Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjo89 schreef:Ben erg benieuwd hoe het je bevalt. Ik denk er ook aan om keer van Venhorst te bestellen als we straks de paarden aan huis hebben staan.
marjor schreef:Ik kom even binnen vallen. Mijn mini shet is helaas ook bevangen en staat op bute en ascal. Hij krijgt nu twee maal daags een half zakje bute en eenmaal daags 1,5 zakje ascal. Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie paarden/ pony’s krijgen. Mijn veearts is altijd van het weinige geven, maar heb het idee dat het wellicht te weinig is.
Mijn mini wilt nog niet erg opknappen en krijgt dit al 1,5 week. Hij loopt en scharrelt wel rond, maar veel verbetering zie ik niet. Staat inmiddels ook op schoentjes. Dat gaf wel verbetering, maar ik vind het nog te langzaam gaan.
marjor schreef:Ik kom even binnen vallen. Mijn mini shet is helaas ook bevangen en staat op bute en ascal. Hij krijgt nu twee maal daags een half zakje bute en eenmaal daags 1,5 zakje ascal. Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie paarden/ pony’s krijgen. Mijn veearts is altijd van het weinige geven, maar heb het idee dat het wellicht te weinig is.
Mijn mini wilt nog niet erg opknappen en krijgt dit al 1,5 week. Hij loopt en scharrelt wel rond, maar veel verbetering zie ik niet. Staat inmiddels ook op schoentjes. Dat gaf wel verbetering, maar ik vind het nog te langzaam gaan.
Shenavallie schreef:marjor schreef:Ik kom even binnen vallen. Mijn mini shet is helaas ook bevangen en staat op bute en ascal. Hij krijgt nu twee maal daags een half zakje bute en eenmaal daags 1,5 zakje ascal. Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie paarden/ pony’s krijgen. Mijn veearts is altijd van het weinige geven, maar heb het idee dat het wellicht te weinig is.
Helaas kan ik nu ook meepraten over hb en bute. Ik ben zo geschrokken van wat voor interne schade de bute bij mijn mini had aangericht, dat ik - mocht ik ooit nog eens onverhoopt met hb te maken krijgen - een andere weg probeer te bewandelen. Ik snap jouw VA dat hij de dosering niet te hoog wil hebben, omdat het echt geen lekker spul is. De mijne liep 2x daags op de max dosering* en het gevolg staat een paar pagina's terug...
* In eerste instantie. Omdat het geen verbetering gaf, moest ik de maximale dagdosering verdelen over 3x per dag.
marjor schreef:Bedankt voor alle reacties. Metacam deed dit keer helemaal niets vandaar de bute. Zodra hij weer wat beter gaat, ga ik terug naar de Metacam. Weet dat bute geen fijn spul is.
Hooi weken doe ik 15 minuten, maar ook daar hoor je langere verhalen over. Verder krijgt hij nog 3 keer daags een klein handje Cavalor Fibre Force, 2 keer daags een theelepel magnesium en 1 keer daags Glucobalance.
hagelslag schreef:marjor schreef:Bedankt voor alle reacties. Metacam deed dit keer helemaal niets vandaar de bute. Zodra hij weer wat beter gaat, ga ik terug naar de Metacam. Weet dat bute geen fijn spul is.
Hooi weken doe ik 15 minuten, maar ook daar hoor je langere verhalen over. Verder krijgt hij nog 3 keer daags een klein handje Cavalor Fibre Force, 2 keer daags een theelepel magnesium en 1 keer daags Glucobalance.
Laat de cavalor achterwege.
Dat is nu absoluut niet goed.
Laat het hooi net even iets langer weken. Dat zal am goed doen