Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kymalin schreef:Ik vind; iedereen in z'n waarde laten maar na 1 dagje of om mijn part 2 weken cursus NB zelf maar in voeten te gaan snijden op z'n minst gezegd zeer verontrustend. Het gaat me ook niet om methodes of wat dan ook.
Visconti schreef:Ik denk dat ze bedoelen dat het beter is om vaker te bekappen en dat je het daarom beter is dat je het zelf doet. Want dan kun je het elke week doen terwijl een smid maar 1x in de 6 week komt.
Nadya schreef:Precies, en dan gaat het dus om wat licht bijveilwerk en niet om de stand van de hoef te veranderen e.d. Je hebt als mens toch ook wat gezond verstand, zou je denken?
eva2 schreef:Zelf bekappen is heel moeilijk, en zwaar![]()
ik had 1 paard waar ik het zelf deed, maar heb er later toch voor gekozen hem door de DA plat te laten spuiten, en de hoefsmid er op los te laten.
Het lukte allemaal wel, maar ik vond het heel moeilijk, en lood en loodzwaar!
Ieder zijn vak, zeg ik altijd maar!
Rose21 schreef:Quote hoefnatuurlijk site:
'Natuurlijk Bekappen is niet alleen zeer geschikt om zelf te doen, het is zelfs beter om het zelf te doen'
Zeker met die cursus van 2 dagen!!
Kymalin schreef:Nadya schreef:Precies, en dan gaat het dus om wat licht bijveilwerk en niet om de stand van de hoef te veranderen e.d. Je hebt als mens toch ook wat gezond verstand, zou je denken?
daar kan ik me helemaal bij aan sluiten
Rose21 schreef:Bovendien moeten we denk ik niet vergeten dat er ook nog een groot verschil tussen theorie en praktijk kennis is. Hoefsmeden hebben tijdens hun opleiding zo vaak op hoeven van dode paarden kunnen oefenen. wat ik begrepen heb is dat er tijdens die curus maar 1 keer geoefend word. En daarna zou je dus gewoon verder oefenen met de hoeven van een levend paard!
kan toch niet de bedoeling zijn!!
JoviBan schreef:@chevax: Met mijn vorige post doelde ik niet op jou alsof jij je gelijk wilde hebben.
Wat ik bedoelde, was dat het de anderen er ook niet om gaat om gelijk te hebben (mij iig niet) en dat je diens berichten (ervaringen, meningen) ook niet hoeft te interpreteren als zijnde "ik heb gelijk".
En dat er daarom geen wellus-nietus hoeft te ontstaan.
Iets duidelijker nu?
chevax schreef:Maar stel je nu voor dat je paard "iets" aan zijn benen/voeten begint te mankeren en je haalt je DA er bij. Die zegt na uitgebreid onderzoek dat je paard waarschijnlijk het beste gebaat is bij (orthopedische) ijzers. Wat doe je dan? Want je NB-er zal dan waarschijnlijk zeggen dat ijzers niet nodig zijn? En dit is geen aanvallende vraag, ik ben daar echt benieuwd naar.
NineliveZ schreef:De enige vorm van natuurlijk bekappen is een wild paard dat zijn hoeven slijt op verschillende ondergronden, het weghalen van steunsels, verzenen, ect is pure dierenmishandeling; waarom zouden die structuren in de voet zitten als ze niet nuttig zijn ????
Alle natuurlijk bekappers zelf op de kapblok !
Dierenmishandelaars moeten uit de paardenwereld blijven, zelf gepromoveerde zgn. doktors in de natuurwetenschappen ook !
Hier kan ik echt kwaad van worden.