Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik zal binnenkort iemand even laten filmen als ik 'm rij. Dat is wel leuk vergelijkingsmateriaal denk ik, zo nu ie een aantal keer behandeld is aan zijn rug en zijn infuus gehad heeft.
, toen was ie namelijk eigenlijk helemaal niet rad, liep ie steeds te kwakkelen, kreupel,rad, kreupel etc ) 

) verstapte ie zich, was trouwens zijn linkervoorbeen, niet zijn spatpootje. Toen is ie kreupel/stijf/slecht geweest tot ergens maart. Toen zijn we naar de kliniek geweest voor nieuwe spatfoto's en dus ook maar gelijk een echo. Vanaf toen mocht ik weer rustig aan beginnen en ben ik nu denk ik een week of 3 terug op het niveau waar we in januari gebleven waren. Al loopt ie nu wel makkelijker met zijn spatpootje dan toen, dus misschien zijn we stiekem toch wat verder dan waar we gebleven waren.
Braaf beest 
.svdijk schreef:Zo, dat loopje van de schimmel op het filmpje is heel herkenbaar!
Redelijk wat positieve nieuwtjes gelezen, fijn is dat.
Toch ook een paard die wat minder gaat, dat is jammer en helaas kan ik me daarbij min of meer aansluiten.
Spec was kreupel op linksvoor, ineens spontaan.
Geen idee hoe het is gekomen, en ik denk zelf dat rotstraal de grootste boosdoener was, maar volgens mijn smid kan dat niet.
Nou ja, gelukkig is ie nu niet meer kreupel, zit ie al lekker dik in z'n vacht en heeft amper spieren op z'n kont.
Daarbij een smal borstje, een heeeeeele lange hals en rug, en een enorme schoft...Jullie zullen begrijpen dat ik afentoe blij ben dat als het regent, ik hem een dekentje op kan doen.
Ik las ergens dat iemand haar paard even in de stalbandages heeft gehad, hier zat ik zelf ook aan te denken voor aankomende winter.
In principe ben ik er niet voor als je paard gezond is, maar met spat en dergelijke denk ik toch dat het goed is om de benen warm te houden.
Ik geef mijn paard glucosamine/chondroïtine/msm pillen(voor mensen) en hij staat minder vaak op rust met zijn slechte been.
Ook voor het luchtzuigen heb ik een goed middel gevonden, maagtabletten van de kruidvat...Geen luchtzuiger meer!!
Als de paarden aankomend weekend weer binnen komen, ga ik een beetje verder met vrijheidsdressuur, dat vind ie leuk en dan heeft ie nog het idee dat hij iets doet.
Overigens ga ik binnenkort in Meer(België) wonen, dus als er mensen zijn die het leuk vinden om een meeting te houden, bij ons is plek zat!
Ook ik ben best benieuwd naar de mensen met spatpaarden.
Maar het leek er een beetje op, al heb ik geen idee of dat ook kan, maar dat de warmte van de stalbandage toch doortrok in het hele been. Ik ben eigenlijk ook geen fan van stalbandages en dat soort dingen, maar als m'n knollie er baat bij heeft, wat ik nu toch al meerdere keren heb ervaren, ook bij de voorbenen, dan doe ik het met liefde en plezier 

Hij heeft 'm maar op 1 plekje los hoeven te werken en Vario stond er gewoon met de oren naar voren bij rond te kijken
Braaf beest. Zijn spat was ie ook erg tevreden over, hij gaat super vooruit