Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Nado heeft de soft ride hoefschoenen gebruikt bij haar pony en ik ook. Een tijdje liep Grietje wel goed met hoefschoenen. Ik doe ze nu soms nog aan als ze haar zool heeft gekneust op een steentje ofzo. Dan loopt ze echt bevangen. Die zool zal volgens mijn smid ook altijd gevoelig blijven.
Toch is het met haar pas echt goed gegaan toen ze op een breakover ijzertje kwam. Daarvoor hebben we een jaar gekwakkeld met hoefschoenen. Ene keer ging het lekker, dan weer een terugval. Toen dus een hoefijzertje eronder gehad in combinatie met een ander dieet. Sindsdien is het alleen maar goed gegaan met haar. Nu zal het wel de combinatie ijzer/dieet geweest zijn. Want nu kon ze pijnvrij lopen waardoor het afvallen uiteraard beter ging dan toen ze zo min mogelijk liep en met het andere dieet kreeg ze minder suiker binnen (daarvoor voerde ik ook al zo min mogelijk suiker- en zetmeel).
De schoenen bleven overigens goed zitten en ze worden dicht gemaakt met klitteband. Dus dan heb je ook minder kans op afknellen etc en kunnen de schoenen langer aan.
Dennis schreef:Die van mij hebben ook allemaal geen boxrust gekregen, maar lekker op de paddock. Eigen keus om op het harde of het zachte te staan. En wel de teen goed rond gevijld.
Hier gaat nog alles goed kwa voeten na het enten van maandag. Alleen mijn 3 jarige haalde ik net wankel en suf van het land af, die bleek 39,4 graden koorts te hebben. Het is hier echt altijd wat met enten.....
Dennis schreef:Hier gaat nog alles goed kwa voeten na het enten van maandag. Alleen mijn 3 jarige haalde ik net wankel en suf van het land af, die bleek 39,4 graden koorts te hebben. Het is hier echt altijd wat met enten.....