romeorowan schreef:Silly29: als je zelf een goed gevoel hebt bij het advies van de hoefsmid dan moet je dat gewoon opvolgen, maar persoonlijk zou ik wel hooi bijgeven. Darmen moeten wel gevuld blijven bij paarden.
Ik heb het er nog eens met mijn ouders en mijn vriend over gehad, en we vinden het inderdaad niet verstandig om ze helemaal niks meer te geven. Dus blijf ik ze wel met mate hooi bijvoeren. In de wei kunnen ze nu echt niks meer vinden.
We zijn heel benieuwd hoe ze gaat lopen na dinsdag, als de pijnstillers op zijn.
@Isapaardje:
Wat eng als je paardje zo op hol slaat. Die van ons zijn ook wel eens door het dolle heen. We wonen langs een grote weg, en hier komen regelmatig ambulances met loeiende sirenes langs. Dan zijn ze ook niet te houden. Of hele troepen mensen die de wandelvierdaagse lopen, liedjes zingen en met fluitjes fluiten. Ook komen hier regelmatig luchtballons over. Daar hebben ze het ook niet op. Toch vreemd zoiets wat boven in de lucht hangt en ook nog eens geluid maakt.
Dan ben ik altijd bang dat ze uitglijden tijdens hun wilde galopperen, en ga ze ook altijd gerust stellen.
Hier in de buurt is eens een luchtballon in een paardenwei geland. Paard is zo op hol geslagen en in de prikkeldraad beland. Benen gebroken en moest afgemaakt worden. Hebben die mensen ook vergoed gekregen, maar het zal je maar gebeuren. Ben je wel je paardje kwijt. Schijnbaar mogen ze gewoon overal landen als dat nodig is.