Sterkte met je pony, houd je ons op de hoogte ?
@Spikey
Ik keek ook wat raar tegen de zool aan van de ene voet van Tuc, het lijkt idd op de foto een dubbele zool,
maar wat vind jij dan van die zool van de andere voet ?, want hier heeft de HS wel wat in gesneden en zo het lijkt zit daar geen "echte" zool onder
Over de andere foto die je geplaatst hebt, met dat keurig bekapte voetje.
de witte lijn is niet extreem verbreed en daarbij ook niet evenwijdig verbreed in de toon, toch zie ik een drukrand op de plek vh hoefbeen.
Hoe lang geleden was het dat dit paard bevangen geraakt was toen je deze foto maakte ?
(en die maden in de straal...brrrr)
capopjekop schreef:Maar op internet kwam ik dit tegen, wel van een nb site.Citaat:In de verticale doorsnede zien we duidelijk het hoefbeen zitten. Opvallen is als je verdere doorsnede’s bekijk dat je moet vaststellen dat het hoefbeen wordt gesupport door de steunsels. Door steunsels weg te snijden verdwijnt dus het support van het hoefbeen. ( Bij Hoefbevangenheid is het dus belangrijk om de steunsels het support aan het hoefbeen te laten verzorgen).
Bron: http://www.natuurlijkbekapper.nl/?Bijeenkomsten:Bowker
Wat lees ik nu ?
Ik dacht juist dat NB ers altijd de steunsels wegsneden ?
Nu moet iemand mij eens uitleggen wat de reden is dat ze de steunsels bij een gezond paard wel wegsnijden en bij een paard met HB (en misschien HKO ook) opeens niet ?
Een gezond hoefbeen heeft dan logisch geredeneerd toch ook de steun nodig die de steunsels geven ...
@Isa
Whow... Isabella is wel heeeeel lief geweest afgelopen jaar, wat een mazzelkont zeg met al dat lekkers
Lust Isa trouwens sinasappels ?
DubbelDun schreef:hooi gematteklopt en alvast in kliko's klaargehangen voor het stomen.
Hier krijg ik hele rare beelden bij

@COJK
Het is je goedrecht om te vragen of je hoefsmid gediplomeerd is, jij bent tenslotte de betalende klant.
Er is een wildgroei aan hoefsmeden sinds het een vrij beroep is en er zitten echt beunhazen tussen.
Hier in de omgeving zijn ook diverse lui die zich hoefsmid noemen maar hier geen opleiding voor gedaan hebben.
De leukste zijn diegene die zich er ook nog paardentandarts bij noemen... slachters zijn het, en met een hoop ellende voor het paard
@Paars
Alles goed met jou en Vash ?
Kun je alweer wat doen of zitten jullie nog vol in de sneeuw ?