[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 00:34

Als je een goede manier kan vinden om de hoeven in te tapen en daardoor je Haflinger wel zou kunnen vervoeren, kun je dan wel bij de Wildthof terecht?

Syl68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:19

Zij vinden het risico te groot. Het is een te lange
afstand. Ik ga vandaag bij een stal in de buurt van Gouda kijken. Hier bestaat de mogelijkheid om haar overdag gebruik te laten maken van een paddock met zand.
Alle tips omtrent vervoer blijven welkom.
Ook als iemand vervoer weet tegen nette prijs

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:46

http://www.chai-valley.nl/
dit zijn mensen van onze menclub. Hele fijne vrachtwagen, ruim. En hele aardige rustige ervaren paardenmensen. Kan ik echt aan raden voor vervoer.

Destijds toen Image vervoerd moest worden naar de kliniek tijdens de actieve aanval (2 uur rijden) heb ik haar voorhoeven in het gips laten zetten (al verschillen de meningen van de deskundigen of dat goed is of niet). De trailer gevuld met 2 kruiwagens zand voor tegen druk en haar zo vervoerd volgestopt met equipalazone. Op de kliniek is het gips er meteen weer afgehaald, want zij zijn geen voorstander van gipsen. Maar ik moest toch iets.

Syl68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:13

Janouk, bedankt voor je meedenken en tip over vervoer.
Ik ben echter op zoek naar een persoon die kan vervoeren tegen een billijke prijs.
Helaas heb ik er geen geld voor, ik heb nl al goede ervaringen met een paardentaxi.
Net gekeken bij de stal nabij Gouda. Helaas ook niks voor mijn paard. In de paddock staat gras en hier kan zij 's nachts niet verblijven.
Van paddock naar stal is te ver lopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:15

Als je niet veel geld voor vervoer hebt zou ik eens wat mensen in de buurt benaderen. Wellicht wil iemand het doen tegen brandstofprijs. Of mss zelf een trailer lenen?

Syl68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:54

Ik heb al nagevraagd in mijn omgeving. Niemand heeft echter een trailer. Zelf hebben wij geen trekhaak en ook geen ervaring. Ik ben echt op zoek naar iemand die wel over de nodige ervaring beschikt en rustig rijd.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:00

TinePine schreef:
Madje luister naar je gevoel! Kun je niet zelf hooi kopen als geld de enige hindernis is? Zie het als een investering in de gezondheid van je paard. Ik zie dat je meerderjarig bent en het is jouw paard? Wie gaat straks de DA rekeningen betalen als hij toch bevangen blijkt te zijn? Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie is en of het echt jouw paard is of dat je ouders alles betalen, maar je hebt inmiddels wel de leeftijd om iets meer verantwoordelijkheid op je te nemen. Misschien vinden je ouders dat zelfs fijn. Jouw pony, jouw zorgen, jouw portemonnee. Wel lastig hoor. Je wilt natuurlijk niet hakketakken met je ouders :(

Ik zou het zelf wel kunnen kopen. Dat is voor mij geen probleem. Alleen ondanks dat ik al maanden heb gezegd dat ik zelf voor Bella haar hooi wil betalen, wil mijn vader er niets van weten.
Mijn ouders betalen het voer en de hoefsmid. De rest betaal ik.
Het is zelfs zo dat als mijn vader Bella's onderhoud niet kon betalen dat ik dan zou mee betalen, dat was de afspraak toen mijn ouders haar kochten. Echter willen ze hier nu niks van weten.
Heb mijn vader nu al zover gekregen dat het gras geminderd is, en heb er een extra dag beweging aan toegevoegd. Heb het idee, dat haar manenkam ietjes minder hard wordt. Maar in het midden is het nog steeds zo hard als eerst.

@Syl68: Misschien zand in de trailer(zoals al eerder gezegd) en je hoefsmid laten komen voor speciaal beslag????

Syl68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:05

Hoi Madje,

Ze staat al op speciaal break over beslag. Zal eens bij de paardentaxi informeren of ze dit zouden kunnen doen. In ieder geval bedankt.

Syl68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:07

Ben de naam vergeten, dacht Nado die onderstaande schoenen had aangeschaft.
Mag ik vragen waar je die hoefschoenen met zooltjes hebt gekocht om over de ijzers aan te trekken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:17

Ik had gereageerd maar hij staat er niet. Raar. Maar je hebt dus wel mensen met rijervaring en een trekhaak? Dan kun je ook een trailer huren. Bij die link van janouk kost dat 30 euro voor een dag.

Dat zijn de softrideschoenen. Hoefschoenenwinkel verkoopt ze. Anders moet je ze uit de vs halen.

Syl68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:33

Dank je. Nee ik heb geen mensen met rijervaring en een auto met trekhaak.
Dit is een dure paardentaxi en liever ga ik op zoek naar een goedkoper en goed alternatief.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:44

Even een update over Flavio. Hoefsmid is geweest. Nog steeds ziet ze eigenlijk niks aan z'n hoef, het enige is dat z'n hoeven aan de buitenkant wel erg beurs zijn... Ze zegt dat dit door 't schrapen kan komen, maar dit doet hij eigenlijk altijd (sommige periodes wat meer, dan weer wat minder), maar die beurse hoeven heeft hij alleen bij z'n vorige hb periode gehad. Voor mij is dit dus een teken van zijn hb. Zijn er meer mensen die dit (her)kennen?

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:56

Syl68 schreef:
Wat voor aanpassingen kan ik zelf doen dat mijn Haflinger prettiger op de veewagen/trailer staat. Ik zal haar toch ondanks haar bevangenheid moeten vervoeren naar een nieuwe plek en dit wil ik voor haar op een zo'n comfortabel mogelijke manier doen.
Doordat de laatste periode de dierenartsrekeningen behoorlijk hoog zijn opgelopen zou ik graag willen weten of er iemand in de regio Rotterdam is die mijn pony op een verantwoorde en voordelige manier kan vervoeren. Alvast mijn dank hiervoor.

hallo sylvia.
jammer dat het zo gelopen is bij ons op stal , ik ben hier echter geen partij in en ga het niet voor mijn dochter of jou opnemen , wat ik je wel wil aanbieden is gratis transport van je ponny naar een andere stal dan hoef je daar geen zorgen meer over te maken.
mvg koos van wageningen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:05

Eschpolder wat een super aanbod.dank, dat zal een hoop zorg minder zijn voor syl68
) _/-\o_

Syl68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:07

Beste Koos,

Ik vind het zeker jammer hoe het gelopen is. Ik ben er echt kapot van. Begrijp dat je geen partij trekt. Probleem is dat er nat zand in de trailer moet om tegendruk aan haar hoeven te geven. Dierenarts heeft vervoeren afgeraden en dit zou de enige manier zijn om het voor haar zo acceptabel mogelijk te maken.

Fijn dat je aanbied om haar te vervoeren. Dat stel ik op prijs. Begreep echter van Fenny dat de bodem van jullie trailer haast door is en dat ze daarom mij ook niet kon ophalen.

Groet,

Sylvia

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:14

Syl68 schreef:
Beste Koos,

Ik vind het zeker jammer hoe het gelopen is. Ik ben er echt kapot van. Begrijp dat je geen partij trekt. Probleem is dat er nat zand in de trailer moet om tegendruk aan haar hoeven te geven. Dierenarts heeft vervoeren afgeraden en dit zou de enige manier zijn om het voor haar zo acceptabel mogelijk te maken.

Fijn dat je aanbied om haar te vervoeren. Dat stel ik op prijs. Begreep echter van Fenny dat de bodem van jullie trailer haast door is en dat ze daarom mij ook niet kon ophalen.

Groet,

Sylvia

sylvia,
de trailer vald wel mee maar nat zand is wel een verhaal appart , een goede laag zaagsel zal ook voldoen , ik heb de dierenarts gesproken en transport is geen probleem dus laten we er geen drama van maken en spijkers met koppen slaan , jij zegt waar hij heen moet en ik breng hem ! moet wel een beetje in de regio zijn want naar limburg breng ik hem niet!

ik heb je 1 maal ontmoet en je leek mij best schappelijk en zeker 100% voor je ponny dus niet ouwehoeren afscheid nemen en geen ongefundeerde uitlatingen doen want daar hebben we allemaal niets aan .
ik hoor graag van je groeten koos

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:31

Misschien is het goed dit verder per pb te doen?
Fijn dat er wel een vervoersmogelijkheid is. Ik heb een trailer en leen een auto als ik moet vervoeren. Maar ik heb zeer weinig ervaring, dus nu alleen nog met pony naar de kliniek, verder doe ik nog niet.

Flavlip, fijn dat er weinig te zien is. Hier toen geen beurse hoeven geloof ik. Al weet ik het eigenlijk niet zo goed.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:19

@Dyonne dankje voor je antwoord, ik denk dat je 't wel gezien had als 't wel zo was. Het zijn echt aparte plekken om te zien. Alhoewel, heeft jouw paard witte of zwarte hoefjes? Flavio heeft 1 heel wit hoefje en 1 gestreept hoefje en op de zwarte stukken hoef zijn de plekken niet zichtbaar...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:42

FF Janouk spam tussen door voor de vrolijke noot. Janouk voelt zich duidelijk veel beter. _/-\o_

Hé Baas, je kan mijn kont kussen

Afbeelding

Janouk in optima forma

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:12

Super Janouk!

Die van mij zijn net geent, nu vingers gekruist en hopen dat het goed gaat.
Whitney was vorig jaar de dag na het enten bevangen. Roos het jaar daarvoor. Met een hippiade ticket op zak voor Whit (afgelopen zaterdag binnen gesleept) hoop ik natuurlijk dat alles heel blijft (normaal ook, maar nu extra).

Syl68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:48

Prachtige haflinger heb je.
Staat hij bij jullie nog op de wei en zo ja gaat dit goed.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:54

@syl68
Dit is mijn andere paard, Syl. Image is de KWPN uit de beginpost. Janouk is de haflinger. Janouk is hier bekend in het topic als vriendinnetje van Image, Image is de hoefbevangen, gekanteld hoefbeen, cushing patient bij ons thuis.

Image staat nu 3 uur per dag op de wei samen met Janouk. Image mag niet langer, omdat ze anders vet opslaat in hals, schouder en kruis. En Janouk moet solidair zijn :(:) het is niet anders. Maar voor haar is het niet erg, houdt haar buik een beetje in sportconditie. Dus na 3 uur weide gaan ze samen de paddock in. Ze weten niet beter. Ze komen gewoon aanlopen als ik ze roep.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:04

flavlip, wel lichte hoeven.

Janouk ziet er fit uit!

Syl, hier loopt mijn HB-er ook 'gewoon' op de weide. Nu is het voor haar zeven jaar geleden. Maar met zeer strak weideregime (strookbegrazing) durf ik haar er wel op te laten.
Maar dan moet de aanval eerst wel over zijn voor je weer aan gras denkt natuurlijk.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:19

Ik heb in het weekend twee keer gewandeld met Purdey en baby. Ging heel goed, alleen ons erf heeft nogal veel steentjes. Dus het eerste en laatste stuk is pijnlijk voor haar vanwege haar dunne zolen.
Ik wil er geen ijzers meer onder en ik ben ook anti hoefschoen, maar wil wel iets proberen.
Een vriendin van mij had paar jaar terug ook een HB pony en die heeft ze toen op aanraden van de DA ingetaped met ducktape en onder de zool van die zigzag watten.
Is dat iets?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:21

Waarom anti hoefschoen? Ik zou persoonlijk eerder een hoefschoen doen dan op goed geluk zelf gaan tapen.