Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
linnie050 schreef:Denk dat wij het niet voor kunnen stellen. Misschien als je zelf artrose zou krijgen in bv je knie en je loopt en steunt daar elke dag op.
Wat wij wel weten is dat paarden vluchtdieren zijn en als ze bv kreupel lopen en dus de pijn tonen dat het erg is.
Manke dieren worden in het wild als eerste opgegeten.
Dus pijn tonen doen ze eigenlijk pas als het echt pijn doet.
Heel veel sterkte.
Heb je bv nog Bute gekregen?
Pijnstilling misschien voor de laatste dagen?
No_No schreef:linnie050 schreef:Denk dat wij het niet voor kunnen stellen. Misschien als je zelf artrose zou krijgen in bv je knie en je loopt en steunt daar elke dag op.
Wat wij wel weten is dat paarden vluchtdieren zijn en als ze bv kreupel lopen en dus de pijn tonen dat het erg is.
Manke dieren worden in het wild als eerste opgegeten.
Dus pijn tonen doen ze eigenlijk pas als het echt pijn doet.
Heel veel sterkte.
Heb je bv nog Bute gekregen?
Pijnstilling misschien voor de laatste dagen?
Ik werk in de zorg, een van onze cliënten heeft artrose en omschrijft het als een vreselijke pijn. Deze vrouw klaagt nooit en krijgt morfine en nog heeft ze pijn door oa artrose.
Voor mij de rede om biet meer op mijn paard te stappen en hem te laten gaan..
Een paard is nog steeds een prooi dier, als het pijn laat zien is het zwak. Voordat het dus pijn laat zien is de pij. Dus al aanwezig.
Story schreef:Ik denk dat iedereen zijn eigen paard het beste kent en daar de juiste beslissing in kan nemen.
Overigens vind ik de vergelijking hierboven met een persoon niet iets waar je je aan vast moet houden. Ik ben van mening dat elke artrose anders kan zijn en ook een andere gradatie in pijn kan zijn.
Mijn haflinger heeft al 7 jaar kogelartrose. Heeft er duidelijk last van als ik er niets voor geef. Maar het gaat nu al 7 jaar super met supplementen en aangepaste arbeid. Bij hem ook een Reading laten doen en daar is uitgekomen dat hij het wel voelt aan zijn lichaam maar het hem niet hindert in de dingen die ik van hem vraag en de dingen die hij doet. Hij heeft geen pijn. En dit zie ik ook aan hem af. Ik heb een vrolijk paard die ik niet in de bak hoef te rijden want dan heeft hij last maar op buitenrit is hij helemaal in zijn nopjes en loopt als een trein.
Sterkte met jullie beslissing.
Maris schreef:Iemand hier vroeg laatst naar kruiden mbt gewrichten/ artrose. Hier een duits artikel erover : http://www.tierheilpraktiker.de/mein-ti ... ungen.html
Patricia_86 schreef:ik meld mij hier ook. Mijn pony van 14 heeft artrose in haar kootgewricht en is gisteren ingespoten.