nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:00

Ik heb voor E-B Glove 2 en achter 1,5. Als ze net bekapt is past ze ook in de 1,5 voor, maar net niet in de 1 die ik voor mijn andere paard heb :)
Verder vind ik van één merk handiger met evt verwisselen van de gaiters. Ondanks dat die hun eigen maat hebben, krijg ik een halve maat groter of kleiner er ook wel om.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:05

Dan heb je de kleinste maat vipers, heb je niet meteen achter ook laten passen? Dan weet je welke maat je achter nodig hebt/ Sommige paarden hebben voor een iets grotere maat dan achter, maar er zijn ook paarden die achter een kleinere maat nodig hebben. Je zou gewoon de vipers eens achter kunnen proberen als het nodig is, dan weet je of de maat goed is, Renegades mogen wel wat spelling hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:06

Ook kan er verschil zitten in het model van de hoeven; voor lang en achter rond (of andersom).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:35

Ik heb mn 2span eens op 4 types schoenen gehad. Ik ben alle kleine maatjes aan t proberen geweest, dus had van alles wat. Ik heb nu nog 3 types. In t 2span heb ik ze voor op de lage easyboots en easyboot transition, en beide achter op de equine fusion ultimate. Omdat de equine fusions het fijnst zijn gebruik ik die rondom als ik enkelspan rij.
Ik heb de mazzel dat mijn pony's niet veel van maat verschillen, dus kunnen allemaal op de zelfde schoenen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:59

Delphi2 schreef:
Dan heb je de kleinste maat vipers, heb je niet meteen achter ook laten passen? Dan weet je welke maat je achter nodig hebt/ Sommige paarden hebben voor een iets grotere maat dan achter, maar er zijn ook paarden die achter een kleinere maat nodig hebben. Je zou gewoon de vipers eens achter kunnen proberen als het nodig is, dan weet je of de maat goed is, Renegades mogen wel wat spelling hebben.

Ik heb achter precies dezelfde maat.... het budget was echter niet geheel toereikend voor 4 stuks ;-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:00

Misschien eens kijken naar 2e hands op Ebay.de of Facebook ??

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:35

Wat zijn nou de beste hoefschoenen voor een paard met Ronde hoeven? 130-130

Ik had eerst de glove wide. Nadat deze na een jaar iedere keer uitgingen op advies van hoofwear de glove back country genomen. Die bevielen eerst heel goed.
Maar die verloor ik nu laatst ook in een galopje. Ben nu op buitenrit continu naar zijn voeten aan het kijken ipv dat ik geniet van de rit.

Laatst maar weer een paar keer zonder gereden. Maar op asfalt waar af en toe kleine steentjes liggen is dat ook niet echt lekker voor hem.
Maar zo konden we wel veilig draven en galopperen :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Horsesandme op 26-02-15 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:37

Heb je de voeten al weer eens opgemeten, want die kunnen door bekappen natuurlijk kleiner zijn geworden :)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:39

Ja gedaan. Zelfs nog een maat kleiner geprobeerd ondanks dat ik het zelfde meten. Maar gewoon geprobeerd.
Maar een maat kleiner kreeg ik met geen mogelijkheid aan... :s

Edit:

En heb ze altijd gemeten meteen nadat de hoefsmid was geweest. Als zijn hoeven dus op zijn 'kleinst' zijn

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:42

Vreemd dat zelfs de Backcountries uit gaan, want die zitten al strakker dan de Gloves.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:45

Ja. Eerst zaten ze ook prima. Maar nu laatst dus weer 2x verloren. Snap niet wat ik fout doe. Heb toch echt het idee dat ik ze goed aandoe.
Of hij gaat er zelf opstaan waardoor ze uitgaan? Ik weet t niet..
Misschien moet ik ze maar vast tapen tijdens de rit haha :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:08

Als je dat laatste als mogelijkheid ziet, dan zou je eens springschoenen moeten proberen die ruim vallen. Als het probleem dan over is, dan vangt hij zichzelf toch iets als hij schoenen aan heeft en trapt hij ze zo uit. Dat zou kunnen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:04

De gloves worden wat soepeler door de warmte waardoor ze uit kunnen gaan, je zou kunnen testen met Muehler Atlethic M tape, als je even googled op Easybooth Glove en Athletic tape krijg je wel en filmpje te zien. Als je hiermee de hoeven intaped dan blijft de schoen beter zitten omdat de lijm door de tape heenkomt en de schoen vastplakt. Is echter wel veel werk voor elk ritje.

Ik zou de floatingboots adviseren, deze kan je helemaal naar de hoef vormen, en ze rollen makkelijk af, als je paard zichzelf met de achterhoeven aantikt op de vorhoeven omdat de voorhoef niet snel genoeg weg is dan is dit wellicht een optie, ik ben bezig met de aanschaf van testschoenen van floatingboot. renegade is ook fijne schoen maar als je paard zichzelf vangt niet echt een optie denk ik. Belangrijk is dat je eerst de oorzaak van het verliezen opspoort.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:08

Delphi2 schreef:
De gloves worden wat soepeler door de warmte waardoor ze uit kunnen gaan, je zou kunnen testen met Muehler Atlethic M tape, als je even googled op Easybooth Glove en Athletic tape krijg je wel en filmpje te zien. Als je hiermee de hoeven intaped dan blijft de schoen beter zitten omdat de lijm door de tape heenkomt en de schoen vastplakt. Is echter wel veel werk voor elk ritje.

Maakt die tape veel verschil? Heb jij hier ervaring mee?

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:45

Afbeelding
Ik had vandaag met van dat equiwrap zijn hoef beetje omwikkeld.
Beetje hetzelfde idee als dat muehler tape, heb er alleen mee gestapt dus ik weet niet hoe het in galop zit, of ze dan nog uit gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:51

Is dat niet hetzelfde als vetwrap ??

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:54

DubbelDun schreef:
Is dat niet hetzelfde als vetwrap ??

Jaa dat klopt, van dat zelfklevende spul.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:51

Hij heeft zich zelf eigenlijk nooit aangetikt met zijn hoeven. Maar misschien doordat de schoenen de voeten wat breder maken dat hij zich dan wel aantikt in een uitgestrekte draf of galop?? Maar dat zou je denk ook wel horen.
Renegades kunnen niet bij Ronde hoeven toch?
Floating boots lijken mij eigenlijk niks.

Ga eerst maar eens die tape bekijken. Zei het eigenlijk als grapje. Maar de schoen kan dus echt vast getapt worden haha :')
Ik hoop dat ik het dan zo kan oplossen. Weer een andere schoen kopen kost me ook weer zoveel geld :o

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:59

Heb een filmpje opgezocht. Is opzich best makkelijk te doen. Zag alleen dat hij de schoen echt aan slaat met een hamer. Dat hoef ik dus echt niet te doen met mijn schoenen. Ik druk meestal met mijn handen en hou dan de gaither vast waardoor mijn paard met zijn eigen gewicht en kracht zich in de schoen drukt als hij zijn voet neerzet.. en doe dan de klitteband straks vast.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:00

De renegades kunnen wel bij ronde hoeven, zeker het nieuwe model, de vipers zijn geschikt voor ronde hoeven.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:38

Mijn paarden met ronde hoeven lopen op renegade schoenen oud en nieuw model,wel achter ingekort
delphi al wat gehoord

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:44

DubbelDun schreef:
Ik heb voor E-B Glove 2 en achter 1,5. Als ze net bekapt is past ze ook in de 1,5 voor, maar net niet in de 1 die ik voor mijn andere paard heb :)
Verder vind ik van één merk handiger met evt verwisselen van de gaiters. Ondanks dat die hun eigen maat hebben, krijg ik een halve maat groter of kleiner er ook wel om.

Misschien een stomme vraag maar mag ik vragen wat de hoef lengte en breedte van jou paard is? Ik heb ook voor maat 2 en achter maat 1.5 en ben benieuwd hoe de hoeven van jou paard zijn kwa lengte.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:25

Als je het precies wilt weten moet ik ze straks even op meten. Ze is nu net bij de smid geweest :)

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:01

Ik ben ook begonnen met hoefschoenen enkel vooraan. Ik heb de Renegades (oude model). Trouwens ook voor een paard met ronde hoeven, maar ik had gekozen voor de cutback optie. Ik heb gekozen voor hoefschoenen omdat we vaak over paden met steenslag moeten en paard daar heel gevoelig op loopt. Gevoeligheid is wel verbeterd met de hoefschoenen maar helaas blijft hij té gevoelig lopen. Plan was aanvankelijk om hem dit voorjaar te laten beslagen, ook omdat we dit jaar een vakantie plannen in de Ardennen en ook een in de Eifel. Maar ik denk nu toch dat ik eerst nog eens ga proberen met 4 hoefschoenen... Als hij daarmee nog gevoelig blijft lopen op grindpaden, zet ik hem op ijzers.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:25

Karev tikt zich behoorlijk aan in draf. Zou een springschans dan handig zijn om de hoefschoen te beschermen?