Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Monster_tos schreef:Hallo allemaal,
Mijn 11 jarige merrie heeft dit jaar de diagnose spat gekregen. Deze zomer ging het eigenlijk heel goed, ze stonden dag en nacht buiten, en heel soms maak ik een stap ritje met haar.
Alleen nu gaat het minder. Als ik haar 's ochtends van stal haal is ze onwijs stijf. Ze is verder wel vrolijk en lijkt geen pijn te hebben. Ze staat de hele dag buiten en als ik haar 's avonds weer binnen zet is ze weer wat losser.
Hebben jullie tips hoe ik haar 's nachts kan helpen zodat ze niet zo stijf word ? 's nachts buiten is geen optie. Lees wel eens verhalen over mensen die hun paard dekens opgooien om de spieren warm te houden, maar werkt dat ook bij spat ?
En gebruiken jullie ook suplementen om je paard te ondersteunen ?
ik heb dikke rubber matten (circa 5 cm) in de stal gelegd. Scheelt echt enorm. Bij het in de stal wandelen geeft het meer vering en met liggen is het minder koud en zachter. Ook het weer opkomen gaat gemakkelijker.
Dag en nacht buiten wordt mijn spatpaardje nooit beter van. Ondergrond is vaak harder dan in de stal en in het najaar of winter ook errug koud.
Ik heb mijn paard ook een tijd Corta-flex gegeven, maar nu geef ik haar al een paar maanden niets. Ik kan niet zeggen dat ze minder loopt. Ze heeft goeie en slechte dagen.
Ik heb nog 2 flessen op voorraad dus als ze toch weer een tijdje minder loopt dan begin ik weer. Blijft toch altijd wel puzzelen hoor.
Hoop dat jullie als ervaringsdeskundigen mij kunnen helpen
Monster_tos schreef:Ziet er goed uit Kaat!!
Ik heb vandaag de Glucohorse binnen gekregen, zonet voor het eerst gevoerd. De Back on Track braces komen eind deze week aan.
Ze staat nu weer met hoge transsport beschermers om en voor het eerst een fleeshe dekentje, kijken of dat ook invloed heeft