Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:05

nee ik heb echt geen antwoord gekregen, dus misschien is er iets mis gegaan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:02

vast, kwita, want ze reageren bij mij altijd binnen twee dagen, en is je vraag dan dmv dit topic beantwoord?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:44

Monique1963 schreef:
vast, kwita, want ze reageren bij mij altijd binnen twee dagen, en is je vraag dan dmv dit topic beantwoord?

nee helaas niet , maar ik kan het gewoon nog eens stellen en nog eens mailen. want het kan net als bij post nl ook weleens fout gaan toch!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:13

Ben nu wel nieuwsgierig naar je vraag Kwita

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:53

Monique1963 schreef:
Ben nu wel nieuwsgierig naar je vraag Kwita

wanneer zijn ze te leveren als je ze besteld.
het was eerst zomer 2017, toen werd het vermoedelijk augustus. Maar er staat nog geen datum vast vanaf wanneer je ze echt bestelt en na een week thuis krijgt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:57

Dat zou ik graag wat preciezer willen weten. Ik hoop niet dat door de grote bestelhoeveelheid we veel langer moeten wachten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:35

Ze zijn Oostenrijks en die zijn meestal wel stipt, maar zo zoetjes aan verschuiven de data. Inderdaad is het nu al augustus voor de grote hoos.

@Kwita, ik vermoed als ze eenmaal op gang zijn dat een levertijd een week of 2 zal zijn vanaf het moment dat jij betaalt tot het in je bus ligt. Een pakje binnen Europa neemt toch al gauw 3 tot 4 werkdagen in beslag. Met het weekend erbij, ben je dan sowieso al een week verder. En zij moeten ze maken, maar ik vermoed als je geen aparte maat hebt, dat ze voorraad gaan maken en dus dat ze dan met twee weken wel bij je moeten kunnen zijn, zou ik verwachten. Heb je ze al besteld? Scheelt wel de helft van de kosten om vooruit te bestellen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:55

Het ging mij er om dat ze dan ook echt komen,en in productie zijn. niet om de 2 of 4 weken wachttijd.
mede omdat ik twijfel om deze pony aan te houden ( niet om het dier maar om mijn gezondheid).

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:50

ik hoop toch ook echt dat ze in het zwart en beige gaan komen, vind die kleurtjes best blits hoor... maar voor mij reden om ze niet aan te schaffen.. zie mezelf al op dresuurwedstrijd komen... tenzij ik dan alles ook in het oranje en blauw doe, dan staat het weer wel hip haha

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:32

Kleuren kunnen mij echt niet meer boeien. Het gaat om het comfort van mijn paard. Ze staat nu 10 dagen op gewone ijzers in afwachting van de horserunners en ze loopt alweer op eieren. Dus ga ik de smid weer benaderen om ajb de dikke olovs er weer onder te zetten.
En felle kleuren is wel handig. Mocht je ze verliezen dan zie je ze tenminste snel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 03:14

Hetzelfde geldt voor mij, Monique1963... ik heb niets in kleuren, alles in het zwart. Hoogstens een bruin of zilverkleurig biesje op wat zadeldekjes. Ben zelf niet van de kleurtjes en hoef geen opvallende troep op mijn Fries.
Ik vind de kleuren van de runners dan ook te belachelijk voor woorden, waarom zijn ze niet met de neutrale kleuren begonnen, zoals de zwart-groen combinatie, of de grijze? Want die gaan sowieso komen. Maar voor het comfort en de gezondheid van mijn paard heb ik toch die spuuglelijke dingen besteld. Dan maar voor banketstaaf rijden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 06:53

GamblersCup schreef:
Hetzelfde geldt voor mij, Monique1963... ik heb niets in kleuren, alles in het zwart. Hoogstens een bruin of zilverkleurig biesje op wat zadeldekjes. Ben zelf niet van de kleurtjes en hoef geen opvallende troep op mijn Fries.
Ik vind de kleuren van de runners dan ook te belachelijk voor woorden, waarom zijn ze niet met de neutrale kleuren begonnen, zoals de zwart-groen combinatie, of de grijze? Want die gaan sowieso komen. Maar voor het comfort en de gezondheid van mijn paard heb ik toch die spuuglelijke dingen besteld. Dan maar voor banketstaaf rijden.

Wat zeg je dat toch onaardig. Ik kan mij goed voorstellen dat er voor deze kleur is gekozen. Wellicht zijn deze kleuren goedkoper.
Gaat mij eerder om de functie (heb ze niet gekocht) dan om hoe ze eruit zien. En los daarvan, zijn ze echt niet spuuglelijk. Maar goed, jou mening.

Er is vast over na gedacht maar je zegt t best onaardig :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 07:06

_O- Wat is er nou "onaardig" aan het zeggen dat ik de runners spuuglelijk vindt? Ik vind de gekozen kleuren echt belachelijk, kwestie van smaak. Ik ga niet zeggen dat ik het mooi vind om aardig gevonden te worden, sorry :')
Dat jij ze niet spuuglelijk vindt is jouw mening, jouw smaak. Maar geen feit.

En daar ging mijn post ook om; ik kies voor het welzijn van mijn paard, voor de functionaliteit, dus ga ik toch met die idiote kleuren rijden.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:07

Ik weet niet meer of het in dit topic was of ergens anders, maar ik heb ergens gelezen dat het voordeel van gekleurde Hoefschoenen is dat je ze snel terugvindt als ze uitvallen.
We willen natuurlijk niet dat ze uitvallen, maar je weet nooit.

Ooit een keer op buitenrit geweest met iemand wiens paard zwarte Hoefschoenen had. Ze was er onderweg eentje kwijt. Was me dat een zoektocht... Dus zelfs als ik kon kiezen zou ik voor een kleurtje gaan. Al zou ik eerder voor rood gaan in plaats van fel blauw+fel oranje :P

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:40

weetje ik kan mensen wel snappen dat ze zeggen ben geen papegaai, maar je kunt de zichtbare delen toch ook gewoon zelf zwart spuiten of met een marker te lijf gaan.
zelf weet ik uit ervaring dat het zwart lastig zoekt en je dan je gehele set waardeloos is tot je het missende exemplaar weer hebt gevonden of hebt vervangen.
Dus ja mij kan het niet bommen ben fan van blauw van fiets tot tandenborstel en het zou mijn pony die donker is ook niet misstaan.Maar pony lief heeft wel een sterke mening of ze vind het prima of ze vind het niets!

En ik denk dat die kleur ook een marketing truc is ivm herkenbaarheid en juist het opvallen .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:45

Ik ben het er helemaal mee eens. Die opzichtige kleur hoeft van mij ook echt niet. Ik wil ze in de 'traditionele' sporten in gaan zetten en vind het heel jammer dat ze dan zo gaan opvallen/afleiden.
Maar ze toch besteld.
Hoop dat ze snel met andere kleuren komen. Als ze bevallen koop ik wel een minder opvallende set.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:52

Vind ik een goede tip om ze zelf zwart te spuiten, Dat is voor iedereen een goede tussenoplossing. Zelf ga ik dat niet doen, omdat er ergens in de bossen hier nog steeds een dure renegade van mij ligt. Zwart inderdaad. Nooit meer gevonden.

En je kunt het ook andersom doen, je kunt dezelfde kleur blauw dekje kopen, ben je weer in stijl.

En ik heb ook nergens gezegd dat ik ze mooi vind, hoor. Ik vind ze ook niet mooi dus, maar hopelijk wel praktisch en dan maar hopen dat je die opvallende kleur nooit nodig hebt, want dan zou je ze verloren hebben waarvan zij zeggen dat dat eigenlijk niet kan.

Ben heel benieuwd, mijn paard heeft al een keer of drie haar voorijzers afgetrapt en tig voor-hoefschoenen aan gort getrapt, dus ben echt heel erg benieuwd of deze blijven zitten.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:45

ik vind de kleur ook niet echt denderend maar ach als het werkt is het niet erg.
maar ik moet heel eerlijk zeggen dat meneer zn graaskorf ook fel blauw is!niet omdat ik het mooi vind maar wel erg handig zoeken mocht hij hem weer een keer af hebben gedaan.
je zou dus haast denken dat ze met die achter liggende gedachten voor opvallende kleuren hebben gekozen al weet ik niet of ik dat positief vind :)*
miss ook een stukje reclame....als het opvalt praten mensen er sneller over....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:39

Ik kan me de fele kleuren wel voorstellen.... valt op.... mensen vragen wellicht wat het is en/of gaan googlen. Slimme marketing! Zodra ze dan meer bekendheid hebben kunnen ze naar neutralere kleuren gaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 15:16

Dat zou inderdaad ook de reden kunnen zijn! De leverdatum komt zo langzaam ook dichterbij... ben zó benieuwd of het hét product is of een fikse tegenvaller! Ik hoop echt dat ze veel makkelijker en sneller onder te plakken zijn dan die verdraaide hoefschoenen aan te trekken..!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:19

Ik ben ook ontzetten benieuwd naar het product. Aan de hand van jullie ervaringen wil ik misschien deze aanschaffen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:10

Het zou zo top zijn als dit hét ei van Columbus zou zijn. Ik zou ze, als mijn merrie niet hoeft te werken, uittrekken. Zouden jullie ze ook uittrekken of aanlaten. Want ze zeggen op hun site dat je ze ook in het weiland aan kunt laten.

@TS even voor de zekerheid, je zegt "onder plakken", maar ik neem aan dat je clippen bedoelt. Niet dat ik je op je woorden wil gaan muggenziften, maar omdat ik nu even twijfel of ik het allemaal goed begrepen heb van die site.

Je plakt het klittenband voor langere tijd op de buitenkant van de hoef, en er na doe je de runners erop met scharnierende clippen die aan het klittenband sluiten. Toch?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 23:57

Dat heb je goed begrepen :D
Ik noem het plakken, soms schroeven, soms "haar snelle slippers aantrekken" of de nieuwe nikes van mijn Fries :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:59

Dat vind ik de beste die ik tot nu toe gehoord heb, nieuwe nikes LOL

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:11

Gelukkig ts, ik dacht dat ik de enige was die dezekleuren zo lelijk vind..

Als het excuus is dat je ze makkelijk terug kan vinden ben ik eerder ongerust dan gerust gesteld want ik wil geen plakijzers die loslaten!

Geef mij maar gewoon zwarte of blanke naturel kleuren die top blijven zitten, maar hopelijk is dat toekomst muziek :)

Marketing heb ik geen boodschap aan want het is voor mij reden ze eerder niet dan wel te bestellen (dus in mijn optiek slechte marketing) als ze werken ben ik het beste wandelende reclame bord voor runners wat er bestaat...