nombrado schreef:die laatste zin klopt idd.
ik denk dat bij de T smeden ook een boel prutsers zitten, absoluut!!!
het lastige is idd om de juiste te vinden.
of het voor mij nu NB bekappen of TB heet, voor mij is altijd de voetas en beenstand belangrijk.
hielen eraf, is voor mijn paarden écht geen optie. ( of ik moet ze blessures willen laten oplopen)
Ook denk ik dat het zeker als paardeneigenaar belangrijk is je te verdiepen in het fenomeen hoef..., maar zeker beenstanden., dat je begrijpt hoe of wat.
gelukkig hebben mijn paarden geen brokkelhoeven.
maar kan jij me vertellen, waarom een TB, niet toegelaten werd op de curses NB? Alleen om het feit dat hij TB is en het geleerd heeft op de reguliere opleiding?
het is dan toch JUIST van belang, en in belang van de paarden (waar het hier om gaat) openheid en samenwerking tot stand te brengen tussen de 2 stromingen?
Ik begrijp niet waarom je steeds weer terugkomt op dat 'hielen eraf' bij NB-en...
Dat die ene bekapper dat bij één van jouw paarden heeft gedaan betekent niet dat dit zo hoort en bij elk paard wordt gedaan.
Het is helemaal niet zo dat bij NB-en áltijd de hielen eraf moeten.
Mijn paard heeft ook nog een stukje hiel staan, terwijl ze al 2 jaar natuurlijk wordt bekapt.
En dit puur omdat dit hoort bij haar hoefstand, waar echt wel naar wordt gekeken door een GOEDE NB-er.