Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
timilon schreef:maar goed,zijn we nu inmiddels al uit over het vraagstuk:natuurlijk bekappen,is de de naam misleidend???
opala schreef:We zagen het, maar we draaiden ons hoofd om en het bestond niet meer. Rampen zouden ook voorkomen kunnen worden wanneer wij net zo mondig zouden zijn tegen die eigenaren zoals we mondig zijn op Bokt.
opala schreef:We zagen het, maar we draaiden ons hoofd om en het bestond niet meer. Rampen zouden ook voorkomen kunnen worden wanneer wij net zo mondig zouden zijn tegen die eigenaren zoals we mondig zijn op Bokt.
janderegelaa schreef:opala schreef:We zagen het, maar we draaiden ons hoofd om en het bestond niet meer. Rampen zouden ook voorkomen kunnen worden wanneer wij net zo mondig zouden zijn tegen die eigenaren zoals we mondig zijn op Bokt.
Dan hebben er waarschijnlijk een hoop mensen hun hoofd omgedraaid toen ze de hoeven van jouw paard zagen
Klara16 schreef:Die dame heeft waarschijnlijk de hele tijd gedacht dat ze goed bezig was. Dit soort rampen is meestal het gevolg van de onzalige combinatie van onkunde en misplaatst zelfvertrouwen.
Klara16 schreef:Om eerlijk te zijn: ik zou het ook niet zo snel doen hoor.
Over het algemeen vind ik het heel raar om IRL op een stalgenoot af te stappen en iets te zeggen als "Ik vind dat jij de hoeven van je paard helemaal verkeerd bekapt en dat degene die ze komt nakijken een charlatan is. Je zou mijn smid moeten nemen".
Zou niet echt in goede aarde vallen denk ik... Het zou ook niet helpen want hoe harder je ertegenin gaat hoe eigenwijzer ze worden.
Klara16 schreef:Nadya: hoe breng je zoiets?
opala schreef:Dit is dus niet het resultaat van twee jaar natuurlijk bekappen, maar van verwaarlozing met een grote V.
Dat jij dat in je nabijheid laat gebeuren om ..... een fotoserie ervan te schieten
opala schreef:KiWiKo schreef:(de vrouw in kwestie had niet zoveel verstand van paarden, en liet zich makkelijk om de tuin leiden..... helaas!)
Zo te lezen erg beïnvloedbaar, behalve door jou, maar ja dan had je niet die drie topics kunnen openen. Hoezo wil iedereen het beste voor het paard.
opala schreef:KiWiKo schreef:
deze............ dit is het resultaat van 2 jaar natuurlijk bekappen....... totdat het dier helemaal niet meer liep en er een rijksgediplomeerde hoefsmid zich samen met een va zich erover hebben gebogen, nadat de eigenaar helemaal met de handen in het haar zat.........
peerd is uiteindelijk na dik een jaar sleutelen, niet goed uit de narcose gekomen 2 weken geleden en alsnog afgespoten
Dit plaatje laat mij bijvoorbeeld helemaal niet los.
Wanneer mijn paard een soortgelijke hoef zou hebben, zou ik haar direct uit haar lijden verlossen.
De eigenaar moet verboden worden ooit nog een paard te houden.
Haar omgeving moet ook doof en blind geweest zijn, dat het zo ver heeft kunnen komen.
KiWiKo schreef:daarom ben ik zo blij dat ze er over nadenken om het beroep weer beschermd te maken
opala schreef:Jouw begeleidende teksten bij die foto's en al je verdere berichten in die drie topics, die komen bij mij ronduit walgelijk over. De informatie is verre van volledig ... over misleidend gesproken. Het zal mij niet verbazen wanneer dit arme paard uiteindelijk overleden is aan bloedvergiftiging.
Nadya schreef:Misschien kun jij eens bedenken dat er ook goede NBers zijn. Jij maakt alleen maar stemming en kunt de afkortingen niet eens juist formuleren.
opala schreef:Zeg eens eerlijk weet die dame van het bestaan van die drie topics.
KiWiKo schreef:opala schreef:Jouw begeleidende teksten bij die foto's en al je verdere berichten in die drie topics, die komen bij mij ronduit walgelijk over. De informatie is verre van volledig ... over misleidend gesproken. Het zal mij niet verbazen wanneer dit arme paard uiteindelijk overleden is aan bloedvergiftiging.
moet je toch even verder lezen doos............ en ik wacht nog steeds op je excuses!!
Het gekke is dat iedereen met enigsinds iets verstand van de materie begrijpt waar ik het over heb, maar een schreeuwlelijk als jij net effe niet...... kan aan twee dingen liggen, OF je snapt er gewoonweg de ballen niet van en geeft je bek maar een douw wanneer het je uitkomt, OF je leest ontzettend selectief en snapt er daarom de ballen niet van.........
ALs je had kunnen lezen, dan had je gelezen dat het paard na een operatie alsnog is afgemaakt.......... de operatie is goed verlopen alleen kwam ze niet goed uit de narcose........ (operatie was om het hoefbeen te curriteren, als dat je uberhaupt iets zegt)
Dit was geen nber die dit deed, dit was het gevolg van het prutswerk van een NBer........ ding had een hoef van 15 cm lang, en moest onder algehele verdoving EN plaatselijke verdovingen om er uberhaupt naar te mogen wijzen.......
en die NBer maar zeggen.......... kompt goe Mevrauhtje.......... en mevrouwtje maar geloven!