Charaz schreef:nicolanca schreef:Heel veel sterkte Charaz, gaf de dierenarts ook aan wat hij als oorzaak vermoedde?
Sappos bedoel je denk ik? De mijne heeft PPID
Sorry, ja ik bedoel Sappos.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Swift schreef:Sappos schreef:Helaas mag ik mij hier ook melden, een van mijn pony’s is vandaag hoefbevangen verklaard. Vorig jaar had ik een andere pony kreupel en vermoedde ik hb, bleek een hoefzweer te zijn, bij deze pony vermoedde ik een hoefzweer en werd het helaas bevangenheid. Dierenarts heeft Ascal en Metacam gegeven en eind van de week moet ie in ieder geval weer goed lopen. Ik ben oprecht doodsbang voor een slecht einde(doemdenker). Hoop dat ik van jullie kan leren.
Heel veel sterkte! Voor mij is heel nu bijna een week geleden dat door de dierenarts werd bevestigd dat mijn Haflinger hoefbevangen is en ik heb heel veel aan dit topic gehad.
Mag ik vragen waarom hij na een week weer goed moet lopen? Waar komt die tijdsspanne vandaan? Ik heb van mijn dierenarts helemaal geen tijdspad mee gekregen alleen maar een hele doos buut met de boodschap dat ik zelf maar in moest schatten wat hij nodig had...
Sappos schreef:Helaas mag ik mij hier ook melden, een van mijn pony’s is vandaag hoefbevangen verklaard. Vorig jaar had ik een andere pony kreupel en vermoedde ik hb, bleek een hoefzweer te zijn, bij deze pony vermoedde ik een hoefzweer en werd het helaas bevangenheid. Dierenarts heeft Ascal en Metacam gegeven en eind van de week moet ie in ieder geval weer goed lopen. Ik ben oprecht doodsbang voor een slecht einde(doemdenker). Hoop dat ik van jullie kan leren.
Sappos schreef:Vanwege de metacam zou ie op moeten knappen. Hoor verhalen dat ze binnen een paar uur goed moeten lopen dus heb een flink potje zitten janken omdat ie dat na een paar uur nog niet was. Grote nadeel aan mn pony is dat ie blind is door maanblindheid en dus eigenlijk nog nooit een dag in zn 11-jarige leven gewerkt heeft. Nu moet ik hem op gaan pakken als ie weer goed loopt om af te laten vallen.
Hoe gaat het na een week met jouw Haf?
Thanks Charaz!
Sappos schreef:Pff wat een ellende hier allemaalvind hem tot nu toe niks opknappen in bijna 24 uur. Maar misschien moet ik er niet de hele tijd naar gaan zitten kijken want maak mezelf helemaal gek. Het idee dat dit nog maanden kan duren
wil ik hem dat aandoen?
Marjo89 schreef:Sappos schreef:Pff wat een ellende hier allemaalvind hem tot nu toe niks opknappen in bijna 24 uur. Maar misschien moet ik er niet de hele tijd naar gaan zitten kijken want maak mezelf helemaal gek. Het idee dat dit nog maanden kan duren
wil ik hem dat aandoen?
Wat geef je hem? En hoefschoenen overwegen bied veel verlichting.
Hier gaat het steeds beter. Inmiddels ruim 1,5 week van de medicatie af. En ze loopt sinds 4 dagen ook weer goed op het harde.
En ze lijkt iets te zijn afgevallen.
Links is vorige week. Rechts vandaag.
Lastig te zien omdat ze niet een enorme buik heeft. Maar ze bewaard alle vet in dr nek
[ [url=m/qzXeL2.png]Afbeelding[/url] ]