Verina heb ik dus wel kapot gereden..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PBA_ schreef:Zo vandaag bij de DA geweest. Het valt enorm mee. Spat is ten eerste rustig, artrose ook. Geen last van de ataxtie. Ik was een beetje bang voor HBH maar dat is het blijkbaar allemaal niet, ook haar katrollen zijn nog in opperbeste staat. Ze heeft een iritatie aan haar hoefgewricht en dat is nu ingespoten. Dus drie weken stappen en dan weer vol aan de bak. Ze krijgt nu wel officieel de stempel dat het een mieterig paard is, omdat er bijna niks aan de hand is en ze erg snel een pijntje aangeeft. De meeste paarden reageren hier niet eens op haha. Maar goed kan je haar ook niet kapot rijden.
kaat21 schreef:Gelukkig maar PBA!![]()
Meiden ik heb nog even een vraagje.. Spirit heeft 2 soorten spat.. met botwoekeringen en botoplosbare (als ik het goed zeg) Nu zegt de kliniek dat een tildren infuus wel zou kunnen helpen.. Maar hoe gaat dit in zijn werk.. Hoevaak moet dit? En wat zijn ongeveer de kosten?
Maggie_Eddy schreef:Vario heeft wel een infuus gehadHij heeft er maar 1 gehad en heeft daar enorm veel baat bij gehad. Vario heeft ook een combi van oplossend en heeeel lichtjes wat woeker. Dat woeker is nu volledig ingedimd, je ziet dan ook geen rare bulten van buiten, maar ook niet op de foto. Het oplossend is ook gestopt overigens hoor
Vario loopt nu inmiddels zo goed dat hij inderdaad ook echt alleen maar de eerste pasjes wat kort is, maar meer ook écht niet!
Ik heb trouwens nog wel een paar foto's van tijdens het infuus, zal ze eens plaatsen
Ik geef 'm trouwens helemaal niets aan supplementen o.i.d. bij, ook niet gedaan in 't verleden.
Maggie_Eddy schreef:Vario heeft wel een infuus gehadHij heeft er maar 1 gehad en heeft daar enorm veel baat bij gehad. Vario heeft ook een combi van oplossend en heeeel lichtjes wat woeker. Dat woeker is nu volledig ingedimd, je ziet dan ook geen rare bulten van buiten, maar ook niet op de foto. Het oplossend is ook gestopt overigens hoor
Vario loopt nu inmiddels zo goed dat hij inderdaad ook echt alleen maar de eerste pasjes wat kort is, maar meer ook écht niet!
Ik heb trouwens nog wel een paar foto's van tijdens het infuus, zal ze eens plaatsen
Ik geef 'm trouwens helemaal niets aan supplementen o.i.d. bij, ook niet gedaan in 't verleden.
Maggie_Eddy schreef:De foto's moet ik nog even van de telefoon gaan plukken. Filmpje heb ik ook nog wel... Even kijken of ik die al op de pjoeter heb!
Edit: Eén van de filmpjes die ik bedoelde heb ik inderdaad op de pjoeter.. Maar hoe ik 'm dan op internet krijg... Hellup?
Maggie_Eddy schreef:Daar zal ik ook altijd rekening mee houden inderdaad, een hoop in mijn omgeving zeggen, ja maar hij krijgt het toch niet terug.. Waar ik dan heel hard tegen in ga door te zeggen dat hij het wel degelijk terug kan krijgen. Nou zal het bij hem voorlopig nog niet waarschijnlijk zijn, maar ik ben me er zeker bewust van dat het kanWel gaan we gewoon van het positieve uit en genieten we genoeg van iedere dag dat hij zich goed voelt
kaat21 schreef:En is het gelukt?
Met Spirit gaat het helaas wat minder.. waarschijnelijk door de stress die hij heeft.. Hij staat nu een hele dag op een paddock omdat hij niet op de wei mag van de staleigenaar..
Nu staat hij zich alleen maar druk te maken te weven en kleine korte bochten te maken.. Dusja niet echt bevoordelijk voor de spat!
Nu ga ik hem eind van de week verhuizen waar hij een grote weide krijgt met genoeg vriendjes.. Dus dat wordt het gehele jaar buiten alleen 's nachts binnen..
Ik hoop dat dat een hele hoop scheelt.. Baal er enorm van.. volgens de staleigenaar overdrijf ik!!
Jullie hier ervaring mee? of wat denken jullie ervan zou het kunnen dat hij daardoor slechter loopt?