Veulen al ruim 3 weken op 3 benen. Update: ingeslapen, blz42

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallodie

Re: Veulen al ruim 3 weken op 3 benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:07

Heerlijk seg! Dat moet een wondermooi moment zijn geweest dat hij zich even door de lucht heen gooit! Misschien iets van "Dankjewel voor alles wat je voor mij gedaan hebt!" ??

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:04

Het is dat ik geen geld heb om nog een hummel te stallen, maar anders zou ik je nu zeker een PB hebben gestuurd.
Het is een dappere knul en hij is zoooooooo leuk *\o/*
Ik ben dol op die kleintjes, maar zo lang ik in de Randstad woon, gaat dat het niet worden, helaas.

Super om te lezen dat hij al een huppeltje voor je gemaakt heeft. Dat is een goed teken!
Ik hoop voor hem dat hij snel van zijn abces af is. Dat verdient hij. En jij ook.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:37

ik ben blij dat het goed gaat met hem
ook eens een keer goed nieuws eindlijk *\o/* *\o/*

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:42

Het gaat aardig met Rebel. Wel denk ik dat het abces dat nog in de bil zit, begint te groeien. Het lijkt wat pijnlijk. Even in de gaten houden of het dikker wordt, zo ja, dan komt de vee arts vrijdag om het open te maken.
Hij krijgt nog steeds sulfatrim, verder niets. Hij blijft lekker vrolijk. Komt zo naar me toen en hinnikt naar me.
Kleine dappere Rebel, hij komt er wel, we moeten gewoon geduld hebben.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:48

dat is fijn hij heeft maar een goed baasje
die echt voor hem knokt ik zou ik ook doen
hoor met een beetje geluk moet het wel luken :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:26

Hij is idd erg dapper! :j

yenthle1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:07

Fijn zo positief!
heb erg veel bewonderin voor jou en rebel!

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:22

wat een superknap veulentje zech!! leuk dat koppie! en die witte staart! :)
heel veel respect dat je niet opgegeven heb!! als dat nodig was, had je gevoel dat wel aangegeven. ik hoop dat hij snel weer 100 % is! en dat het abces dus snel open is!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 22:20

De kleine man is weer iets meer kreupel dan eerst. Hij loopt er wel op, maar iets pijnlijker dan begin van de week. Ik denk dat het abces in de bil aan het groeien is. Veearts is komen kijken, maar wil het nog niet openmaken omdat het nog niet rijp genoeg is. Hij krijgt nu geen medicatie meer, omdat dit de rijping van het abces kan vertragen. Ik ga morgen even trekzalf halen.
Hij eet wel tegenwoordig brokjes. Daar ben ik erg blij mee, want nu kan hij wat beter groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:41

Hoe groter het abces, hoe pijnlijker voor Rebel. Zit er niet een max tijd aan een abces? Want hij loopt er al weer even mee. Het is pas rijp als het naar buiten door breekt? Zit het zo diep, dat ze het niet aan kunnen prikken?

Ik hoop dat je een superhuis voor hem vindt. Al zal het wel moeilijk zijn hem van de hand te doen, na dit alles.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:08

Hij gaat ook alleen maar weg als ik een 5 sterren huisje voor hem vindt. Anders blijft hij lekker hier.
Het abces zit 3 cm diep. Vee arts vond de trekzalf een goed idee, het kan geen kwaad en wellicht helpt het. Het kan in de kliniek open gemaakt worden, maar omdat het zo diep is, moeten ze door de spierlagen heen. Liever wachten ze nog even af of het zelf open gaat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:45

dat abces zit wel diep dan |( ....dat komt echt van binnenuit.
Zit het op de plek van een gewricht?Had de da daar een verklaing voor?
De kans dat het naar binnen openbreekt omdat het zo diep zit is vrij groot,en die troep moet niet in de bloedbaan komen.
Sterkte er maar mee! :(:) Ik hoop dat dit het laatste probleem is en dat hij daarna gewoon volijk op kan groeien! :j

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:48

Arme poppekind Rebel. Da's echt diep zeg! Ik hoop ook dat het er gauw uit komt met de trekzalf. Succes hoor...ik hoop echt dat het niet te lang meer duurt voor hem.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 12:10

@geerke, het zit niet tegen een gewricht. Einde van de week komt de veearts weer kijken.
Hij is nog steeds lekker brutaal. Als ik in het land ga zitten, komt hij gelijk kusjes geven. Ik moet wel opletten dat hij niet te verwend wordt :)

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:28

hopelijk komt het weer helemaal goed!!

Succes

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 22:48

Hij was lekker aan het showen vandaag. Staartje omhoog en koppie in de lucht. Welliswaar op 3 benen, maar het ontbreekt hem niet aan energie en levenslust.
Vrijdag komt de vee arts weer kijken naar zijn bil. Hopelijk is het dan verder en kunnen we er iets aan doen. Misschien nog een keer scannen om te zien of het echt groeit.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:25

Gelukkig maar dat ie verder zo levendig en energiek is.
Hopelijk kan dit abces ook gauw verholpen worden zodat die helemaal kan herstellen.

stephaniee20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:21

ik heb werkelijk het he-le topic bekeken en gelezen.
echt geweldig hoe jij hier je uiterste best voor doet, en er alles voor over hebt!
wow. ik heb hier echt zo veel respect voor he.
en ik vond het ook super van de kliniek en van Utrecht dat ze je zo'n goeie hulp boden en dat het uiteindelijk ook nog goed kwam. nog niet helemaal maar je hebt de steun van de honderde bokkers geloof ik.
nou tel die van mij er maar bij want ik gun het je en ook dat lieve beestje van jou.
Samen ben je sterker dan 1. dus samen kunnen jullie de hele wereld aan als je zo doorgaat.
ik hoop voor jou dat dit abces snel weggaat en dat Rebel een goeie en nog lievere pony word.
ik wens je er heel veel succes mee!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:23

Dank je wel Stephanie. Ik wist van begin af aan dat ik echt voor hem wilde vechten. Hij is zo dapper en vrolijk. Ik hoop dat hij helemaal opknapt.

stephaniee20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:57

ik hoop het ook zeker voor je.
het is wel echt een vechtertje geloof ik he?
hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:53

Ik heb 1x gereageerd en lees vooral mee, maar bij deze toch maar weer even zeggen hoe top ik je vind voor je kleine kerel!

Ik heb net begin augustus al beslist om een ruin en kruising welsh x shethengstje een nieuwe thuis te geven bij mijn 2 paarden, anders had ik het wel willen overwegen maar dat gaat nu echt niet. maar ik blijf het topic wel volgen en brandt hier regelmatig een kaarsje voor je toppertje :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:43

Ik vind het heel fijn dat iedereen zo meeleeft. Geeft toch steun in mijn beslissingen.
De vee arts komt donderdag kijken hoe het ervoor staat. We gaan met de scan kijken of het abces groeit. Hopelijk kunnen we er wat aan doen. Hij loopt weer slechter met dat been. Hij staat er wel op, maar minder graag.
Hij mag niet opgeven nu, we zijn al zover gekomen. Ik hoop dat we het open kunnen maken en er een drain te kunnen doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:32

Misschien kunnen ze het leegzuigen en dan een antibiotica erin spuiten, dan heb je iig geen wond waar je ook nog voorzichtig mee moet zijn, denk alleen mee, weet niet of het kan.Succes met dat humpie.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 22:59

Ik weet niet of leegzuigen kan, dat ga ik morgen overleggen. Het ligt eraan hoe rijp het is.
Ik hoop dat het lukt, dat zal voor hem weer een stap vooruit zijn.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 12:53

De veearts komt morgen om kwart over 2 met de scan kijken hoever het abces in de bil is. Hopelijk is het groot genoeg om het open te maken.
Arme kleine man heeft weer meer pijn dan eerst. Ik wil zo graag die pijn wegnemen. Ik wou dat ik het over kon nemen van hem. Hij snapt er niets vanb dat hij niet gewoon kan rennen en springen.
Ik hoop dat het abces morgen open kan en dat het een opluchting geeft voor hem. Dan kunnen we echt op weg naar herstel.