WesseLady schreef:capopjekop schreef:Als mijn pony weer een aanval krijgt, bel ik zo snel mogelijk de da. Dan krijgt ze van hem een spuit en eventueel nog een vervolgspuit. hij rond dan de tenen goed af. Verder krijgt ze geen medicijnen. Als grietje nu weer een aanval krijgt, wil ik haar laten testen op resitentie, want na die kuur liep ze echt goed
Bedoel je dan de magnesiumkuur?
Ik verwacht daar ook echt veel van. Mn pony heeft alle typische kenmerken van een magnesiumtekort, dus hoop zo veel op te kunnen lossen.
Ja die bedoel ik. Na 1,5 week kwam ze weer in volle draf naar het hek toe als ik hooi kwam brengen terwijl ze daarvoor net een aanval had gehad en ze alleen maar strompelde. Nu loopt ze iets minder maar wel oke, dus ik kijk het even aan. Balen dat ik morgen op vakantie ga, maar ik heb 2 buurtbewoners gevraagt die bij de wei wonen of ze een oogje in het zeil houden dus dat is wel vertrouwt.
@ sportsar: dat klopt het zogenaamde fructaan. Op paard natuurlijk hebben ze een dructaanindex, daar kun je zien hoe het staat met het fructaanniveau in 5 grote steden