Stal_Fiore schreef:Pfoe mijn paard was erg slecht vandaag na gisteren ...
Oh nee toch!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eefke85 schreef:Hallo, mag ik me hier melden?
Mijn pony van nu 8 jaar is al 3x eerder hoefbevangen geweest (eerste keer toen hij 5 jaar was) en zit nu weer op het randje. Geen gekanteld hoefbeen gelukkig, maar hij loopt niet helemaal lekker.
Ik had zo gehoopt dat het na de verhuizing goed zou gaan, maar helaas.
Ik heb hem meteen van de wei afgehaald en overdag staat hij nu op een afgezet stuk paddock, waar helaas ook wat gras groeit.
Ik had mijn viertal op onbeperkt hooi staan, voor de 3 anderen geldt dit nog, voor hem niet meer. Ik zit erover te denken om hem `s nachts ook apart te laten staan, maar ben bang dat hij dan door de draden gaat.
Omdat ik veel aan het werk ben kan ik hem niet veel beweging geven en een nieuwe hoefsmid heb ik helaas ook nog niet gevonden omdat er aardig wat een klantenstop hebben. De vorige smid hoeft niet meer terug te komen, een poosje geleden heeft hij mijn pony zo kort bekapt "om alles goed weg te halen" dat hij amper meer kon lopen.
Op dit moment ben ik aan het zoeken naar hooi waar zo min mogelijk suiker in zit, want de balen die ik tot 3 weken geleden had waren prima, maar dit hooi dat hij nu geleverd heeft is veel rijker. Of mengen met stro?
Wat is jullie ervaring?
Marjo89 schreef:Stal_Fiore schreef:Pfoe mijn paard was erg slecht vandaag na gisteren ...
Wat is er gebeurd?
Citaat:De beste tip die ik je kan geven is om het hooi een uur te weken, zo spoelt het suiker eruit. Voor mijn paard is het echt “de” oplossing.
mysa schreef:affy2000 schreef:
Mijn d pony heeft 8 dagen op ascal gestaan. 2x per dag 3 zakjes
Hoeveel mg zit er in die zakjes? Ik heb Ascal 600, drie keer per dag twee daarvan lijkt me veel.
Tancreda4 schreef:Kan je de bevangen pony niet op een klein afgezet stuk paddock zetten? Ik heb mijne ook buiten gehouden toen ze bevangen was, maar had stal formaat afgezet. Zo stonden ze toch nog samen. Ik heb d'r wel dag en nacht buiten laten staan want het was nogal een eind lopen steeds van stal naar paddock.
Stal_Fiore schreef:We hebben het roer omgegooid. Van op ijzers met zooltjes en boxrust, naar meer natuurlijk bekappen met hoefschoenen. Dit is donderdag gedaan.
Vrijdag was ze echt heel slecht, zal wel door de aanpassing zijn. Zo naar om haar zo slecht te zien.