Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

silly29 schreef:Ik zal eens snel wat aan de stilte komen doen hier!!
Ik heb vanmorgen toch maar weer de DA gebeld omdat ze allebei nog steeds diarree hadden. Hoefbevangen shetje had het nu erger dan ander shetje. Dus hij kwam toch maar even kijken voor de zekerheid, zeker met het weekend voor de deur.
geerke schreef:Jaouk@knappe image!!hoe z'on hoef weer groeit...ongelofelijk...mooi die natuur!!
Die hoef blijft wat stijler,pablo's ene hoef is ook iets stijler dan de andere,misschien toch te maken met hoefbeen kanteling en andere stand van de botten/pezen ofzo?Wat zegt van nassau daarover?
mijn pony die een maand geleden licht hoefbevangen was (2 jaar geleden voor de eerste keer hoefbevangen geweest), is ondertussen al meegeweest op een vakantie naar de veluwe (praktisch alleen stappen) de DA en hoefsmid gaven groen licht, zolang het maar geen rijden op het harde was en ze goed liep. Dat deed ze en we zijn alleen op zand geweest. Dus dat heel veel stappen in combinatie met max 4 uur per dag in de wei ( 1 uurtje zonder graaskorf, de rest met), heel veel hooi op stal en 1 pavo summerfit koek per dag heeft haar zo enorm goed gedaan! ik denk dat ik de magische combi gevonden heb
kuiltje op har kont door het overtollige vet is helemaal verdwenen, haar buik is weer lekker slank en ze straalt weer
janouk schreef:Van Nassau zegt dat de steile rechter hoef iets breder gaat worden naar mate Image haar hoef beter belast en afrolt. Het hoefbeen is in deze hoef fors gekanteld. De linker hoef zal langzaam vanuit de kroonrand iets minder breed worden. Die hoef heeft het de afgelopen maanden zo zwaar gehad. Image heeft maanden op 3 benen gestaan.
Image is behandeld door de osteopaat: alle botten, organen etc behandeld. Daarna nog door happy athelete gemasseerd, want er bleef nog veel spierspanning in haar rug over. Nu is alles los en is ze drukker dan ooit.
gemske schreef:Isapaardje, is Isabella weer helemaal van de schok bekomen trouwens?
wel vergelijkbaar met hoe Aurora er nu bijloopt. Die zit trouwens heel glad in haar velletje nu.
ze heeft de beweging echt nodig. voornamelijk stappen, een beetje draven en galopperen, voor zover het gaat en stilletjes opbouwen. Voorlopig nog niet echt terug dressuren, maar dat komt wel weer!Isapaardje schreef:Kan me ook indenken dat ze "scheef" staat nu. Alsof je zelf aan 1 voet een hak hebt en andere voet een platte zool. Op den duur ga je toch je spieren e.d. voelen, om over scheve botten (rug) maar te zwijgen. Kan zoiets bij Images ook spierspanning geven? Heeft de osteopaat daar wat van gezegd??
Zinn schreef:wat ik bij mijn pony ook had, je zag haar ribben ,maar toch had ze een dikke buik en dan dat kuiltje op haar kont. Echt heel lastig om in te schatten hoeveel voer ze juist nodig heeft.
romeorowan schreef:En Isabella ook al zo mooi slank en zo lekker aan het stappen.
). Toen het bloed over Isabella's been liep op het moment dat ik kracht wilde zetten met de vijl, heb ik het toch maar opgegeven. Even dus niet vijlen. Hopelijk komt de bekapper snel. Mag hij het doen (hij is toch handiger met zo'n ding dan ik
)
)

Echt fantastisch...had niet verwacht dat het zo snel zou genezen.