Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
svdijk schreef:Zo, dat loopje van de schimmel op het filmpje is heel herkenbaar!
Redelijk wat positieve nieuwtjes gelezen, fijn is dat.
Toch ook een paard die wat minder gaat, dat is jammer en helaas kan ik me daarbij min of meer aansluiten.
Spec was kreupel op linksvoor, ineens spontaan.
Geen idee hoe het is gekomen, en ik denk zelf dat rotstraal de grootste boosdoener was, maar volgens mijn smid kan dat niet.
Nou ja, gelukkig is ie nu niet meer kreupel, zit ie al lekker dik in z'n vacht en heeft amper spieren op z'n kont.
Daarbij een smal borstje, een heeeeeele lange hals en rug, en een enorme schoft...Jullie zullen begrijpen dat ik afentoe blij ben dat als het regent, ik hem een dekentje op kan doen.
Ik las ergens dat iemand haar paard even in de stalbandages heeft gehad, hier zat ik zelf ook aan te denken voor aankomende winter.
In principe ben ik er niet voor als je paard gezond is, maar met spat en dergelijke denk ik toch dat het goed is om de benen warm te houden.
Ik geef mijn paard glucosamine/chondroïtine/msm pillen(voor mensen) en hij staat minder vaak op rust met zijn slechte been.
Ook voor het luchtzuigen heb ik een goed middel gevonden, maagtabletten van de kruidvat...Geen luchtzuiger meer!!
Als de paarden aankomend weekend weer binnen komen, ga ik een beetje verder met vrijheidsdressuur, dat vind ie leuk en dan heeft ie nog het idee dat hij iets doet.
Overigens ga ik binnenkort in Meer(België) wonen, dus als er mensen zijn die het leuk vinden om een meeting te houden, bij ons is plek zat!
Ook ik ben best benieuwd naar de mensen met spatpaarden.