Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
scoxxx schreef:Maar ja, vrouwen die bekappen en beslaan???... haha... daar zien ze niks in. Maar dat is natuurlijk ook helemaal niks
Ze hebben wel een beetje gelijk: fysiek-technisch trek ik meer dan 2 a 3 paarden per dag echt niet.
scoxxx schreef:Aangezien ik toch alles een keertje wil proberen, zodat mijn oordeel ergens op gebaseerd is... mijn Cytek-projectje met een paardje die inmiddels al 9 jaar met pensioen is. En dus hoppa, met mijn billen bloot:
Deze ijzers liggen er nu 8 weken onder.
Dit paardje staat inmiddels 10 weken op Dynamix. Ik ben een groot fan van iedere-6-weken-nieuwe-ijzers, maar ik wilde in een relatieve rustperiode van dit paard, eens ontdekken hoe Dynamix zich ontwikkelt in een wat langere periode onder een paardenvoet.
Geen lippen
4 om 4 genageld.
Dit vind ik echter wel voor verbetering vatbaar:
Dit is de EasyWalker van een ander paardje. Een paard met zeer dunne hoefwandjes, hoefjes met een uitdaging zal maar zeggen.
En de hoefmechanisme-afdrukken van de Dynamix, ziet er al een stuk beter uit:
De kunststof-paardjes staan inmiddels weer op blote voeten, voor komende winter.
Het Cytek-paardje ga ik eens met kunststof beslaan, eens kijken hoe hij het daar op doet. Blote voeten is wat pijnlijk voor hem.
fransje23 schreef:Even ter lering en vermaak de foto's van mijn paard haar voetjes. Dit is dus het paardje van de filmpjes met hetzelfde beslag maar dan wat weekjes later. Het beslag zit er nu 4 weken onder
Foto's zijn met mijn mobiel gemaakt trouwens
Vooraanzicht
Zij aanzicht
Onderkant
achtervoet
Myour schreef:Hier wilde ik nog even aan toevoegen; foto's.
http://s217.photobucket.com/albums/cc38 ... %20hoeven/
Hier de link, het gasten wachtwoord is HeroesGo (let op de twee hoofdletters!). Foto's zijn gisteren gemaakt.
roosbananas schreef:
Na eerste bekapping:
2de:
Edit: m'n vorige smid gebruikte ook om 1 of andere reden achterbeslag bij de voorhoeven?
Hij had daar een uitleg voor hoor, maar die (Onzin?) uitleg ben ik al vergeten.
AnneOmie schreef:Let wel dat het nu 11 weken is dat Omar van cytek af is en dus ook 11 weken in behandeling bij Wouter Danen in Bodegraven! Dit is 2e beslag beurt en hij staat er nu 5 weken op.
Voorbenen nu op 5 weken!
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, maar ik vind het eigenlijk wel beetje om te huilen. Maar misschien heb ik het fout
AnneOmie schreef:Voorbenen van achteren gezien.
Achterbenen in charmante pose
Tallie_Ho schreef:Ik vind dit een zeer interessant onderwerp. Aan de ene kant ben ik er verdrietig van dat Omar van Annemieke er zo slecht bij staat, aan de andere kant leer ik zo wel hoe het NIET moet
Ik heb het vraagstuk van Omar bij mijn eigen smid neerlegd met goedkeuring van Annemieke Hij heeft de gebroeders Nassau als zijn leermeesters. Zodra ik er meer vanaf weet en het mag van Annemieke, kan ik een stukje van zijn visie op het verhaal hier neerzetten..
Voor nu ga ik teruglezen en kijken wat ik nog meer van dit topic kan leren, hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik zomaar even binnen kom vallen
fransje23 schreef:scoxxx schreef:Nee joh... topic over Kijk-en-Vergelijk-je-"eigen"-beslag/bekapwerk
Maakt de naam uit? Interessant is het in ieder geval wel![]()
Ik zou nog veel meer voetjes willen zien. Met verschillende soorten beslag etc.
Sneu, voor Omar dat hij zo het lijdend voorwerp is geworden.
AnneOmie schreef:Nou en bedankt he Franca
mazzeltje schreef:Nee, een bepaalde smid...
scoxxx schreef:Th0mas schreef:wel handig als een hoefsmid iedere maand wordt bijgeschaafd door nassau.
Gaaf he! Zou je dat ook niet willen als je strakjes hoefsmid bent Thomas?
Lijkt me fantastisch (om zo kwaliteit te kunnen handhaven/waarborgen).
AnneOmie schreef:Dat vroeg ik mij ook af welk beslag er nu bij Roosbananas onder ligt. Ziet er erg netjes uit zoals het nu is... ik hoop dat Omar morgen ook zulke nette voetjes heeft...
Dank voor alle foto's op een rijtje Franca
Eleonoor schreef:Jammer dat de foto's niet voldoende waren. Heb helaas geen andere mogelijkheid dan deze.
Arabesk schreef:@ scoxx, voetjes zien er goed uit, bij deze foto's zie ik geen verschil tussen TB en NB. Tenminste ik neem aan dat jij TB doet?