Er zijn nog wel veel dingen om het voor hem te verlichten.
Inderdaad een goed glucosamine supplement kan erg goed werken. GlucoHorse heeft bij mijn kreupele pony niet het gewenste resultaat geleverd en ben nu een supplement aan het geven met Glucosamine, MSM en Chondroitine welke ook voor de aanmaak en herstel van kraakbeen zorgen evenals lichte pijn bestrijden.
Ik geef het nu zo´n 2,5 week en merk hier wel verschil in. Hij loopt hier duidelijk beter op.
Ook heeft aangepast beslag bij mijn pony goed geholpen. Dat was de doorslag dat hij vorig jaar weer goed ging lopen. Dit is bij mij break over beslag geweest. Eventueel kan je voor de demping ook nog een zooltje tussen hoef en ijzer laten zetten maar als je paard alleen maar op gras loopt heeft dat niet zoveel zin. Wellicht heeft je hoefsmid ervaring met artrose paarden

Blijven bewegen is het allerbelangrijkste. Ook als mijn pony kreupel of onregelmatig loopt blijf ik wel met hem wandelen en stappen onder het zadel. Zodat hij wel genoeg beweegt.
Ik heb vandaag weer heerlijk buiten gereden met mijn pony. Wel bokkend en dribbelend van vrolijkheid maar hij liep geen pas kreupel! Heb echt het idee dat het nieuwe supplement begint aan te slaan. Hij loopt echt een stuk beter ermee! Ben erg blij dat ik iets anders geprobeerd heb qua supplement!
Over 4 weken gaan zijn ijzers met zooltje eraf en gaat hij weer blootvoets ivm herstellen van zijn hoeven en de aankomende winter. Ik ben erg benieuwd hoe hij hierop gaat reageren en hopelijk blijft hij er net zo goed mee lopen als hij nu doet!