Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
silly29 schreef:Ik heb weer wat vraagjes![]()
Morgen heb ik de pijnstillers van hoefbevangen shetje op. Dan heeft ze ze 1 week gehad. Aan haar lopen is niet veel meer te zien. Alleen zijn haar hoefjes wel nog steeds wat warm. (ondanks het vele koelen) Ik vermoed dus dat het mis gaat wanneer ik stop met pijnstilling. Hoe hebben jullie dat gedaan toen de pijnstilling op was? Daarna eens kijken hoe ze gaat lopen zonder? En als dat niet goed gaat, weer terug aan de pijnstillers?
De dierenarts bellen. Lijkt mij niet fijn om van een bepaalde dosis opeens naar niks te gaan, maar hij kan het je piekfijn vertellen en ook hoe je aan eventueel nieuwe medicijnen komt.
Wanneer stop je met koelen? Ik sta nu iedere dag minimaal 1 uur met haar in de modder. Wanneer kun je daarmee stoppen?
Ik heb zelf helemaal niet gekoeld. Ik heb gewoon gezorgd dat er modder was te vinden in haar weitje, maar ze moest er zelf maar in gaan staan want ze werd gek als ik haar dwong om erin te gaan staan. Dan ging ze heel kort draaien en dat leek me niks. Maar ik denk dat als de hoef nog warm is, koelen wel goed is.
Heeft het zin om de hoefsmid te laten komen? Die is dus vorige week maandag geweest, en toen zijn ze allebei bekapt.
Bij mij kwam de smid om de 6 weken. Als ze een aanval had, veilde de dierenarts de teen wat af. Geen idee of dit helpt, maar ik had wel het idee dat het wat verlichting bracht. De smid de hoeven laten controleren kan geen kwaad, maar ik vraag me af of hij nu veel kan doen.
Verder is de wei nu echt heel erg schraal. Er is vrijwel geen gras meer te vinden, alleen nog zand. Ander shetje staat er ook in, en die is behoorlijk chagerijnig. Geef haar wel een strookje gras erbij wanneer ik met ander shetje in de modder sta. Maar dat heeft ze binnen n half uur op, en de rest van de dag staat ze chagerijnig achter haar stal. (ze krijgt wel hooi erbij)
Zo nu en dan proberen ze toch nog of er wat te grazen valt, dus ik ben bang dat ze veel zand binnen krijgen. En dat ik dan zometeen het volgende probleem heb. (koliek)
Ik vraag me ook af wanneer hoefbevangen shetje gras mag gaan eten.
Zolang ze bevangen is, zou ik haar geen gras en ander voer geven. Als je bang bent voor te veel zand, zou je om de paar maanden een zandwegkuur kunnen geven. Een paar bladzijden terug noemt isapaardje een bepaald zaad dat ook tegen zand helpt
Pff, wat een vragen!! Sorry hoor! Maar ik heb gewoon geen ervaring met hoefbevangenheid, en we zitten een beetje met onze handen in t haar omdat we niet goed weten hoe we verder moeten.
Isapaardje schreef:Toen ik een tijd geleden op het paardenevenement in Breda was en naar de voeders liep te kijken, was er een standhouder die verbaasd was dat ik Dodson en Horrell voer in Nederland kon kopen. Hij dacht dat alleen Belgie het verkocht.
Dus ... ergens in België moet je Safe en Sound kunnen aankomen van Dodson. Ik zal eens zien of ik nog kan achterhalen welke standhouder het was.
janouk schreef:gatver, dat lijkt me ook zo eng voor een Paard zo'n lawaaiige, veel wind veroorzakende helicopter. Gelukkig was je moeder thuis.