capopjekop schreef:Wat zou je dan doen met die chronisch bevangen pony? Wegdoen en het probleem verschuiven? In laten slapen terwijl de pony momenteel gezond is? Toch op he gras (laten) zetten met risico op terugval? Vind het wel een interessante discussie.
Bij blijvende problemen en pijn laat ik ze inslapen. Een HB pony verkopen zou ik niet doen.
Snap er niks van, ze krijgt alleen maar onbemest hooi met stro en ze heeft een paar keer een klein beetje Care4life gehad.
.
En op het gras staan gaat ook nog steeds goed.
begonnen met 5 minuutjes, nu een half uur per dag. Hij heeft de rest van de winter om weer te herstellen en volgend jaar probeer ik het opnieuw. Ik was er snel bij, maar niet snel genoeg. Nu verhuizen we naar een stal met een kleiner weiland, waar ze aan strookbegrazing doen. In elk geval geen dag en nacht meer voor Flavio en geen koeienland (dit wist ik al, maarja, als ze hem zonder mijn medeweten op een koeienland zetten, met het excuus, ja maar het is al veel gemaaid en kortgegraast, tja... het blijft koeiengras!! Dit in combinatie met langer op het land en binnen een paar dagen was het gedaan). Dus ik heb er vertrouwen in dat Flavio uiteindelijk zonder HB op het land kan lopen, hoe lang per dag is de vraag.
Ik hoop t ook.