ook gewoon onder hoor! Niet heel veel bijzonders d'r coolpacks van de icevibe!
Ik doe alleen het eerste programma nog, na m'n scan misschien opbouwen. Heb wel voordat ze de eerste keer de wei opging het tweede programma ook gedraaid!
Maakt weinig uit denk ik je kan bij paardedrogist losse coolpacks voor de boots kopen
Oke dus je mag ook gewoon de andere programmas gebruiken
MissYvette4u
Geplaatst: 04-05-14 19:58
IVAANAA__ schreef:
Dat tendonil lijk me wel wat
De gel ruikt lekker, naar eucalyptus
fransje23
Geplaatst: 04-05-14 20:29
Ik heb vandaag de RevitaVet weer terug gebracht, de maand is al weer voorbij. Gaat eigenlijk best snel de tijd. Nu is het afwachten op de echo eind deze maand.
Losse coolpacks voor de Icevibe heb ik ook voorbij zien komen ergens bij een onlinewinkel.
Ik doe tot de echo even niets anders dan het stappen en de MSM voeren. Mag vanaf woensdag al weer 20 minuten stappen!
Vanaf wanneer zijn jullie onder het zadel gaan stappen? Lijkt mij wel fijn om er weer eens op te zitten, al is het maar 1 of 2 keer per week.
Tijd gaat idd snel! Ben ondertussen al weer 6 weken aan het draven en vanaf dinsdag mag ik alweer galop erbij pakken!
Ik ben onder het zadel gaan stappen zodra ik een half uur mocht stappen. Maar heb het niet echt veel gedaan. Hij wilde graag aan het werk(denk ik) want iedere keer ging hij of in een halve Piaffe of een soort halve strekken het bos door. Dus denk ik een keer of 5 in 4 weken gedaan en toen na de scan mocht ik opbouwen...
Grappig, veel van jullie koelen met coolpacks en geven supplement bij. Ik doe het old fashioned met de slang en heb behalve de eerste 80 dagen ascal, verder niks bij gegeven. De rede van de ascal was zodat de ontsteking makkelijker opgeruimd kon worden. En nadat ik 40 dagen gegeven had, werd zijn been weer nogal dik, dus nog een keer 40 dagen gegeven en toen gestopt.
fransje23
Geplaatst: 04-05-14 21:21
Ascal ken ik wel van een hoefbevangen pony, werk hetzelfde als aspirine toch? Volgens mij bloedverdunnend en pijnstillend?
IGa morgen maar vast de afspraak maken voor de contole-echo en misschien maar even navragen over het stappen onder het zadel. Is toch ook wel leuk voor mij en als variatie. Heb het idee dat ze toch best graag weer wat wil doen.
Ja, ascal is iid pijnstillend en bloedverdunnend en zit ook onstekingsremmend iets in. Ik heb het zelf ook gebruikt voor keelontsteking. Werkte best!
Voor wanneer ga je een afspraak maken? Ik maak die altijd gelijk voor over een X aantal weken. Meestal 6 of 8.
fransje23
Geplaatst: 04-05-14 21:34
Laatste week van mei wil ik de controlescan laten maken Dat is dan 11 weken na de diagnose, voor de 8 weken laten echo-en had volgens mijn DA weinig zin. Nu doe ik het na min vakantie omdat ik in die periode toch niet verder ga opbouwen. Bovendien kan dan mijn vakantie niet "verpest" worde door een slechte scan
Herkenbaar! Ik mocht eigenlijk vlak voor mijn vakantie alvast beginnen met opbouwen. Maar wilde ik niet omdat ik dan 5 dagen aan het draven was en dan niet iemand anders dat wilde laten doen. Dus over mijn vakantie getild en dan eerst laten scannen.
_Ananas_
Geplaatst: 04-05-14 22:17
Doe niet standaard de andere programma's hoor! Maar alleen die keer omdat ze eigenlijk de wei niet op mag, maar op stal laten is geen optie Dus dan het risico van rennen.. Dus vandaar de pees even aangewakkerd met standje twee.
Ik mag er ook gewoon op om te stappen, maar de mijne is aan de hand juist chiller en even zonder zadel is geen optie bij haar
Hier ook een uitstel scan, liever na mijn vakantie
Slim om de vakanties niet te late verpeste mocht het slecht zijn.
Wil miss over paar weken eens de 2de stand gaan gebruiken.
Ik zou idd ook asprine meekrijge van de da 2 weken geleden maar wilde ik niet. Hij krijgt lichte natuurlijke pijnstiller beter dan al die troep. Maar dat ben k aan het afbouwen.
Whaaaaaaa kan wel janken. was er vanavond opgeklomme en eens ander rondje met em gestapt(relext met lang teugeltje) maar hij schoot in een drafje en kon het niet geloven. Voelde en hoorde niks meer hij leek gewoon goed te lopen. Pff tranen in mn ogen zou het dan toch goed gaan komen.
fransje23
Geplaatst: 04-05-14 23:19
Ik zou zeggen gewoon positief blijven denken en van het goede uitgaan ook al kost het misschien heel veel tijd
_Ananas_
Geplaatst: 04-05-14 23:21
Jeetje Ikke, dat zou gaaf zijn! Volhouden zo!
Mijnes loopt helemaal niet kreupel Ook wel lastig om er helemaal niets aan te zien.. Ze vind zelf ook niet dat ze wat mankeert, dat is wel onhandig
Jaaa enorm gaaf zou toch leuk zijn als we de artsen kunne bewijzen dat hij toch beter gaat worden.
Als ze niet kreupel zijn is het idd ook erg lastig . maar kan je vertellen als ze bijna jaar kreupel zijn ben je wel heeel blij als ze het niet meer zijn
Woensdag avond de ice vibe boots halen ben zo benieuwd!!. Been is gelukkig al stuk dunner sinds het grote graaf gat afgelope week. Hopelijk werkt de boot ook nog mee tot vorderingen. Het is dus de bedoeling om het voor of na het stappen te doen?
Ik ben ook heel benieuwd wat ze bij die van jou gaan doen. Ik doe het na het stappen. Bij terugkomst meteen icepacks aan en dan pak k op mn gemakje de boots en kan hij nog ff lekker trillen.
Vandaag weer lekker gestapt met em beem blijft dun en paar pasjes draf voelde vrij goed aan. Volgende week uitbouwen naar 20 min stappen en dan ook maar weer eens zadel erop denk ik
Ik doe het juist weer voor het stappen, even de pees vast wakker schudden Maar geen idee wat beter zou zijn hoor!
fransje23
Geplaatst: 06-05-14 22:36
Ik heb een afspraak gemaakt voor de controlesan op 28 mei *spannend*
Volgens een stalgenootje liep ze gisteren toch weer kreupel liep in draf op het weiland Is wel gek want ik vond het gisteren in stap juist zo lekker en ruim lopen. Been is nog wel mooi dun en ze reageert niet gevoelig.
Zag vandaag met de dubbele lijnen wel weer hoe scheef ze eigenlijk is. Als de scan redelijk is, en ik meer zou mogen opbouwen, maar weer een keer de chiropractor langs laten komen.