Wel wat gezakt, maar ze vond het meevallen. Hij krijgt nu beslag met een zooltje en siliconen.
Had het zelf erger verwacht.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjo89 schreef:Stal_Fiore schreef:Pfoe Fique, wat een ellende hè. Ik hoop dat hij gauw opknapt.
Mijn paardje knapt eigenlijk niet op... zo zielig. Er moet wat anders. Ik heb er voor gekozen het op een andere boeg te gooien. Na 6 maanden is het wel tijd...
In plaats van wat de kliniek zegt, volledig boxrust/gips/ijzers, gaan we nu de ijzers er onderuit halen en over op een meer natuurlijke manier van bekappen met hoefschoenen. Dit allemaal onder begeleiding van een dierenarts.
Dappere keuze, misschien is toch hoefschoenen iets om te overwegen?
Ik ben nog altijd zo blij met de schoenen voor Nicky, ze is er zo van opgeknapt.
Blue_flower schreef:Hoe zijn jullie met de paarden op een stal gekomen die goed voor ze is? Ik ben aan het zoeken, maar vind het erg lastig.
Slmt9 schreef:Blue_flower schreef:Hoe zijn jullie met de paarden op een stal gekomen die goed voor ze is? Ik ben aan het zoeken, maar vind het erg lastig.
Ja, dat is vreselijk lastig! In eerste instantie 2 jaar op een stal die geen gras geeft, de enige. Helaas vermagerde mijn paard hier enorm, raakte zelfs ondervoed. De pp waar ik heen wilde was nog in aanbouw en was met gras, toen ik na die 2 jaar appte was al t gras op en er was 1 plekje vrij. Daar staan we nu naar alle tevredenheid.
Maar als deze plek wegvalt heb ik ook een probleem.
Je kan je aanmelden op fb bij de groep ‘het nieuwe paarden houden’, wellicht vind je daar ook wat passends?
Bij ons zijn plekken vrij, maar ik weet niet waar je woont en of t passend is voor jou en je paard.
Stal_Fiore schreef:Daar zijn de schoentjes
[ [url=m/6gU3Y5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Blue_flower schreef:Slmt9 schreef:
Ja, dat is vreselijk lastig! In eerste instantie 2 jaar op een stal die geen gras geeft, de enige. Helaas vermagerde mijn paard hier enorm, raakte zelfs ondervoed. De pp waar ik heen wilde was nog in aanbouw en was met gras, toen ik na die 2 jaar appte was al t gras op en er was 1 plekje vrij. Daar staan we nu naar alle tevredenheid.
Maar als deze plek wegvalt heb ik ook een probleem.
Je kan je aanmelden op fb bij de groep ‘het nieuwe paarden houden’, wellicht vind je daar ook wat passends?
Bij ons zijn plekken vrij, maar ik weet niet waar je woont en of t passend is voor jou en je paard.
Zal de fb groep eens opzoeken. Grens Overijssel - Gelderland zit ik. Deventer - apeldoorn.
Stal_Fiore schreef:Ik lees dat meer van jullie de Easyboot Cloud hebben.
Laten jullie ze 24 uur aan? Hoe lang laten jullie ze luchten? Hebben jullie 2 paar zodat de andere kunnen luchten?
Lotte_Wessel schreef:Stal_Fiore schreef:Ik lees dat meer van jullie de Easyboot Cloud hebben.
Laten jullie ze 24 uur aan? Hoe lang laten jullie ze luchten? Hebben jullie 2 paar zodat de andere kunnen luchten?
Ik had gewoon 1 paar alleen voor de voorhoeven en geen extra paar om mee te wisselen. Gezien hij van 7 's avonds tot 7 's ochtends binnen stond had hij de hoefschoenen dan niet om. Dan wanneer hij de stal verliet om naar de paddock te gaan, en in de paddock zelf, had hij ze om. Hij heeft ze een paar dagen wel 24 uur om gehad gezien de andere paarden de nacht buiten bleven. Ze bleven erg goed om zitten en gaven echt verlichting maar vervolgens kreeg mijn paard echt gelijk hele weke hoeven en ze begonnen te ruiken en aan de bovenkant schuurde het tegen de kroonrand dus de haren kwamen daar van af. Om deze reden zou ik ze niet hele dagen om houden want het wordt gewoon te broeierig in de schoenen. Maar 12-16 uur per dag om en dan even af werkte voor ons erg goed.En dan spoelde ik de binnenkant een beetje af en zette de schoenen ergens waar ze mooi konden drogen zodat ze niet zweterig waren van binnen.