Isapaardje schreef:Vraagje:
Voert er iemand Leisure mix van Dodson en Horrell en zo ja, zou ik een klein proefzakje mogen ontvangen?
Misschien kan je een zakje krijgen via de importeur? Renée Wielens www.rwdh.nl Of wellicht heeft Teurlings het?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:Vraagje:
Voert er iemand Leisure mix van Dodson en Horrell en zo ja, zou ik een klein proefzakje mogen ontvangen?
Yoika schreef:En ook nu ze s nachts terug op stal gaan is ze telkens heel teleurgesteld dat ze enkel hooi en een beetje S&s in haar bak terugvindt.
MAAR beter zo dan een bevangen merrie !!!!!!!!!!!
paars schreef:Dat ze teleurgesteld is als ze haar box in komt, het is toch niet zo dat ze vroeger gras in haar box vond? Ik bedoel: is het niet zo dat jij haar vooral teleurgesteld vind overkomen? Wat krijgt zij in de paddock te eten? Leuk dat er een shetje bij komt staan, hoop dat dat ook gaat helpen!
capopjekop schreef:Ja, als het koud is en de zon schijnt dan zit er veel meer fructaan (soort suiker) in het gras. De plant maakt het dan wel aan, maar maakt het met koude niet op, want het is een soort antivries (Staat een heel stuk over op paardnatuurlijk). En kort gras bevat ook weer meer fructaan dan gras dat wel de kans krijgt om te groeien. Dus ik zou hem zeker van het land halen en alleen hooi bij voeren. Iig voorlopig.
Ik leg het mss chaotisch uit, er is vast wel iemand die het duidelijk kan vertellen.
Yoika schreef:Tarwezemelen, tip van de da om haar wat een vol gevoel te geven. (Maar dat is blijkbaar niet genoeg ...)
Ik zou iets moeten kunnen vinden waar ze een vol gevoel van krijgt, maar die tegelijk geen kwaad kan voor haar hoefbevangenheid...
Jemawi schreef:Onder de sneeuw bevriest het gras ook niet, door de fructaan. Erg koud weer: wel fructaanaanmaak; maar geen zon en te lage temperatuur, dus geen groei. Lekker zoet gras krijg je dan dus (denk aan een veld met groene lollies), en ze snoepen dan helaas heel wat bij elkaar op een dag.Alleen is de sneeuw hier net 2 dagen weg, en heeft toch zeker wel 1,5 week gelegen.
Dan zou het daarvoor al verkeerd gegaan moeten zijn denk ik.
geerke schreef:Y schreef:Tarwezemelen, tip van de da om haar wat een vol gevoel te geven. (Maar dat is blijkbaar niet genoeg ...)
Ik zou iets moeten kunnen vinden waar ze een vol gevoel van krijgt, maar die tegelijk geen kwaad kan voor haar hoefbevangenheid...
bietenpulp?...zemelen moet je mee uitkijken.
Ik voer ook zemelen ,maar een half schepje....in zemelen zitten koolhydraten.
Pulp moet je trouwens niet voeren als je paard te dik is