Maris schreef:Duivelsklauw is een pijnstiller. Dat kan er voor zorgen dat je je pony teveel gaat belasten omdat hij niet meer goed kan aangeven wanneer je teveel vraagt. Plus duivelsklauw is niet zo goed voor de maag.
Is zijn beenstand inmiddels wel gecorrigeerd door anders te bekappen ? En heeft dat zin om alleen te bekappen , verandert zijn beenstand dan niet al weer na een paar weken ?
die gradaties zeggen niet zoveel, er zijn paarden die op een 2 al heel slecht lopen en er zijn ook paarden die met een 4 helemaal niets laten zien van kreupelheid of stuikelen b.v..
Ik belast hem nu amper. Hij heeft bijna 2 maanden vrij gehad en we zijn nu conditie aan het opbouwen. 2x per week een halfuurtje stappen. Meer doe ik niet. Hij heeft ook nooit kreupel gelopen. Heb hem stil gezet omdat hij een bult op zijn knie had. Daarom heb ik de DA gebeld en die heeft foto's gemaakt om te kijken waar de bult vandaaar komt. Van zijn artrose dus. Het is een galletje.
Ik heb mijn bericht nog bewerkt er staat een stukje bij.
En nee zijn been stand valt niet te veranderen omdat zijn benen scheef staan. We zijn al jaren bezig met bekappen en ijzers maar het werkt helaas niet.
Bedankt voor de info over de duivel klauw! Hij krijgt dat nu 2 weken. Nog niet zo lang dus.