Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mysa schreef:geerke schreef:En wat lees ik nu weer...doxycycline(een soort antibiotica,ik neem aan familie van de amoxilines,weet ik niet zeker..)
zou kunnen helpen bij hoefbevangenheid,ik neem aan in het begin stadium?weten jullie daar iets van?
http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=11589
Tja, vraag me ook af hoe dat nu precies werkt. Niet tegen bacteriën, want Laminitis is toch een a-septische ontsteking. Maar blijkbaar komen er tijdens het ontstekingsproces enzymen vrij, die MMP-enzymen, en ga je die tegen met antibiotica? Ben benieuwd wat er uit verder onderzoek komt.
capopjekop schreef:Ik gebruik ze niet, omdat die van mij gewoon goed loopt, maar isapaardje en geerke gebruiken ze. Zij kunnen er vast meer over vertellen.
OohafoO schreef:Hai iedereen,
Ben echt al een tijdje niet meer geweest. Heb best druk enzo.
Heb gistere weer een foto topic geplaats van haf en kreeg ik de opmerking van iemand dat een korf zielig is.
Nou zit ik met een schuld gevoel terwijl ik weet dat het niet slecht is als hij hem om heeft. Nu staat hij niet alleen en kan hij gewoon sociaal zijn met andere paarden.
Zie hier de link
[ITP] Losgooi foto's van mijn kleintje
Verder gaat super met haf. Zijn conditie gaat echt vooruit en hij is ook al afgevallen volgens mensen op stal.
Wat jullie mening? Zie topic
trudel schreef:ben net weer bij mijn shet boy geweest en gelukkig gaat het nog steeds super met hem:D
heb is al meer dan een jaar geleden nu dat hij bevangen is geweest!
alleen dat gevoeligheid op kleine steentjes blijft hij houden...
ga denk ik toch maar eens nadenken over die hoefschoenen...
of zouden gewone ijzers ook al wat helpen???
OohafoO schreef:Hai iedereen,
Ben echt al een tijdje niet meer geweest. Heb best druk enzo.
Heb gistere weer een foto topic geplaats van haf en kreeg ik de opmerking van iemand dat een korf zielig is.
Nou zit ik met een schuld gevoel terwijl ik weet dat het niet slecht is als hij hem om heeft. Nu staat hij niet alleen en kan hij gewoon sociaal zijn met andere paarden.
Zie hier de link
[ITP] Losgooi foto's van mijn kleintje
Verder gaat super met haf. Zijn conditie gaat echt vooruit en hij is ook al afgevallen volgens mensen op stal.
Wat jullie mening? Zie topic
silly29 schreef:Ik ga nu nog niet afbouwen, want ze loopt dan wel beter dan dinsdag, maar absoluut nog niet goed.
En rennen laat ik haar zeker niet. Ik dwing haar ook niet om te lopen. Behalve naar de modderpoel toe dan. De hoeveelheid pijnstiller die ze krijgt is volgens mij al niet zo groot. Ik heb zakjes met 1 mg erin, en ik moet haar 's morgens en 's avonds n half zakje geven.
Citaat:Ik zie dat ze moeite heeft met zich te wenden. Dat is pijnlijk. En toen we nog niet wisten dat ze hoefbevangen was, hoorden we een soort gekraak in haar voet. Wat zou dat kunnen zijn? Zou dat het hoefbeen kunnen zijn wat aan het kantelen is? Dat mag ik toch hopen van niet. Toen ze zich net voorzichtig om probeerde te draaien hoorde ik dat gekraak ook. Iemand daar ervaring mee?
trudel schreef:alleen dat gevoeligheid op kleine steentjes blijft hij houden...
ga denk ik toch maar eens nadenken over die hoefschoenen...
of zouden gewone ijzers ook al wat helpen???