nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:08

DubbelDun schreef:
Steenslag is hier ook de reden voor schoenen. Daar heb je meer profijt van dan van ijzers.
Laatst iemand Vettec aangeraden. Dat zijn spuitijzers. Daarbij maakt het niet uit hoe groot de hoef is :)

Ik plak mijn ruin zelf, met hippotech.... Ik heb al allerlei varianten op het thema hoefbescherming geprobeerd.
Mijn ruin houd ik lekker op de hippotech.
Maar voor mijn merrie vind ik het toch het fijnste wanneer ik iets heb dat aan en uit kan... euh, schoenen dus ;-)

Easyboot heeft wel e.e.a. dat geschikt is voor kleine stappertjes....

Dennis

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:11

Ik ben voor mijn grote maatse shetten super tevreden over de equine fusions. En met mij veel shetland mensen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:12

Hoi Nienke, zulke kleine pootjes prassen prima in de Renegade Viper of de gewone Renega, mits de hoefvorm daar verder geschikt voor is. De floatingboot is ook een fijne schoen en in kleine maten te krijgen, echter niet elk paard loopt daar prettig op. Dan zijn er nog de Easyboot Epic, Glove/Glove Blackcountry of trail in zulke kleine maten. De equifusion kan ook. En Cavallo sport kan misschien ook/

Dus eigenlijk keuze genoeg, welke schoen geschikt is hangt ook af van de vorm en stand van de hoef en of je paard bijvoorbeeld erg gevoelig huidje heeft.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:14

Dennis schreef:
Ik ben voor mijn grote maatse shetten super tevreden over de equine fusions. En met mij veel shetland mensen.

Ik ga de Equine Fusions binnenkort passen. Degene die ze meebrengt vermoed echter dat ze te breed zullen zijn.
Ik ga dan ook andere merken proberen, maar wilde vast wat 'vooronderzoek' doen....
Hij adviseerde eventueel ook Renegade Viper.... maar toen ik in de maattabel keek, zag ik dat de kleinste maat 110 cm breed is :-( De voetjes van mijn merrie zijn 100 cm breed......

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:30

Ninx de Renegade vipers vallen kleiner dan de aangegeven maat, daarnaast mag een renegade niet te strak zitten paar mm speling is prima, dus de viper moet gewoon passen. Als de Equifusion 10 te klein is en je moet een 11 dan heb je kans dat hij te breed is, hoe heb je de lengte gemeten?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:37

Delphi2 schreef:
Ninx de Renegade vipers vallen kleiner dan de aangegeven maat, daarnaast mag een renegade niet te strak zitten paar mm speling is prima, dus de viper moet gewoon passen. Als de Equifusion 10 te klein is en je moet een 11 dan heb je kans dat hij te breed is, hoe heb je de lengte gemeten?

Ik heb de hoefsmid (of eigenlijk hoefsmede... vrouw ;-) ) laten meten.
Zelf kwam ik wel op hetzelfde uit... dus vermoedelijk klopt het redelijk.

We zullen zien....

Ergens lijken me de easyboot gloves erg fijn.... ik heb het idee dat die het makkelijkste te repareren zijn e.d. Er zijn gewoon de meeste losse onderdelen van als je een beetje op het web kijkt.
Renegades lijken me misschien comfortabeler lopen, evenals de Equifusion....
Maar het zal een kwestie van proberen zijn.

Ik had Dallmers gekocht, rondom.... ondanks goed opmeten toch te groot :-(
Die fout maak ik dus maar niet meer!

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:05

Delphi2 schreef:

Ik heb hier toevallig ook een vraag over..! Ik hoop dat ik die hier mag stellen :o
Ik wil de Renegade Vipers aanschaffen, maar twijfel over de maat. Je geeft aan dat ze juist niet te strak mogen zitten en een paar mm speling juist prima is. Maar met hoeveel mm speling zouden de schoenen dan ongeveer goed zitten en is dat dan zowel in lengte als in breedte?
(hoeven zijn qua lxb ongeveer 115 mm x 112 en 108 mm x 103/104. Ze zijn nu wat aan de korte kant en zullen naar verwachting iets groeien)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:24

Nee renegades mogen niet strak zitten, de hoef moet kunnen uitzetten in de schoen, als ze te strak zitten scheurt de schoen of hij gaat uit omdat je wat frictie krijgt. ik denk dat de 125 X 120 goed zou moeten zijn voor, en de 120 X 110 achter, maar het ligt er ook heel erg aan hoe de hoef groeit, flared hij wat of heeft je paard wat stijlere hoeven die dus niet veel breder worden. Lengte is niet zo belangrijk omdat die afgesteld kan worden met de heelcaptovator, de schoen(zool) mag echter niet te veel uisteken, anders gaat je paard zich vangen. Bij de viper is het ook belangrijk dat de de hoefvorm past, de schoen is wat ronder dan het "oude" model renegade, dus hij loopt weer wat toe na het breedste punt. Je mag me ook even pb-en ik heb eventueel een FitKit.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 07:44

Ninx schreef:
DubbelDun schreef:
@ninx: heb je al wel geconstateerd dat het nodig is dan ?? Want sommige paarden hebben zulke harde hoeven, die kunnen echt wel tegen een stukje 'harde weg'.

Het is ongeveer 3x per week 6 km.... dus zo'n 18 km'er.
En dan nog wat paden met steenslag... waar ze overheen loopt, en een hele lichte gevoeligheid toont.
Denk wel dat ze ze nodig heeft....

Maar die pootjes zijn zo petit! Anderszijds,... er lopen ook shetten op hoefschoenen, dus er zal toch een juiste schoen zijn voor haar!

Sta jij nog waar jij stond? Dan kun je het grootste gedeelte toch in de berm?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:38

Verkoop je de dallmer schoenen?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:48

@ Margee: nee, ik sta nu ergens anders.... Iets langere tippel naar het NOS :-(

De Dallmer schoenen heb ik kunnen verkopen gelukkig!

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:01

Bedankt voor het antwoord Delphi2. Voor de voorhoeven dacht ik zelf een kleinere maat nodig te hebben. Ik heb de fitkit toch maar besteld, anders blijft het toch gokken. Qua hoefvorm denk ik dat het wel moet passen, ze haar hoeven zijn niet erg stijl en volgens mij geen flare...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:27

Is het wijsheid om met de vipers de hoeven zelf bij te houden? Met en vijl dan hè. Mijne passen neem ik aan prima maar zitten nu mooi aangesloten. Als ik een week of 4 verder ben, en voor een bekap beurt zit, zullen ze denk ik te strak zitten dan

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:22

Ja is zeker aan te raden, zowiezo een mustangrol, als de hoefwand een scherpe hoek heeft slijt de hoefschoen. Daarnaast is het aan te raden om gewoon elke week/twee weken even een vijl over de onderzijde van de hoefwand te halen zodat de hoefwand niet te lang wordt en kan gaan flaren waardoor de schoenen niet meer passen. Schoenen die TE strak zitten kunnen scheuren. Op de website van renegade kan je ook wel wat info vinden over hoefverzorging volgens mij.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:58

Ik heb nu drie x rondom met de easyboots schoenen gereden.
Ze zitten prima! Ook in draf en galop bleven ze prima zitten, ik twijfel alleen of ik er een zooltje in wil een of strip op wil, volgens mijn moeder leek het erop dat ze iets bewegen in galop. Ik heb niet het idee dat hij daar zelf last van heeft en ze gaan absoluut niet uit of scheef zitten, en er is geen schuurplek of wondje etc. te zien op de hoeven.

Mijn pony heeft een stal met uitloop en staat vooral buiten, nu het nat weer is worden zijn hoeven dus ook nat.. Ik ben bang als zijn hoeven te nat zijn dat de schoenen misschien plekjes veroorzaken omdat de hoefballen dan heel kwetsbaar en zacht worden. Hoe lossen jullie dit op? Doen jullie de schoenen ook niet om als de hoeven zacht/nat zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:51

Ze hebben hier de afgelopen dagen vele uren in de nattigheid gestaan en vandaag een stevige rit gemaakt door de modder/plassen... geen plekjes te zien :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:59

Delphi wat kost een onderkant van een renegade schoen

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:44

DubbelDun schreef:
Ze hebben hier de afgelopen dagen vele uren in de nattigheid gestaan en vandaag een stevige rit gemaakt door de modder/plassen... geen plekjes te zien :)

Met de schoenen aan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:26

Yep, de Easyboots Glove met Gaiter.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:36

Volgens mij ronde de 45 euro, heb je die nodig? Stuur me even een p.b.-tje ik heb er zelf ook een nodig.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:09

Klopt het dat je in de easyboots glove alleen de zooltjes van 6mm erin kunt doen?
Ik wil er graag zooltjes in doen. Ik weet ook niet of ik een S of L nodig heb. De schoenen zijn maat 1,5 en 2.

Emma2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:42

Heeft iemand hier ervaring met het gebruiken van kalkoenen in boots?
Ik heb voor mijn paard renegade boots met spikes, maar die zijn hier (woon in Noorwegen) in de winter niet toereikend, ze zijn t kort om goed grip te hebben. Hij glijdt nu meer met boots dan zonder :(
Vooral in de periodes dat het ijzig is, eventueel met een laagje sneeuw, heb ik boots nodig. De rest van de winter rijden we gewoon op blote voetjes in de sneeuw :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:54

Zijn de studs van Cavallo niet groter dan de spikes van Renegade ? Ik kan je helaas geen ervaringen geven.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:42

Vandaag weer gereden met m'n schoenen.
In galop ging de rechtervoor schoen helaas uit.. De gaiter was nog wel om maar de easyboot zelf hing ernaast. Heeft iemand ervaring met powerstraps of zooltjes? Maakt dit veel verschil?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:11

Powestraps kan zeker verschil uitmaken, maar om uit te proberen kan je ook eerst tie-strap gebruiken door de gaatjes heen.