Jovarna schreef:NB-ers, NA-ers en NH-ers worden dikwijls beticht van "aanvallen", "door de strot duwen", "mening opdringen" en wat al niet meer. Terwijl alle meningen en inzichten van niet-NB-ers, niet-NA-ers en niet NH-ers gewoon geaccepteerd zijn en heeft niemand moeite mee.
Dat is toch vreemd.
In iedere discussie heb je voors en tegens. En om nou telkens tegen één "groep" (om mensen maar over één hoop te gooien) te zeggen dat ze hun mond moeten houden, vind ik wel bizar.
poppekontje schreef:Ik respecteer ieders keuze en ga er van uit dat ieder met zijn paard doet wat hij of zij denkt dat goed voor zijn paard is.
Maar ik vraag me serieus af waarom dit selecte groepje NB'ers geen respect kan opbrengen voor de traditionele hoefsmidgangers (nieuw woord)
Ieder mag zijn mening geven en ik vind het eigenlijk erg onbeleefd van de NB'ers om er steeds maar weer tegen in te gaan.
Dus nu zijn deze NB-ers ook al respectloos en onbeleefd?
Nogmaals poppekontje: waarom vind jij dat NB-ers niet mogen reageren en hun mond maar moeten houden?
Waarom doe je niet meteen een voorstel bij de mods dat er voortaan bij iedere bewegings- en hoevenvraag uitsluitend gereageerd mag worden met "Sla er maar een ijzertje onder", waar de volgende 10 posters zich bij aansluiten, waarna het topic gesloten kan worden?
)
. Wat had dat paard dan wel????
. Want jij zegt (heel verstandig) dat het nu nog niet verantwoord is om iets te veranderen, maar dat je toch een bepaald model voor ogen hebt. Ik vind het willen veranderen het grootste bezwaar nu aan NB, al begrijp ik dat bijv. een Pete Ramey (ja ja, ik lees nog wel eens wat
) daar ook wat van terug is gekomen, al roept hij in zijn boek nog dat de voetas totaal onbelangrijk is.
de manier van lopen van een draver (met z'n wijde achterbenen) is denk ik ook niet gelijk een voorbeeld van natuurlijk lopen, het plaatsen van gewichten, wat ook geldt voor de dubbele ijzers bij tuigpaarden, dat is niet bevorderlijk voor de gewrichten en daar hoor je niemand over.
. Geen jury die zag dat mijn merrie een draver was
, ik durf nu al te beweren dat er niets uit gaat komen. En om de bekapper aan te geven, vind ik niet passen, omdat de paarden de verantwoordelijkheid zijn van de eigenaar. Trouwens niet elke kreupelheid is oplosbaar met bekappen of beslaan, al zouden we dat graag zien. En het bezoek van een prof bekapper kan nooit de aanleiding zijn van langdurige kreupelheid, het had ook een gediplomeerde hoefsmid kunnen zijn, er zit vast iets "goed" mis in dat paard wat wel opgelost of - wanneer onmogelijk - uit z'n lijden verlost dient te worden. Een paard nodeloos te laten lijden, wil niemand.
totdat ze dit soort generaliserende onzin de lucht in beginnen te smijten.

. Ook vind ik het jammer dat een NB'er op dit forum ervan overtuigd is dat hoefsmeden bijna geen anatomie krijgen op school, integendeel!!!