Hoeflanding- en afrolfilmpjes NB, TB, beslag, etc * update 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Hoeflanding- en afrolfilmpjes NB, TB, beslag, etc * update 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:17

Ik zal eens kijken of ik van de week eens kiekjes kan maken Haha!

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:38

scoxxx schreef:
Maar ja, vrouwen die bekappen en beslaan???... haha... daar zien ze niks in. Maar dat is natuurlijk ook helemaal niks Knipoog
Ze hebben wel een beetje gelijk: fysiek-technisch trek ik meer dan 2 a 3 paarden per dag echt niet.

Zij zijn groot en ik is klein!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:42

Vier jaar geleden:

Afbeelding

Begin deze maand:

Afbeelding

Afbeelding

Een week voor de zware blessure ging opspelen. Hij stond van een op andere moment volledig geblokkeerd. Volgens de DA kon je het vergelijken met steeds aan de uiterste rek van een band te zitten (zoals bij je enkel) en ineens met een normale beweging te ver te gaan. Destijds waren de scan technieken niet voldoende ontwikkeld, maar een scan begin dit jaar liet zien dat de banden RV aan de binnenzijde zwaar beschadigd zijn en enige rek weg is.

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:44

Even de verzameling reeds getoonde voetjes voor het overzicht want na zoveel pagina's wordt het behoorlijk zoeken:

scoxx:

Afbeelding

Afbeelding

scoxxx schreef:
Aangezien ik toch alles een keertje wil proberen, zodat mijn oordeel ergens op gebaseerd is Knipoog... mijn Cytek-projectje met een paardje die inmiddels al 9 jaar met pensioen is. En dus hoppa, met mijn billen bloot:

Afbeelding
Afbeelding

Deze ijzers liggen er nu 8 weken onder.

Dit paardje staat inmiddels 10 weken op Dynamix. Ik ben een groot fan van iedere-6-weken-nieuwe-ijzers, maar ik wilde in een relatieve rustperiode van dit paard, eens ontdekken hoe Dynamix zich ontwikkelt in een wat langere periode onder een paardenvoet.
Afbeelding
Geen lippen
Afbeelding
4 om 4 genageld.
Afbeelding

Dit vind ik echter wel voor verbetering vatbaar:
Afbeelding
Dit is de EasyWalker van een ander paardje. Een paard met zeer dunne hoefwandjes, hoefjes met een uitdaging zal maar zeggen.

En de hoefmechanisme-afdrukken van de Dynamix, ziet er al een stuk beter uit:
Afbeelding

De kunststof-paardjes staan inmiddels weer op blote voeten, voor komende winter.
Het Cytek-paardje ga ik eens met kunststof beslaan, eens kijken hoe hij het daar op doet. Blote voeten is wat pijnlijk voor hem.

fransje23 schreef:
Even ter lering en vermaak de foto's van mijn paard haar voetjes. Dit is dus het paardje van de filmpjes met hetzelfde beslag maar dan wat weekjes later. Het beslag zit er nu 4 weken onder

Foto's zijn met mijn mobiel gemaakt trouwens

Vooraanzicht
Afbeelding

Zij aanzicht
Afbeelding

Onderkant
Afbeelding

achtervoet
Afbeelding

Myour schreef:
Hier wilde ik nog even aan toevoegen; foto's.
http://s217.photobucket.com/albums/cc38 ... %20hoeven/
Hier de link, het gasten wachtwoord is HeroesGo (let op de twee hoofdletters!). Foto's zijn gisteren gemaakt.

roosbananas schreef:
Afbeelding

Na eerste bekapping:
Afbeelding

2de:
Afbeelding

Edit: m'n vorige smid gebruikte ook om 1 of andere reden achterbeslag bij de voorhoeven?
Hij had daar een uitleg voor hoor, maar die (Onzin?) uitleg ben ik al vergeten.

AnneOmie schreef:
Let wel dat het nu 11 weken is dat Omar van cytek af is en dus ook 11 weken in behandeling bij Wouter Danen in Bodegraven! Dit is 2e beslag beurt en hij staat er nu 5 weken op.

Voorbenen nu op 5 weken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, maar ik vind het eigenlijk wel beetje om te huilen. Maar misschien heb ik het fout Verward

AnneOmie schreef:
Voorbenen van achteren gezien.

Afbeelding

Achterbenen in charmante pose Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mocht ik wat vergeten zijn vul het dan even aan. Ik probeer het hele topic wel door te spitten maar kan ook wat missen..

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:54

Die van Roosbananas, wat voor beslag ligt er nu onder en hoeveel beslagbeurten zitten tussen de bovenste en de onderste foto?

edit: moeilijk he, lezen... is dus na de tweede beslagbeurt Bloos

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:00

Dat vroeg ik mij ook af welk beslag er nu bij Roosbananas onder ligt. Ziet er erg netjes uit zoals het nu is... ik hoop dat Omar morgen ook zulke nette voetjes heeft...

Dank voor alle foto's op een rijtje Franca Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:02

Tallie_Ho schreef:
Ik vind dit een zeer interessant onderwerp. Aan de ene kant ben ik er verdrietig van dat Omar van Annemieke er zo slecht bij staat, aan de andere kant leer ik zo wel hoe het NIET moet Knipoog

Ik heb het vraagstuk van Omar bij mijn eigen smid neerlegd met goedkeuring van Annemieke Hij heeft de gebroeders Nassau als zijn leermeesters. Zodra ik er meer vanaf weet en het mag van Annemieke, kan ik een stukje van zijn visie op het verhaal hier neerzetten..

Voor nu ga ik teruglezen en kijken wat ik nog meer van dit topic kan leren, hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik zomaar even binnen kom vallen Haha!

Nog bedankt Chantal Lachen Ik vind het prima als je het hier neer zet wat je smid ervan vindt!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:06

fransje23 schreef:
scoxxx schreef:
Nee joh... topic over Kijk-en-Vergelijk-je-"eigen"-beslag/bekapwerk Haha!

Maakt de naam uit? Interessant is het in ieder geval wel Lachen

Ik zou nog veel meer voetjes willen zien. Met verschillende soorten beslag etc.

Sneu, voor Omar dat hij zo het lijdend voorwerp is geworden.

Nors opkijken Nou en bedankt he Franca Nagelbijten / Gniffelen

De naam voor een topic klinkt goed Sheila!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:10

Als ik terug ben van Wanroij zal ik foto's maken van Jip haar voeten, momenteel staat ze voor op ijzers met dubbele lip.
Haar voeten waren zodanig kort bekapt door de vorige smid dat de nieuwe smid dit tijdelijk beter vond omdat het dan toch wat steviger zou zitten. En als ze het er af zou trappen het nog meer moeite zou kosten het er onder te kunnen krijgen.
Ik ben trouwens weer op zoek naar een andere smid. ik ben in Augustus verhuisd en per 1 November gaan de paarden ook deze kant op. dus moet ik wéér op zoek naar een goede smid.
Ik heb er een aanbevolen gekregen, hopenlijk is hij echt goed...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:13

AnneOmie schreef:
Nors opkijken Nou en bedankt he Franca Nagelbijten / Gniffelen

Sorry Vriendjes zijn?

Ik ben benieuwd naar de voetjes van Jip, Saskia.

Veel endurancemensen hier...toeval?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 00:06

Nee, een bepaalde smid...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:03

Hee Saskia! Wordt idd gezellig hier zo Haha!
Ik heb niet die smid hoor! Maar wel jammer dat een niet kundige smid de reden is van het mislukken van kunststof.

Maar Sas, ik ben ook wel benieuwd naar de voeten van Jip.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:13

mazzeltje schreef:
Nee, een bepaalde smid...

Niet in mijn geval hoor. Ik heb al 4,5 jaar dezelfde smid en ben best tevreden Lachen

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:30

scoxxx schreef:
Th0mas schreef:
wel handig als een hoefsmid iedere maand wordt bijgeschaafd door nassau.

Gaaf he! Zou je dat ook niet willen als je strakjes hoefsmid bent Thomas?
Lijkt me fantastisch (om zo kwaliteit te kunnen handhaven/waarborgen).

ja zeker!! Ja

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:31

Haha! Durf ik wat over anderen te zeggen, hoor ik niets over die van mij Knipoog Clown

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:08

Je foto's zijn wat vaag Eleonoor.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:10

http://www.mijnalbum.nl/Album=MQWF84FX

Aantal fotootjes van de "blote" hoeven van mijn paarden. Hele bups is een maand geleden bekapt geweest.
Is geen beslag dit keer Knipoog

1e vijf zijn van de minst "goede" hoefjes. Een klein verschil in LV en RV. Het plattere voetje is tot aan de witte lijn opgevijld, het steilere voetje niet... om zo tot (min of meer) gelijke hoefschoenen te komen.
Heeft ook het meeste flaky material.

Daaropvolgende zes fotootjes, zijn de allermooiste hoeven die ik ooit heb mogen bekappen. Zulke ideale hoefjes.
Dit paardje is als veulen van 1 maandje oud... al iedere maand "bekapt" geweest: vijltje eroverheen.
Levert de mooiste hoeven ooit gezien. Haha!

De laatste zeven fotootjes zijn ook hele goede hoefjes... wel wat flaky material nog, hoefje nog niet helemaal in "balans" zal maar zeggen.
Dit paardje is vanaf zijn eerste levensjaar iedere 6 weken bekapt geweest
Laatst bijgewerkt door SamCo op 17-10-08 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:13

Oke Huilen van het lachen Ik heb antwoord, maar niet het antwoord wat ik verwacht had. Kreeg alleen te horen dat de voetjes van Omar er niet fraai uitzien, maar dat het wel op te lossen is.

En dat was het.. Ik zal hem bij de volgende afspraak met hem nog wel naar vragen, hij was nu zeer beknopt Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 22:59

@ scoxx, voetjes zien er goed uit, bij deze foto's zie ik geen verschil tussen TB en NB. Tenminste ik neem aan dat jij TB doet?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:04

Jammer dat de foto's niet voldoende waren. Heb helaas geen andere mogelijkheid dan deze.

TB als traditioneel? en NB als Natural?

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:19

AnneOmie schreef:
Dat vroeg ik mij ook af welk beslag er nu bij Roosbananas onder ligt. Ziet er erg netjes uit zoals het nu is... ik hoop dat Omar morgen ook zulke nette voetjes heeft...

Dank voor alle foto's op een rijtje Franca Haha!

Ze staat op gewone voorijzers met lip vooraan. Ja (heeft dat en speciale benaming? Bloos )
Ze wordt wel warm beslagen. Ongeveer 3 weken geleden is ze voor de 3de keer bekapt/beslagen geweest. Achteraan staat ze op blote voetjes. Ook nog maar sinds 2 en een halve maand, maar ik moet zeggen dat ze er al mooi uit zien.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 00:29

Eleonoor schreef:
Jammer dat de foto's niet voldoende waren. Heb helaas geen andere mogelijkheid dan deze.

Jammer, maar nu zijn de voetjes wat klein op de foto en dan is het moeilijk te beoordelen.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:37

Arabesk schreef:
@ scoxx, voetjes zien er goed uit, bij deze foto's zie ik geen verschil tussen TB en NB. Tenminste ik neem aan dat jij TB doet?

Thanks!
White-line-stategy van Pete Ramey.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:06

Ik ben benieuwd of er weer nieuwe foto's komen in dit topic!

Annemiek hoe is het gegaan bij de hoefsmid zaterdag?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:49

Het is erg goed gegaan Franca Haha! Had al een pb naar scoxx gestuurd en van haar heel erg positief commentaar op Omar's nieuwe beslag gekregen Haha! Plaats de foto's ook wel even hier. Mijn nieuwe smid doet trouwens ook heel erg veel dravers en heeft zelf ook dravers die koersen. Ik vond het een erg fijne man die alles geduldig uitlegd en heel goed wou zien hoe Omar liep (met oude ijzers, na bekapping en nadat hij door hem was beslagen). Zijn achterhoeven doet hij 4 nov. want die zagen er nog goed uit. Hij zei eigenlijk een beetje dezelfde dingen die scoxx ook als commentaar had gegeven en dat vond ik fijn om te horen. Hij was ook erg rustig met Omar en daardoor stond Omar bijna te slapen Nagelbijten / Gniffelen

Omar loopt er iig erg goed op en wou gisteravond tijdens het wandelen alleen maar draven Haha! Hij was erg vrolijk en vond het erg stom dat hij alleen maar mocht stappen Tong uitsteken Ik doe deze week nog even niets met hem, alleen maar land en aan hand stappen. Dit weekend ga ik weer voorzichtig wat doen. Omar heeft een soort van rond ijzer gekregen waar hij vrij mee kan afrollen. Het gaat ongeveer een jaar duren voor Omar weer echt goede voeten heeft. Omar heeft bijna geen hielen/verzenen meer zei de smid. Hij zou zich nu niet meer moeten aantikken en zijn voeten zijn nu mooi gelijk, dat liet hij me ook zien dmv opmeten. Omar stond scheef en asymetrisch op voeten, vooral lv en rv platvoetje. Hij kon nog niet te veel corrigeren, dat had wat tijd nodig. Hij zei dat Omar's voeten recht waren afgesleten... ik zei dat het door de vorige smid recht was AFGEVIJLT en niet afgesleten.. hij keek daar even bedenkelijk bij. Zijn blikken zeiden genoeg, maar vond het erg professioneel dat hij niet echt veel negatiefs zei verder, behalve dan wat hij constateerde.

Nieuwe beslag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja voeg hier ook nog even ter vergelijking wat foto's van het oude beslag toe:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding