Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:28

Wat is arti matrix?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:44

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:49

Zo he, dat is inderdaad een prijzig supplement :oo :$
Ben erg benieuwd of het werkelijk goed werkt.
Ik geef nu naas haar normale rantsoen alleen MSM maar dat kost (excl verzendkosten) slechts € 11.90 per kg.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:21

Msm heb ik eerst een pot van gevoerd en daarna de puur pees :o Hoop dat het allemaal toch wel iets doet/ gedaan heeft!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:39

jeetje dat is idd behoorlijk prijzig maar he als het werkt is het het zeker waard.

geef hier ook msm bij en meer nog niet. vd week ice vibe boots halen en denk oo meteen puur pees.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:48

Hoop dat het je gaat helpen Ikke! Mijn paard is er niet kreupel op, dus die is gewoon blij, maar als ze dit wel zijn geeft dat vast een rotgevoel! Ga voor je duimen!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:55

ja geeft een behoorlijk rotgevoel ja. hij krijgt nou ook duivelsklayw bij dat lijkt wel wat te helpen en het lijkt ook dat hij zich erbij neer heeft gelegt dat hij niet meer mag werken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:07

Vanmiddag controle hier

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:59

Esther28 schreef:
Vanmiddag controle hier

Spannend..hopelijk positief nieuws :j

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:06

Succes Esther!

Hier dacht ik dat paard dat zou missen, ze werkt graag :)) maar ze vind t wel prima :+

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:58

@esther heel veel succes

dat is welheel groot voordeel dat ze dat acceptere

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:52

Ik trof net mijn paard aan in de wei met een dikke (naar het lijkt) binnenste buigpees................
Ik ga morgen voor maandag een afspraak met de kliniek te maken.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:08

Hoi,

Heb een tijdje alleen meegelezen. Hier gaat het allemaal goed! Vanaf morgen mag ik 15 minuten draven. Hij doet het best en houd het goed vol. Afgelopen 2 dagen was hij echt stout. We gaan morgen weer met een schone lei aan de bak.
Over al die therapieën kan ik eigenlijk niet echt meepraten. Mijn da wilde prp toepassen maar de verzekering vergoede dat niet en mijn ouders vonden de behandeling te duur ten opzichte wat het op zou leveren volgens de da. Verder geef ik ook geen supplementen bij. Mijn paard heeft toch de da doen verbazen. Ik zou oorspronkelijk toch 4-5 maanden aan het stappen zijn en mocht uiteindelijk na 3 maanden al aan de gang. Toch een maandje extra gegeven en gaat goed nu.
Verder staat hij wel op zijn box. Het is altijd al een stalpaard geweest en het risico vind ik te groot. Zoals ik hem op de wei ken met de blessure die hij heeft.

Verder wist ik niet dat ze voor een tussenpees zeggen dat er in 3 maanden verandering in moest zitten dat het anders niet heel hoopgevend is. Mij is altijd verteld dat het wel de meest gunstige blessures zijn bij een peeaprobleem. Mits het geen aanhechting is.

Hoe is de scan verlopen Esther? Goed nieuws? Want jij was ookal aan het draven toch?

Jeetje balen yarrah!! Ben benieuwd wat het is. Zal voor je duimen!!

Ikke, ik heb altijd geleerd dat juist stappen over het harde(gelijkmatige) bodem goed is. Dit trikkeerd het "slechte" weefsel om te herstellen. Dus ook naast weirust is het goed om te blijven stappen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:18

yarrah schreef:
Ik trof net mijn paard aan in de wei met een dikke (naar het lijkt) binnenste buigpees................
Ik ga morgen voor maandag een afspraak met de kliniek te maken.

Oh nee, oliebol :oo

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:55

@yarrah.neeeeeeeee pff hard duimen dat het meevalt.

@liedjuh oww heerlijk dat je alweer lekker aan het opbouwen ben.
en gaan idd het.stappen lekker opbouwen en ondertussen op de wei.

vanmiddag had ik verslag van de kliniek van vorige week binnen. toch fijn alles even nog een keer na te kunne lezen. moest beginnen met 5min stappen en dat in 3maanden opbouwe tot 40min. en dan terug voor controle. ben dus al begonnen met 10min. als ik em 5min moet stappen red ik het amper tot de straat eer we kunnen gaan stappe. :p

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:46

Dat is zeker fijn om even terug te kijken over het hoe en wat Nu dus weer lekker aan het stappen :) Stappen is wel heel erg belangrijk omdat je dan de pees weer oprekt en zorg dat de vezels weer op de goede plek komen te liggen.

Heb nu 2 keer gestapt met de lange lijnen en dat vind ze echt heel veel leuker dan er naast wandelen! Durf nog niet onder het zadel te gaan stappen, moet ik ook maar even navragen vanaf wanneer dat mag. Misschien maar eens proberen als ik over 2 weken 20 minuten mag stappen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:50

Ik heb door de stress van alles door elkaar gehaald.

Oz was al kreupel aan zijn tussenpees linksvoor, gisteren was de been zo dik en lijkt het dat hij zijn diepebuiger heeft overbelast (hij was echt belachelijk dik) Dat betekend dat hij aan 1 been 2 peesblessures heeft. Daarnaast is hij ook nog linksachter kreupel.

Mijn vermoeden hoe dit ontstaan is:
Hij heeft best zware zomereczeem. Hij heeft dekens op en dat heeft een goed effect, maar in het begin van het seizoen wordt hij werkellijk knettergek van jeuk en mugjes. Wat hij doet is zijn mede weigenoten opjagen tot ze voor hem lopen (stappen), zodat hij er achter loopt en krijgt dan de staartzwiepen tegen zijn hoofd. Dit komt voornamelijk met zonsopgang en ondergang voor. Ik weet niet hoeveel km ze maken, maar het is heel veel. Als de pezen gezond zijn kunnen ze heel veel hebben, maar hij heeft ze niet meer en het wordt van kwaad tot erger.

Ik ga morgenmiddag om 15.00 naar de kliniek voor de echo en ga met de dierenarts praten, maar ik weet wel welke kant het opgaat. Ik wil mijn kop niet in het zand steken en wil realistisch blijven ik heb al een beslissing genomen. Het is hard, maar langer doorgaan heeft waarschijnlijk niet veel zin. Ik wil een bevestiging hebben en weten hoe het ervoor staat. Is het ernstig..... dan houd het gewoon op ;( .

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:49

Pffff heftig zeg Yarrah. Hopelijk valt t mee en is t niks ernstigs. ..
Vera heeft ook ZE maar in lichte mate. Ze staat al voor het 2e seizoen bijna helemaal dekenloos en dat gaat heel goed.

Ik durf nu bijna niet te vertellen dat de scan heel goed was. Been blijft mooi dun sinds ze op de wei staat. En op de scan was eigenlijk niks te zien aan schade. Dus we mogen weer ad slag. Wel even stapje terug in het schema maar als t klinische beeld goed blijft versneld opbouw schema.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:53

Heftig yarrah! Gelukkig ben je wel realistisch hierin! Is het dan geen optie hem op die tijden in stal te hebben?

Fijn Esther! Waarom een stapje terug in het schema? Dat heb ik geloof ik gemist....

Toran heeft ook weer last van zijn exceem, met name onder zijn buik op het moment.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:18

Omdat ze met verhuizen tijdens het laden dr kogel verdraaid heeft..achterlijk gedaan met laden..Dus al week met dikke kogel en opgelopen been..maar na de scan gisteren blijkt het mee te vallen.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:28

Gelukkig maar!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:25

Esther28 schreef:
Ik durf nu bijna niet te vertellen dat de scan heel goed was. Been blijft mooi dun sinds ze op de wei staat. En op de scan was eigenlijk niks te zien aan schade. Dus we mogen weer ad slag. Wel even stapje terug in het schema maar als t klinische beeld goed blijft versneld opbouw schema.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:29

yarrah schreef:
Ik ga morgenmiddag om 15.00 naar de kliniek voor de echo en ga met de dierenarts praten, maar ik weet wel welke kant het opgaat. Ik wil mijn kop niet in het zand steken en wil realistisch blijven ik heb al een beslissing genomen. Het is hard, maar langer doorgaan heeft waarschijnlijk niet veel zin. Ik wil een bevestiging hebben en weten hoe het ervoor staat. Is het ernstig..... dan houd het gewoon op ;( .

Sterke morgen en hopelijk heb je een goed gesprek met de DA die het een en ander kan verduidelijken. Pas als je van de hoed en de rand weet kun je een definitieve beslissing nemen..

Opstallen tijdens de schemer-uren is niet mogelijk?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:32

Knap Yarrah om zo realistisch te blijven! Vind het ook lastig hoor, waar doe je goed aan? Maar ik zit pas in het tweede stadium. Succes morgen!!

Super Esther!!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 06:37

@fransje ja is heel fijn dat je het kan nalezen. en gaan idd lekker elke avond aan de wandel :d
en lange lijnen vonde ze hier ook erg leuk :d

@yarrah poeh heftig zeg maar wat een eerlijk besluit. stomme pezen en stomme zomereczeem.
heeeel veel sterkte vandaag.

@esther goed nieuws vandaag :d