Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
heleen06 schreef:na ongeveer tien weken boxrust na de operatie was mijn paard het zat. Als we dan gingen stappen en kleine stukjes draven ging ie er bokkend vandoor. Op een gegeven moment liep hij ook nog onregelmatig. Waarom weet ik nog steeds niet. Hij deed heel lelijk als je de stal in kwam, terwijl hij normaal hartstikke lief is. Ik heb hem toen in de wei gezet. Gewoon in z'n eentje in een behoorlijk groot stuk wei. Ik had toen echt zoiets van ik zie wel wat er gebeurd. (niet zo slim eigenlijk) En er gebeurde helemaal niets. Hij ging gewoon gras eten. Zo ging hij iedere dag twee keer een half uurtje in de wei. Pas na twee weken ging hij rennen. Toen wilde hij naar zijn vriendjes toe. Daar hebben we hem toen maar bij ingezet. En na 1 baantje rennen was het klaar en gingen ze allemaal eten. Ik heb daarmee dus wel een beetje geluk gehad, want erg verstandig was het niet. Maar ben achteraf wel blij dat het zo gegaan is.
binnenkort als ik tijd heb ga ik ff goed bijlezen
jannekevdent schreef:heleen06 schreef:na ongeveer tien weken boxrust na de operatie was mijn paard het zat. Als we dan gingen stappen en kleine stukjes draven ging ie er bokkend vandoor. Op een gegeven moment liep hij ook nog onregelmatig. Waarom weet ik nog steeds niet. Hij deed heel lelijk als je de stal in kwam, terwijl hij normaal hartstikke lief is. Ik heb hem toen in de wei gezet. Gewoon in z'n eentje in een behoorlijk groot stuk wei. Ik had toen echt zoiets van ik zie wel wat er gebeurd. (niet zo slim eigenlijk) En er gebeurde helemaal niets. Hij ging gewoon gras eten. Zo ging hij iedere dag twee keer een half uurtje in de wei. Pas na twee weken ging hij rennen. Toen wilde hij naar zijn vriendjes toe. Daar hebben we hem toen maar bij ingezet. En na 1 baantje rennen was het klaar en gingen ze allemaal eten. Ik heb daarmee dus wel een beetje geluk gehad, want erg verstandig was het niet. Maar ben achteraf wel blij dat het zo gegaan is.
Dan was je zeker wel geschrokken, dat hij ineens weer onregelmatig liep.
Ze vinden het ook echt niet leuk op stal. Het is echt een straf voor ze. Ow wat was Daya boos. Ze begreep er niets van dat ze binnen moest staan, terwijl ze altijd overdag buiten staat.
Maar dan heb je het juist heel goed gedaan. Daya had ik na 5 weken op een heelklein stukje wei gezet 2 x een uurtje en nu na 8 weken dus weer een iets grotere gewone wei. Maar ik vind het zo eng als ze galloppeerd en gek doet en dat doet ze.....
Renske_ schreef:kom weer ff dit topic binneballenbinnenkort als ik tijd heb ga ik ff goed bijlezen
maar wis is na ruim 4,5 maand rust op de wei(kmdat boxrust echt niet ging)weer terug op stal, schieffel die zo rot op het griffelbeen zat lijkt goed ingekapseld en mooi rustig te zijn!
is ipv een klein bolletje nu een langwerpig/rechthoekig hard dingetje geworden en heb nu 2x gelongeerd en 4x gereden en het been blijft mooi dun!
ik klop meteen even af maar het lijkt erop dat het griffelbeentje er dus niet uitgehaald hoeft te worden
. Dit hebben we 3 maanden volgehouden, er stond 2 maanden voor en het had een kans gewoon te genezen met rust. Helaas lukte dit niet en na 3 maanden heb ik besloten het operatief te verwijderen. Had ik dit maar direct gedaan. Dan had ze nog wat aan de zomer gehad. Wel heb ik ze aan de hand laten grazen en op een klein stukje wei. Renske_ schreef:kom weer ff dit topic binneballenbinnenkort als ik tijd heb ga ik ff goed bijlezen
maar wis is na ruim 4,5 maand rust op de wei(kmdat boxrust echt niet ging)weer terug op stal, schieffel die zo rot op het griffelbeen zat lijkt goed ingekapseld en mooi rustig te zijn!
is ipv een klein bolletje nu een langwerpig/rechthoekig hard dingetje geworden en heb nu 2x gelongeerd en 4x gereden en het been blijft mooi dun!
ik klop meteen even af maar het lijkt erop dat het griffelbeentje er dus niet uitgehaald hoeft te worden
Sizzle schreef:Oeh Roxxie dat is wel een hele nare.
Hebben ze niet gewoon het hele griffelbeentje geamputeerd? Want volgens mij is dat gebruikelijk bij gecompliceerde breuken.
Sizzle is trouwens ook nooit kreupel geweest hoor, alleen de eerste week na de klap. De DA zag ook geen nut in foto's maken, maar ik voelde dat ze niet zo voorwaards was als anders en moeilijker wilde ondertreden in de verzamelde galop. Het enige moment waarop ik een taktfout voelde was midden in de uitgestrekte draf op een 20X60 diagonaal tijdens een wedstrijd. Toen ik dat voelde heb ik haar acuut naar de DA gebracht de volgende dag.
Om haar rustig te houden geef ik trouwens valeriaan druppels door haar eten. Dan is ze net even iets minder geintersseerd in 'spannende' dingen.
Echt op de wei is geen optie helaas omdat ze gras niet zo erg interessant vind. De da raad het in principe juist wel aan, maar Sizzle gaat heeeeeeel hard en heeeeel hoog op de wei en dan geen 2 minuten maar 30x per dag. Dat heeft ze altijd al gedaan.
Roxxie schreef:Ik wil me ook even aanmelden bij dit onderwerp. Mijn paard heeft nu 6 weken geleden haar Griffelbeentje gebroken het was een dubbele breuk en nog een scheur er boven. Helaas met splinters en een enorme wond tot op het bod. Ze is hieraan geopereerd en de losse stukken zijn verwijderd. Nog wel steeds iritatie aan het been en ook elke keer gaat de wond toch weer kapot (staat wel met een klepje om). Mag nu wel sinds dinsdag een klein stukje wandelen voor de rest moet ze op stal blijven.
Heb geen idee hoe het verder zal verlopen en baal enorm en vind het ontzettend sneu want sinds ze terug is bij ons op stal heeft ze elke dag alleen op stal gestaan zet me andere paard nu s'nachts wel naast haar maar toch.
Iemand ervaring met zo'n gecompliceerde breuk?
jannekevdent schreef:Heleen, Had de dierenarts geen foto's gemaakt na het ongeluk, om te zien of het niet alleen de pees was?
heleen06 schreef:mijn paard heeft nooit echt pijn gehad na de operatie. Hij heeft nooit op drie benen gestaan of zoiets. Toen we hem ophaalden van de kliniek sprong hij namelijk al uit de trailer, dat was natuurlijk niet de bedoeling..
heleen06 schreef:Mijn paard heeft 6 dagen in de kliniek gestaan. Zonder maatje. Kan dat bij jullie zomaar een maatje mee? Wat leuk! Lijkt me ook fijn voor je paard! Mijn paard stond trouwens wel gewoon naast andere, onbekende paarden.
ikke20 schreef:mijn pony heet na haar operatie denk 1 dag daar gestaan toen ging ze alweer mee naar huis.nou was ze ook wel een ideaal voorbeeld.wond was mooi geen zwelling enz. thuis 2 weken op stal en daarna hechtingen eruit en de wei op.ze liep meteen weer goed (jammergenoeg nu weer niet maar i andere rede)