Hij kreeg de zwaardere Equipharma mengeling (later bij verbetering overgeslakeld op een goedkopere & lichtere mengeling), werd 1 maal geinfiltreerd en orthopedisch bekapt.
Sindsdien loopt hij eigenlijk terug zuiver

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Carmy81 schreef:Hier nog een paardje met kogelartrose in ALLE 4 de kogels.
2tjes en 3tjes dus dat is niet niks. We hebben heel lang aangemoddert met vanalles en nog wat.
DA wilde niet alle 4 de kogels inspuiten natuurlijk, omdat je 4 keer kans hebt op infectie en dan nog verder van huis bent. Adequan hielp bij ons niks ( € 600 euro weggegooid )
Toen ben ik bij Pardoes Aurora ( paardendrogist ) terecht gekomen, na lange tijd met die man gesproken te hebben kwamen we tot de conclusie wat ze nodig heeft. Hoge dosering Hyaluronzuur / MSM en Glucosamine. Ik kocht het volgende:
Grand Meadows Grand H.A. / 2 scheppen per dag
Grand Meadows Mega Grand Flex / 1 schep per dag
( + duivelsklauw op de dagen/weken dat je ziet dat het minder goed gaat )
De combinatie van deze 2 producten moest werken......
3 dagen na het starten met deze producten zag ik al verbetering !!
En nu nog steeds doet ze het hier perfect op, ik gebruik de duivelsklauw nooit.
Volgende maand ga ik over naar Grand HA Synergy dat is iets goedkoper. Omdat hierin de 2 emmers van boven gemixt zijn in een iets lager gehalte. Proberen of dat ook voldoende is.
Zo niet, dan ga ik weer over naar de 2 verschillende emmers.
Het is duur spul, maar het werkt voor mijn paard echt perfect. Misschien de moeite waard om te proberen.
Je kan de mensen altijd bellen. Het is een echtpaar wat het samen vanuit huis regelt. Altijd bereikbaar en vriendelijk, graag willen helpen en adviseren.
Ook staat mijn paard op breakover / roll-over beslag van Van Nassau. Dit om het makkelijk te kunnen rollen van de teen. En ook belangrijk dat het paard zelf de rolkant bepaalt.
Ik hoop dat er wat aan hebt.
Mocht je vragen hebben dan mag je me altijd PBen
Bravura schreef:Ik ken een qh die vanaf 5 jr 4tjes op de foto's had en kreupel was. Deze hebben ze met succes op de Grand Meadows HA synergy gezet. Paard heeft nergens meer last van en loopt als een trein, al weer jaren lang.
LiesbethDW schreef:Figo doet het redelijk goed na de diagnose en de inspuiting, hij belast het achterbeen goed in het werk. Hij krijgt nu ook GlucoHorse bij.
Als hij niet in het juiste ritme loopt, zie je dat het kracht kost om het been naar voren te zetten, maar het komt veeleer vanuit zijn achterhand dan uit zijn kogel. De osteo komt volgende week langs, dus dat zal wel helpen voor het bewegingspatroon. Hij zal zich wellicht vastgezet hebben op een kant. Ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat zijn slappe kniebanden ook nog een rol spelen.