Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:03

We zagen het, maar we draaiden ons hoofd om en het bestond niet meer. Rampen zouden ook voorkomen kunnen worden wanneer wij net zo mondig zouden zijn tegen die eigenaren zoals we mondig zijn op Bokt.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:05

timilon schreef:
maar goed,zijn we nu inmiddels al uit over het vraagstuk:natuurlijk bekappen,is de de naam misleidend???

Is dit nog belangrijk dan.

We zouden onze ogen uit het hoofd moeten schamen, dat zulke rampen voorkomen.

timilonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:09

alleen,sommige goedgelovige baasjes willen alleen naar de verkeerde mensen luisteren,mensen die hele mooie verhaaltjes op kun hangen.en mensen die het wel weten maar het iets duidelijker of botter zeggen,nee,daar gaat goedgelovig baasje niet naar luisteren,dat is veel te eng,stel dat die ander gelijk heeft.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:19

opala schreef:
We zagen het, maar we draaiden ons hoofd om en het bestond niet meer. Rampen zouden ook voorkomen kunnen worden wanneer wij net zo mondig zouden zijn tegen die eigenaren zoals we mondig zijn op Bokt.

Dan hebben er waarschijnlijk een hoop mensen hun hoofd omgedraaid toen ze de hoeven van jouw paard zagen Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:20

opala schreef:

Reken maar dat ik bij zoiets mijn mond had open getrokken!!!! Ja
Daarom kan ik ECHT NIET begrijpen dat de stalgenoten of weet ik veel wat voor blinde types er rondom deze vrouw en paard rond liepen, niets hebben gezegd. Kan het niet vatten. ECHT NIET...... Boos! Boos! Boos!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:21

janderegelaa schreef:
opala schreef:

Dan hebben er waarschijnlijk een hoop mensen hun hoofd omgedraaid toen ze de hoeven van jouw paard zagen Nagelbijten / Gniffelen

Misschien kun jij eens bedenken dat er ook goede NBers zijn. Jij maakt alleen maar stemming en kunt de afkortingen niet eens juist formuleren. Scheve mond

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:23

Om eerlijk te zijn: ik zou het ook niet zo snel doen hoor.

Over het algemeen vind ik het heel raar om IRL op een stalgenoot af te stappen en iets te zeggen als "Ik vind dat jij de hoeven van je paard helemaal verkeerd bekapt en dat degene die ze komt nakijken een charlatan is. Je zou mijn smid moeten nemen".

Zou niet echt in goede aarde vallen denk ik... Het zou ook niet helpen want hoe harder je ertegenin gaat hoe eigenwijzer ze worden.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:26

Klara16 schreef:
Die dame heeft waarschijnlijk de hele tijd gedacht dat ze goed bezig was. Dit soort rampen is meestal het gevolg van de onzalige combinatie van onkunde en misplaatst zelfvertrouwen.

Er staat duidelijk in het topic dat het veroorzaakt werd door verwaarlozing van een hoefzweer. Dan kun je inderdaad bekappen wat je wil, NB/TB/DHZ what ever. Het paard heeft ervoor geen stap kreupel gelopen, zal ook wel geen dik been hebben gehad. De informatie is verre van volledig schat ik zo in. En de eigenaar zal vast niet op Bokt zitten. Vraag mij af of zij weet van het bestaan van de topics.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:33

Klara16 schreef:
Om eerlijk te zijn: ik zou het ook niet zo snel doen hoor.

Over het algemeen vind ik het heel raar om IRL op een stalgenoot af te stappen en iets te zeggen als "Ik vind dat jij de hoeven van je paard helemaal verkeerd bekapt en dat degene die ze komt nakijken een charlatan is. Je zou mijn smid moeten nemen".

Zou niet echt in goede aarde vallen denk ik... Het zou ook niet helpen want hoe harder je ertegenin gaat hoe eigenwijzer ze worden.

Je kunt het ook anders brengen natuurlijk. Knipoog
Maar het zo aan laten modderen, zou ik echt niet kunnen......
Daar ben ik te eerlijk voor.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:35

Nadya: hoe breng je zoiets?

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:45

Klara16 schreef:
Nadya: hoe breng je zoiets?

Gewoon zoals het is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:52

opala schreef:
Dit is dus niet het resultaat van twee jaar natuurlijk bekappen, maar van verwaarlozing met een grote V.

Dat jij dat in je nabijheid laat gebeuren om ..... een fotoserie ervan te schieten Boos!

DIT is het gevolg van een waardeloze NBer!! En ik heb dat niet in mijn omgeving laten gebeuren lief! Ik reed dat paard van en naar de kliniek! Een Sorrie is hier wel op zijn plaats meis! Want je beschuldigd mij nu van dingen die gewoonweg niet waar zijn........

Ik was slechts chauffeur van dit paard.........

Trouwens ik vind het ook heel naar dat jij zomaar even zo een conclusie trekt jongedame!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:54

opala schreef:
KiWiKo schreef:
(de vrouw in kwestie had niet zoveel verstand van paarden, en liet zich makkelijk om de tuin leiden..... helaas!)

Zo te lezen erg beïnvloedbaar, behalve door jou, maar ja dan had je niet die drie topics kunnen openen. Hoezo wil iedereen het beste voor het paard.

Hier nog zo een nare opmerking........... ik zou echt even door het stof gaan als ik jou was....... want hier geef je jouw bek een douw terwijl je dus niet eens weet hoe de vork in de steel zit.......... bijna walchelijk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:57

opala schreef:
KiWiKo schreef:
Afbeelding

deze............ dit is het resultaat van 2 jaar natuurlijk bekappen....... totdat het dier helemaal niet meer liep en er een rijksgediplomeerde hoefsmid zich samen met een va zich erover hebben gebogen, nadat de eigenaar helemaal met de handen in het haar zat.........

peerd is uiteindelijk na dik een jaar sleutelen, niet goed uit de narcose gekomen 2 weken geleden en alsnog afgespoten

Dit plaatje laat mij bijvoorbeeld helemaal niet los.

Wanneer mijn paard een soortgelijke hoef zou hebben, zou ik haar direct uit haar lijden verlossen.

De eigenaar moet verboden worden ooit nog een paard te houden.

Haar omgeving moet ook doof en blind geweest zijn, dat het zo ver heeft kunnen komen.

en hieruit blijkt dus dat je nul comma nul kaas hebt gegeten van de materie........... peerd had een.......... ach, ik ga het niet eens uitleggen, lees de bijbehorende topics maar.......

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:00

Holymozes....... Huilen

Loop ik me een partij druk te maken dan mn ouwe taart een losse wand heeft....
Dit is echt vreselijk. En schandalig dat iemand die zich pretendeert vakman/vrouw te noemen dit soort schade kan aanrichten. Die moeten maar even uit mn buurt blijven....

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:04

Het fijne van de EU is dat ambachten zoals hoefsmid desstijds zijn vrijgegeven ten boeve van de vrije markt economie. Lekker hè, die stropdassen die van achter het bureaux dit soort beslissingen nemen.
Stuur zo'n foto eens naar hen op zodat een staatsexamen gewoon weer verplicht wordt om je hoefsmid te mogen noemen. Zijn we gelijk van al die "secte vorming" af. Boos!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:04

weet je wat ik nu nog het vreemdste vind?

dat de echte goede bekappers zo'n opala niet op de vingers tikken
dat is toch geen reclame om zo iemand maar steeds onzin te laten uitkramen?

ze weet duidelijk niet waar over ze het heeft

vaak zie je bij een paard die zoiets van binnen heeft zitten aan de buitenkant heel weinig
meestal een flinke scheur, waar een aantal smeden weinig aan doen, sommige een dom dwars streepje op vijlen
ja, ik weet het, ook veel TB ers
ga je de hoefwand er om heen verwijderen kom je de ontsteking tegen en snij je die weg krijg je dit soort plaatjes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:06

daarom ben ik zo blij dat ze er over nadenken om het beroep weer beschermd te maken

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:06

Jouw begeleidende teksten bij die foto's en al je verdere berichten in die drie topics, die komen bij mij ronduit walgelijk over. De informatie is verre van volledig ... over misleidend gesproken. Het zal mij niet verbazen wanneer dit arme paard uiteindelijk overleden is aan bloedvergiftiging.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:07

KiWiKo schreef:
daarom ben ik zo blij dat ze er over nadenken om het beroep weer beschermd te maken

Dat zal dringend tijd worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:12

opala schreef:
Jouw begeleidende teksten bij die foto's en al je verdere berichten in die drie topics, die komen bij mij ronduit walgelijk over. De informatie is verre van volledig ... over misleidend gesproken. Het zal mij niet verbazen wanneer dit arme paard uiteindelijk overleden is aan bloedvergiftiging.

moet je toch even verder lezen doos............ en ik wacht nog steeds op je excuses!!

Het gekke is dat iedereen met enigsinds iets verstand van de materie begrijpt waar ik het over heb, maar een schreeuwlelijk als jij net effe niet...... kan aan twee dingen liggen, OF je snapt er gewoonweg de ballen niet van en geeft je bek maar een douw wanneer het je uitkomt, OF je leest ontzettend selectief en snapt er daarom de ballen niet van.........

ALs je had kunnen lezen, dan had je gelezen dat het paard na een operatie alsnog is afgemaakt.......... de operatie is goed verlopen alleen kwam ze niet goed uit de narcose........ (operatie was om het hoefbeen te curriteren, als dat je uberhaupt iets zegt)

Dit was geen nber die dit deed, dit was het gevolg van het prutswerk van een NBer........ ding had een hoef van 15 cm lang, en moest onder algehele verdoving EN plaatselijke verdovingen om er uberhaupt naar te mogen wijzen.......

en die NBer maar zeggen.......... kompt goe Mevrauhtje.......... en mevrouwtje maar geloven!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:15

Zeg eens eerlijk weet die dame van het bestaan van die drie topics.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:16

Nadya schreef:
Misschien kun jij eens bedenken dat er ook goede NBers zijn. Jij maakt alleen maar stemming en kunt de afkortingen niet eens juist formuleren. Scheve mond

En intuïtief is met 2 puntjes op de i zo dus: ï. Dit doe je door de shift toets in te drukken, vast te houden en dan aanhalingstekens (") toetsen. Vervolgens laat je deze toetsen weer los en toets je de i in. Dus maak je niet druk om een afkorting want jullie bedenken wel weer een nieuwe stroming met een andere benaming met dezelfde afkorting.
NB staat bij mij voor Natural Balance wat weer iets heel anders is dan "natuurlijk" bekappen.

Terugkomend op Opala, blijkbaar heb jij die hoeven niet gezien, ik wel. De hoeven als een golfplatendak van Arno zijn er niets bij. Opala erkent ook wel dat ze er bagger uitzien, vooral die ene. Haar commentaar helaas is dat ze er wel goed op loopt. Vraag jij anders eens of je die foto's mag zien. Wel gewoon in het openbaar natuurlijk.

Verder heb ik niets tegen de meeste bekapmethode's zolang die maar door een kundig iemand uitgevoerd worden. Helaas is het referentiekader van diverse NBers zoals Opala niet zo breed en zou enige zelfreflectie bij 2 personen met wat grootheidswaanzin echt geen kwaad kunnen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:17

opala schreef:
Zeg eens eerlijk weet die dame van het bestaan van die drie topics.

absoluut........... vooraf toestemming gevraagd! Ze stond toch ook met haar neus bovenop het maken van de foto's..........

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:17

KiWiKo schreef:
opala schreef:

moet je toch even verder lezen doos............ en ik wacht nog steeds op je excuses!!

Het gekke is dat iedereen met enigsinds iets verstand van de materie begrijpt waar ik het over heb, maar een schreeuwlelijk als jij net effe niet...... kan aan twee dingen liggen, OF je snapt er gewoonweg de ballen niet van en geeft je bek maar een douw wanneer het je uitkomt, OF je leest ontzettend selectief en snapt er daarom de ballen niet van.........

ALs je had kunnen lezen, dan had je gelezen dat het paard na een operatie alsnog is afgemaakt.......... de operatie is goed verlopen alleen kwam ze niet goed uit de narcose........ (operatie was om het hoefbeen te curriteren, als dat je uberhaupt iets zegt)

Dit was geen nber die dit deed, dit was het gevolg van het prutswerk van een NBer........ ding had een hoef van 15 cm lang, en moest onder algehele verdoving EN plaatselijke verdovingen om er uberhaupt naar te mogen wijzen.......

en die NBer maar zeggen.......... kompt goe Mevrauhtje.......... en mevrouwtje maar geloven!

Nou help mij even .. wat is dat?