[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:48

ik heb nog steeds positief nieuws
mijn paard gaat erg goed op zijn nieuwe beslag
ijzer met heel veel opzet een leertje met padding, hij heeft nu genoeg demping om pijnvrij te lopen
hij stapt op de weg in de voor afdruk en soms iets eroverheen en in de berm stapt hij met een hoefruimte over de voorafdruk,echt super ruim!!!
en ook draven in de berm gaat weer super ,geen pas kreupel meer *\o/*

we hebben de Glucosamine verhoogt en als deze emmer op is ga ik over op Ekyflex Mobility
en hij krijgt ook nog MSM bij bij dat is ook iets verhoogt

ben nu het rijden aan het opbouwen en hij heeft ook weer weidegang hij loopt meer dus ook meer smering in het gewricht
probeer om de dag te rijden en de andere dag wandelen of iets in de bak aan de hand

beauty_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:27

linnie050 schreef:
Fijn beauty zaten er wat spieren verkeerd?
Nu ook andere deken of zo op?
Het is nu ook weer droger weer scheelt ook weer wat misschien.

de spieren zaten al een langere tijd gekneld .. gelijk blauwe plekken bij ons ..
ja heb haar direct een zwaarder deken opgelegt , maar nu is het weer gelukkig terug beter dus heeft ze weer het deken van er voor terug op :)

Caroline50

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:59

Mirgino, ik gebruik glucosamine/msm van Pharma horse, 50% van elk! is al gemengd. Mijn paard heeft nergens geen last meer van en de prijs valt reuze mee, misschien een tip voor jou!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:30

Caroline50 schreef:
Mirgino, ik gebruik glucosamine/msm van Pharma horse, 50% van elk! is al gemengd. Mijn paard heeft nergens geen last meer van en de prijs valt reuze mee, misschien een tip voor jou!

ik heb MSM besteld bij hun
Glucosamine heb ik nog 2.5 kg
ik heb al 3jr van equipowerproducts.com maar denk dat deze bij hem dus niet goed aanslaat

beauty_xxx

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:24

maar helpt msm met glucosamine niet voor het stadium van artrose ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:55

beauty_xxx jawel, maar niet iedere glucosamine is goed voor een paard. Het kan heel erg per merk en samenstelling verschillen of en hoe goed een paard erop reageert. Kennelijk reageerde het paard van Mirgino niet zo goed op de glucosamine van equipower, maar dat kan voor een ander paard weer heel anders zijn.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:45

Meer tijd kreeg Linka helaas niet. Ze is vandaag weggegaan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:02

Wat jammer.
Weet je ook waarheen zodat je haar bv af en toe nog eens kan bezoeken?
Sterkte!

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:25

Het was een enkele reis slachthuis of dierenarts voor euthanasie. Helaas :(

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:52

Ik kom me helaas ook melden hier -O-

Ongeveer 1,5 maand geleden voelde mijn merrie "opeens" anders rechtsom dan linksom (rechtsom is ze altijd minder fijn geweest, maar het voelde met name in de galop anders. Niet super slecht, maar ook niet 100%). Niemand zag er iets aan dus ik dacht dat het aan mij lag. Ik heb er regelmatig naar staan kijken aan de longeerlijn, mijn vader met haar op en neer laten rennen om te kijken en gewoon heel erg gevoeld. Er was weinig anders dan het gekke gevoel in de rechtergalop (en dat ze in verhouding meer met rechts op rust stond dan met links). Tot ze vorige week in de dressuurles opeens kreupel ging lopen toen ik haar rechtsom net iets meer door moest pakken. Een dag later werd ze behandeld door de osteopaat en daarna heeft ze een week op rust gestaan maar toen ik haar op pakte zag ik dat het rechtsom nog niet goed was. (En gaandeweg de week kwam ik er achter dat hoe kleiner ik de volte rechtsom maakte hoe erger de kreupelheid werd)

Gisteren ben ik bij de dierenarts geweest en is er artrose geconstateerd in haar rechterachterbeen (kogel) en een beetje botwoekering waardoor een ontsteking is ontstaan. Nu is het zaak om de ontsteking onder controle te krijgen en daarna te kijken wat ze nog wel pijnvrij kan. Ik ben gisteren gelijk Glucosamine (met chrondoitine en MSM) gaan halen ter ondersteuning. En maandag komt de hoefsmid om haar te beslaan met zooltjes (in overleg met de DA).

Ik ben heel erg geschrokken, 3 weken geleden liep ze nog heel fijn een samengestelde wedstrijd door en nu.... nu weet ik niet of ze ooit uberhaupt nog in de sport loopt, laat staan een cross gaat lopen.
Morgen ga ik even het topic doorlezen :j

beauty_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:30

Oouh wat jammer deeskuh88 heeel veel sterkte !!

splashlslief ah wat jammer :/ maar niet getreurd jou paard ga zeker en vast nog in de sport kunnen ! Ik ken een goede internationale springruiter en zijn beste.paard heeft ook artrose op de benen en doet nog weekelijks 1.40 proeven mee :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:22

hwn schreef:
Hier stond ik op het punt mijn 20jarige merrie te laten inslapen wegens artritis. Ze had jaren in moeilijke periodes duivelsklauw gekregen, maar dit haalde niets meer uit.

Heb nieuwe DA, en die raadde me aan om es met Previcox te proberen, een pijnstiller/ontstekingsremmer voor honden. Ze krijgt dit nu een maand, en heeft in jaren niet meer zo goed gelopen als nu! Ze komt bijna de stapmolen ingerend als ik de poort openzet, zo blij is ze dat ze weer kan en mag bewegen!

Wat mooi voor haar!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:11

Splashislief, mijn nog geen vijfjarige ruintje heeft ook kogelartrose rechtsachter. Ik heb twee weken geleden de dierenarts laten komen, en de foto's logen er niet om. We hebben geen idee wat de oorzaak is, hij is pas sinds juni vorig jaar onder het zadel, en we hebben het altijd heel rustig aan gedaan. Wellicht heeft hij als veulen een trauma opgelopen.

Het goede nieuws is wel dat er geen ontsteking opzit. Er is wel botwoekering. Na uitverdoven van het gewricht liep hij niet veel anders, dus dat stelt me ook gerust dat hij wellicht geen pijn heeft. De dierenarts heeft hyaluron ingespoten, en deze week zijn we alweer beginnen rijden. Hij loopt soepeltjes en los door zijn lijf, en springt (in tegenstelling tot daarvoor) makkelijk aan in galop. Heb ook Sensipharm Joint Renew Plus besteld, als extra ondersteuning.

Ik ga er dus maar vanuit dat ik nog heel veel plezier met hem kan beleven! Een wedstrijdcarrière was toch al niet mijn ambitie :)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:31

Mijn merrie met in beide benen spat en artrose in haar heup, lijk de laatste dagen slechter te kunnen lopen. En ik wil haar laten nakijken door fysio of osteopaat. Waar hebben jullie i.c.m. artrose betere ervaringen mee? Het gaat m.n. Om de spieren los te maken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:27

meeste osteopaten voor paarden zijn ook fysio , dus dat is 2 in 1. Zie je beginstijfheid ? Want dan wil rhus tox nog wel eens goed werken, dat is een homeopatisch middel. Er zijn op Bokt een paar dierhomeopaten te vinden voor eventueel advies.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:07

Ik laat lorenz masseren.
Door de onderstaande methode:
http://www.happy-athlete.nl/

Er zou in mei een osteopaat komen maar toch maar afgemeld.
Hij is 22 jaar en loopt verder nog regelmatig en voelt zich goed. Massage om de 3 maanden ongeveer het gaat goed zo.

Als voorbeeld een paard met vergroeiing in de lendewervels die behandeld werd en vervolgens stokkreupel was omdat er teveel aan banden en spieren was getrokken.

Als Lorenz Jaren terug aan was begonnen met behandelen had het nog gekund.
Maar dat verleden weet ik niet.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:49

Ik heb er ook altijd een osteopaat bij en zij is tevens fysiotherapeut.

De behandeling die zij uitvoert hangt toch het meeste samen met de gewrichten en het losmaken van het bindweefsel. Hierdoor is die van mij erg opgeknapt en soepeler gaan lopen.
Ik laat haar vlak voor de winter komen omdat hij dan soepel de winter in kan en minder last heeft.

beauty_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:10

1 x osteo alleen gedaan nooit meer .. werd alleen maar slechter :/ nu fysio en gaat 10x beter :D

nu even van onderwerp veranderen .. ik heb GOED NIEUWS *\o/*
dinsdag is de fysio/zadelpasser nog eens gekomen en ik mocht EINDELIJK na lang revalideren terug op haar rugje :)
ik had het totaal niet zien aankomen en was er totaal niet op voorbereid dat ik er terug op mocht :P
daar stond ik dan met juist sportschoenen en een legging :P
maar al bij al gewoon mijn rijbotten aangetrokken.

beauty had juist nog even een schrikreactie van "ohnee ze gaat me weer pijn doen" maar na een tijdje werd ze het gewoon en liep ze zeer ontspannen.
moet wel nog steeds met een wolletje rijden voor haar rug :)
het is een kent&masters springzadel geworden :)

hier paar foto's

Afbeelding

en hier met haar fysio Joelle steyt :) wat zien ze elkaar zo graag ^^
Afbeelding

binnenkort wordt beauty ook verhuist *\o/*
ze gaat naar een stal waar ze veel weidegang krijgt en elke dag bijna in de stapmolen gaat :) ook met een zeer goede vaste piste want dit is nu echt wel noodzakelijk voor haar

ben eens benieuwd :3

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:44

Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn 26 jarige merrie. Hierdoor heb ik nog 750 gram Glucosamine Complex Speciaal Paard van de Groene Os over (Heeft een extra werking, o.a verlichting door de toevoeging van boswelia en vitamine B3).
Wil iemand dit van mij overkopen? Ik zat zelf te denken aan € 70,--. Bij interesse ontvang ik graag een PB.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 06:58

Beautyxxx wat fijn nieuws!
Wat zal je genoten hebben.
Hoe gaat het nu?
Hoop dat de nieuwe plek goed bevalt.

Knijn7 veel sterkte!

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:11

Dank je linnie050!

beauty_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:05

linnie050 schreef:
Beautyxxx wat fijn nieuws!
Wat zal je genoten hebben.
Hoe gaat het nu?
Hoop dat de nieuwe plek goed bevalt.

Knijn7 veel sterkte!

Het gaat heel goed nu :D loopt zeer ontspannen en niet al te veel protest :) af en toe als ik er nog juist ga opzitten heeft ze juist nog een schrikreactie..
Op die nieuwe plek is het zeer tof :) de andere piste doet ook veel ze smijt nu heel.hard op in draf echt helemaal van uit haar rug :)

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:03

Miss heel rare vraag, maar de glucosamine van pharmahorse/pharmadog voor honden kun je die ook aan je paard geven? Kan er een aantal potjes goedkoop van krijgen.... Lijkt me hetzelfde spul toch?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:46

Geen idee misschien kan je online een ingredientenlijst vinden en die je of er verschillen in zitten.
Ik denk dat de hoeveelheid zal verschillen.

Ik ben een paar maanden overgestapt naar equine america Cortavet versie (via de dierenarts word het besteld) en de laatste weken is Lorenz super goed.
Hij loopt bijna niet stijf meer in het begin.
Ik ben erg blij met dit supplement.
Hij voelt zich goed en loopt er fijn overheen.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:34

Ik zou toch graag eens jullie advies willen.

Mijn paard, een 24 jarige ruin, heeft verleden jaar een draadongeluk gehad en heeft artrose in zijn knie ontwikkeld. Hij heeft een botwoekering op zijn knie en de knie buigt ook moeilijker.
Geregeld zet hij dat been meer naar voren en in draf loopt hij onregelmatig.

DA is geweest en hij krijgt al sinds januari glucosamine bij.
In stap geen onregelmatigheid maar in draf is hij erg onregelmatig.
Hij staat dag en nacht buiten.

Volgende week komt de DA terug en gaan we eens kijken wat we verder nog kunnen doen.

Heeft hier iemand ervaring met curcuma?

Nog meer mensen waarvan hun paard naast het stijf zijn ( wat mijn paard eigenlijk niet heeft) ook onregelmatig lopen in draf?