moet nog een beetje uitzoeken hoe dit allemaal werkt. ik heb ook een paard met spat en was benieuwd hoe jullie er mee omgaan en hoe erg het bij jullie paarden allemaal is. ik heb anderhalf jaar geleden foto's laten maken en mocht van de dierenarts gewoon doorgaan met rijden en alles doen wat k deed. ben gewoon doorgegaan met wedstrijden rijden en in het landzetten en longeren buitenritten en heel veel beweging. met goede en slechte dagen.
Ik ben zelfs erg wedstrijd fanatiek soms werd k er op afgestraft met paard lijkt me niet goed in het achterbeen maar het gaat nu heel goed ben eigenlijk nooit gestopt met rijden en heb nooit gestapt.
Is jouw paard dan ook nooit echt kreupel geweest? Niet dat dat per se hoeft, maar dat zou wel verklaren waarom je nooit hebt hoeven stappen. Wat voor spat heeft jouw paard? Woekering of oplossing?
Hoe of wat omtrent onze paarden, je kan het beste een beetje terug lezen in onze berichten hier in het topic. Van mij staan er een aantal recente berichten over hoe het bij de mijne is gegaan, in een notendop.
Ik ga binnenkort starten met mijn spatter, de schimmel op de foto's en het filmpje, 1 of 2 pagina's terug. L1 is het plan. Ook rijden we veel buiten, longeer ik 'm veel en staat hij iedere dag in de wei
Mocht je vragen hebben, vraag maar raak, we kunnen weer allemaal leren van elkaar
Wij hebben een galopje in het gras langs de weg gedaan. Naast de wei, dus de hele kudde ging. Lan wilde ook mee, maar hield het braaf bij een wilde hoofdschud. We hebben zeker 200 meter gegaloppeerd Helemaal goed. In draf in de bak geprobeerd, maar daar houdt ze haar been nog wat stijf. Echt kreupel is het niet meer.
Meestal in meelees stand, nu ook even reactie. Leuke foto's allemaal.
Mijn paard heeft ook geen dag kreupel gestaan, ik start in het zomerseizoen een paar wedstrijden.
Bepsiering blijft bij Bradaigh ook een 'probleem', meestal is er wel weer een ander iets waarom ie stil moet staan (niet passend zadel, peesontsteking, hoefontsteking, trap tegen been, etc.). Maar nu heel langzaamaan gaat t steeds beter en komen er ook wat meer spiertjes op zn kont.
Ik heb m een maand geleden van stal verhuisd, waar ie dag en nacht in kuddeverband buiten komt op de wei (paddock paradise). Met schuilstal en in geval van nood een binnenstal. Hij doet het er tot nu toe erg goed. Ben erg benieuwd of ik van het winter met een deken moet gaan werken (om stijfheid door kou tegen te gaan), of dat t zo goed komt. Wat is daarmee jullie ervaring?
Fijn om te lezen dat t met de paarden over t algemeen goed lijkt te gaan!
enniee
Geplaatst: 04-10-11 17:28
Maggie_Eddy schreef:
Wij hebben vandaag foto-shoot gedaan, zijn super foto's uitgekomen Zal, als ik ze heb, wel wat plaatsen als jullie leuk vinden?
Leuk!!
kaat21
Geplaatst: 04-10-11 17:29
Ja leuk foto's en filmpjes altijd welkom
TigerBD
Geplaatst: 04-10-11 17:43
We wachten met smart
Maggie_Eddy
Geplaatst: 04-10-11 19:41
Nou, ik heb nog lang niet alles, maar wel al een paar hele mooie
Wassen voor we op de foto gaan
En dan mooi poseren
Zijn prachtige oogje
En néé, ik buk hier dus NIET!
En mijn knappe mannen samen, inclusief clownsgezicht van Eddy
En nog eentje van Eddy, is weliswaar geen spatter, maar heeft ook wel een plekje verdiend
9 jaartjes jong En jaaa een échte joekel. Soms vergeet ie dat alleen, en denkt ie toch echt dat ie een shetlander is Ziet ie weer iets, gaat ie aan de sjouw, oooohhhh jaa, vrouwtje hing ook nog aan dat touwtje En dan trekt ie echt een gezicht of ie wil zeggen; Oeps! Sorry, was niet zo bedoeld! Gelukkig heeft ie nog maar weinig van zulke momentjes
enniee
Geplaatst: 04-10-11 21:16
zooo , wat een grote dan zeg!
kaat21
Geplaatst: 04-10-11 21:17
Hahaha zie paard al voorbij rennen met jou aan het touwtje Spirit is nu ongeveer 1.75 groot maar hij hoeft van mij niet veel meer door te groeien hoor
Spirit is dan ook groot zat niet? Ik heb wel het voordeel dat Vario niet zo lomp gebouwd is verder, hij is nog relatief compact voor zo'n grote vriendelijke reus. Dat scheelt toch wel, moet ik zeggen
enniee
Geplaatst: 04-10-11 21:21
nee he, Vroeger was het een draak hoor, nu is ze lief.. ze kan ook niet anders want steigeren en bokken kan niet meer door de spat en hko
Maggie_Eddy
Geplaatst: 04-10-11 21:22
enniee schreef:
nee he, Vroeger was het een draak hoor, nu is ze lief.. ze kan ook niet anders want steigeren en bokken kan niet meer door de spat en hko
Zeg nooit nooit
kaat21
Geplaatst: 04-10-11 21:25
Ja idd Spirit is groot zat Ik heb Spirit Zaterdag verhuisd en ik merk nu al verschil Hij staat minder op rust met zijn spatbeen.. en vandaag heeft hij heerlijk aan het sjouwen geweest met zijn benen in de roundpen!
Toppie!! De verhuizing vorig jaar bij ons heeft Vario ook heel erg goed gedaan Hij gaat steeds makkelijker en makkelijker lopen, ben echt super tevreden over 'm